Παππάς: Ιδού το νομοσχέδιο για την τηλεοπτική διαφήμιση

Το Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης συνεχίζει τις ρυθμίσεις σε σειρά θεμάτων που άπτονται της λειτουργίας των ΜΜΕ, αλλά και της ενίσχυσης των προσπαθειών που συμβάλλουν στη συνολική ανάπτυξη της οικονομίας.

Πέρα από τον εκσυγχρονισμό των διαδικασιών και των εργαλείων ελέγχου, βασική στόχευση είναι η εδραίωση της διαφάνειας προς όφελος του πολίτη. Με την κατάθεση του σχεδίου νόμου που θα συζητηθεί από αύριο στις Επιτροπές της Βουλής, μεταξύ άλλων ρυθμίζονται θέματα της τηλεοπτικής διαφημιστικής αγοράς με την θέσπιση του «Ηλεκτρονικού συστήματος διάθεσης τηλεοπτικού διαφημιστικού χρόνου».

Με το «Ηλεκτρονικό σύστημα διάθεσης τηλεοπτικού διαφημιστικού χρόνου», η Πολιτεία προχωρά στη ρύθμιση των θεμάτων που άπτονται της εν γένει λειτουργίας των ΜΜΕ και της ιδιαίτερης αποστολής τους. Οι εν λόγω ρυθμίσεις έχουν άμεσο δημοσιονομικό χαρακτήρα, καθότι αποσκοπούν, μεταξύ άλλων, στην καταπολέμηση της φοροδιαφυγής.

Πρόκειται για τη λειτουργία μιας πλατφόρμας που θα σχεδιαστεί, αναπτυχθεί και υλοποιηθεί από ανάδοχο που θα προκύψει από διεθνή διαγωνισμό. Μέσω της πλατφόρμας αυτής θα διενεργούνται η αγορά και η πώληση του διαφημιστικού χρόνου, τόσο στους δημόσιους, όσο και στους ιδιωτικούς τηλεοπτικούς οργανισμούς.

Από την 1η Σεπτεμβρίου 2018, μετά από ένα εύλογο διάστημα προετοιμασίας και προσαρμογής, στο εν λόγω σύστημα οφείλουν να συμμετάσχουν: 1) οι δημόσιοι και ιδιωτικοί τηλεοπτικοί οργανισμοί (εθνικής και περιφερειακής εμβέλειας), που εκπέμπουν μέσω επίγειου δικτύου ψηφιακής ευρυεκπομπής, καλωδιακού δικτύου ή δορυφορικού συστήματος, καθώς και 2) οι διαφημιστές, οι επιχειρήσεις που μεσολαβούν για τη διάθεση του τηλεοπτικού διαφημιστικού χρόνου για λογαριασμό διαφημιζομένων, οι διαφημιζόμενες επιχειρήσεις.

Με την υιοθέτηση και λειτουργία του εν λόγω καινοτόμου συστήματος διάθεσης του τηλεοπτικού διαφημιστικού χρόνου:

• Καθίσταται απολύτως ξεκάθαρο το περιεχόμενο, οι όροι, η υλοποίηση και η εκκαθάριση των συναλλαγών που αφορούν στον τηλεοπτικό διαφημιστικό χρόνο.

• Επιτυγχάνεται ο ακριβής προσδιορισμός της φορολογητέας ύλης και καταπολεμάται η φοροδιαφυγή.

• Ενδυναμώνεται το ουσιαστικό περιεχόμενο της αρχής της διαφάνειας των οικονομικών συναλλαγών.

• Διασφαλίζονται οι όροι και προϋποθέσεις για την οικονομική επιβίωση των τηλεοπτικών οργανισμών με την άμεση είσπραξη και εκκαθάριση των συναλλαγών διάθεσης τηλεοπτικού διαφημιστικού χρόνου.

• Καταπολεμούνται οι στρεβλώσεις της διαφημιστικής αγοράς με τις πρακτικές των επιστροφών, των πιστωτικών σημειωμάτων, των καθυστερήσεων πληρωμών και των απαιτήσεων για παροχή ιδιαίτερα υψηλών πιστώσεων εκ μέρους των τηλεοπτικών οργανισμών.

Τέλος, η Ανεξάρτητη Αρχή του ΕΣΡ ορίζεται ως ρυθμιστής του «Ηλεκτρονικού συστήματος διάθεσης τηλεοπτικού διαφημιστικού χρόνου», διασφαλίζοντας την ανεξαρτησία της διαδικασίας.