Παππάς: Το νομοσχέδιο Καραμανλή θέτει σε κίνδυνο τα δικαιώματα των επιβατών

Τοποθέτηση του τομεάρχη Υποδομών και Μεταφορών της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία και βουλευτή Νότιου Τομέα Β’ Αθηνών, Νίκου Παππά, στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών (για την ΥΠΑ και την ΑΠΑ).

Στα «γκρίζα σημεία» του νομοσχεδίου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, που αφορά στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) και την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ), σημεία τα οποία «αφήνουν κενά και θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια πτήσεων και επιβατών, αλλά και τη διασφάλιση των δικαιωμάτων τους», καθώς «προβλέπουν μείωση του προσωπικού και καθιστούν ανεξέλεγκτη πιθανή αυθαιρεσία των εταιρειών που διαχειρίζονται τα αεροδρόμια», αναφέρθηκε ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία και βουλευτής Νότιου Τομέα Β’ Αθηνών, Νίκος Παππάς, κατά τη συζήτηση του εν λόγω νομοσχεδίου στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής.

Όπως σημείωσε, η προβλεπόμενη στο νομοσχέδιο μείωση των υπαλλήλων της ΑΠΑ από 490 σε 170 άτομα (σ.σ.: για την ανάγκη της οποίας ρώτησε αν προκύπτει από κάποια μελέτη), δημιουργεί μεγάλο προβληματισμό. «Ποιος θα ελέγχει την άρνηση επιβίβασης, τις μεγάλες καθυστερήσεις, τις ματαιώσεις πτήσεων, την άρνηση παροχής βοήθειας από τους μεταφορείς, όπως η διατροφή, οι διευκολύνσεις επικοινωνίας, η διανυκτέρευση σε ξενοδοχείο αν χρειασθεί; Πως θα εφαρμόζονται τα μέτρα για τη διευκόλυνση ατόμων με μειωμένη κινητικότητα, για τις φθορές, απώλειες, κλοπές αποσκευών ή για τα ατυχήματα εντός του αερολιμένα;», αναρωτήθηκε στη συνέχεια.

«Θα πρέπει να προβληματίσει άπαντες ότι θετικά για το νομοσχέδιο έχουν εκφραστεί μόνο οι παράγοντες της αγοράς. Είναι προφανές ότι η αγορά θέλει λιγότερο έλεγχο. Ρόλος, όμως, της Πολιτείας είναι να προστατεύσει το δημόσιο συμφέρον, κάτι που δεν βλέπουμε από την πλειοψηφία», πρόσθεσε.

Σε ό,τι αφορά τη χρηματοδότηση της ΑΠΑ από τα τέλη διαδρομής και τερματικής περιοχής, ο Νίκος Παππάς εξέφρασε την έντονη επιφύλαξή του, επισημαίνοντας ότι σε αυτή την περίπτωση «η ΑΠΑ θα έχει έσοδα από τον φορέα, τον οποίο καλείται να εποπτεύσει. Είναι, για παράδειγμα, σαν τα έσοδα του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας να προέρχονται από τους εργοδότες που ελέγχει». Προσθέτοντας ότι «οι Ανεξάρτητες Αρχές πρέπει να έχουν ίδιους προϋπολογισμούς προκειμένου να κατοχυρωθεί η ανεξαρτησία τους».

Κλείνοντας, ανέδειξε την επιμονή της κυβέρνησης να μη θέτει ως προαπαιτούμενο για την επιλογή διοικητή την κατοχή εργασιακής εμπειρίας στο αεροπορικό αντικείμενο, να αποκλείει από τα εκτελεστικά συμβούλια εξειδικευμένους υπηρεσιακούς παράγοντες και να στρέφεται για προσλήψεις στον ιδιωτικό τομέα χωρίς να αξιοποιείται το υπάρχον και πεπειραμένο προσωπικό. 

ΣΧΟΛΙΑ

Το Documento σέβεται όλες τις απόψεις, οι οποίες ωστόσο απηχούν αποκλειστικά και μόνον τη γνώμη των χρηστών. Διατηρούμε το δικαίωμά μας να μην αναρτούμε υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Σχόλια που παραπέμπουν με ενεργό link σε άλλα sites δεν θα δημοσιεύονται. Χρήστες που δεν σέβονται αυτούς τους κανόνες θα αποκλείονται.