ΠΕΝΕΝ: Νίκη μετά από 10 ημέρες απεργίας για τα πληρώματα της Αδριατικής

ΠΕΝΕΝ: Νίκη μετά από 10 ημέρες απεργίας για τα πληρώματα της Αδριατικής
ΠΕΝΕΝ

Μια σημαντική νίκη πέτυχαν μετά από 10 ημέρες απεργίας οι ναύτες των πλοίων της Αδριατικής που εκτελούν δρομολόγια Πάτρα – Ιταλία. Επιστρέφουν στις εργασίες τους με θετικό αποτέλεσμα και ικανοποίηση των αιτημάτων τους μετά από τις διαπραγματεύσεις με τις ναυτιλιακές εταιρείες.

Η ανακοίνωση της ΠΕΜΕΝ:

«Η 10ημερη απεργία μας συνιστά τεράστια επιτυχία για όλο το μαχόμενο, ταξικό, εργατικό και συνδικαλιστικό κίνημα της χώρας!

Καταλυτική η αλληλεγγύη της εργατικής τάξης στον δίκαιο αγώνα μας!

Συνήλθε στα λιμάνια της Πάτρας και της Ηγουμενίτσας η απεργιακή Συνέλευση των μελών της ΠΕΝΕΝ στην οποία πήραν μέρος σύσσωμα τα πληρώματα των Ε/Γ – Ο/Γ πλοίων που είναι σε απεργία επί 10 μέρες.

Η εισήγηση- πρόταση του Προέδρου της ΠΕΝΕΝ έγινε ομόφωνα αποδεκτή από τους απεργούς.

Η συμφωνία που επιτεύχθηκε μεταξύ ΠΕΝΕΝ – ΣΕΕΝ – Attica Group και Grimaldi ρυθμίζει μια σειρά προβλήματα, θεσμικά, οικονομικά και κλαδικά που ήταν στο επίκεντρο της 10ημερης απεργιακής μάχης.

Ο κλάδος μας επιστρέφει στα καράβια και στην δουλειά με το κεφάλι ψηλά, περήφανος και νικητής.

Ο αγώνας νίκησε».

Ανακοίνωση του Εργατικού Κέντρου Πάτρας:

«Το ΕΚ Πάτρας χαιρετίζει τον μεγάλο απεργιακό αγώνα των ναυτών και του σωματείου τους, της ΠΕΝΕΝ, όλων των πληρωμάτων και ειδικοτήτων όπως των μηχανικών, μαγείρων και κατώτερων πληρωμάτων μηχανής, που μετά από δέκα μέρες απεργιακού αγώνα κατάφεραν να σπάσουν την αδιαλλαξία των εφοπλιστών και της κυβέρνησης. Συγκεκριμένα, κατόρθωσαν να ικανοποιηθούν ορισμένα αιτήματα όπως η αύξηση στην οργανική σύνθεση των πλοίων, αυξήσεις στο επίδομα έχμασης – απέχμασης και 48ωρο ρεπό εκτός πλοίου το μήνα, πράγμα που δεν υπήρχε μέχρι σήμερα. Επίσης, δεσμεύτηκαν να μην προχωρήσει καμία δίωξη απεργού ναυτεργάτη, ούτε στους 19 συλληφθέντες.

Ο δεκαήμερος απεργιακός τους αγώνας με τη διαρκή, καθημερινή στήριξη του Εργατικού Κέντρου Πάτρας έφερε αποτελέσματα και ταυτόχρονα ανοίγει τον δρόμο για τη συνέχιση και κλιμάκωση των κινητοποιήσεων.

Χαιρετίζουμε όλα τα πληρώματα και όλες τις ειδικότητες που στάθηκαν στο πλευρό των ναυτών όλες αυτές τις μέρες, που σαν μια γροθιά στήριξαν τα δίκαια αιτήματά τους για αυξήσεις στους μισθούς και τις συνθέσεις των πλοίων, για άμεσα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας.

Καταγγέλλουμε για άλλη μια φορά την πουλημένη πλειοψηφία της ΠΝΟ, η οποία κατήγγειλε την απεργία. Μάλιστα, έφτασε στο σημείο να καταγγέλλει το ΕΚ Πάτρας για την αγωνιστική στάση του, ότι δήθεν δεν έχει καμία δουλειά και δικαιοδοσία να προκηρύσσει απεργίες για τα πληρώματα. ΝΤΡΟΠΗ! Δεν μας κάνει εντύπωση αυτή τους η αισχρή στάση, αφού η πλειοψηφία της ΠΝΟ και όσοι τη στηρίζουν είναι δεμένοι στο ρυμουλκό του εφοπλιστικού κεφαλαίου. Ηττήθηκαν οι απόψεις όσων διέδιδαν ότι δεν χρειάζεται να προκηρύξει απεργία το Εργατικό Κέντρο Πάτρας, στηρίζοντας τον δίκαιο αγώνα των ναυτεργατών.

Ο πρωτοφανής πολυήμερος απεργιακός αγώνας στο λιμάνι της Πάτρας, όπου δεν έλυσε κανένας κάβος παρά την τρομοκρατία και τις συλλήψεις, η αλληλεγγύη που εκφράστηκε όλες αυτές τις μέρες από όλες τις ειδικότητες, η αλληλεγγύη και στήριξη από εργαζόμενους της Πάτρας, η καθημερινή στήριξη και συμβολή του Εργατικού Κέντρου δείχνουν τη δύναμη του οργανωμένου αγώνα και της ταξικής αλληλεγγύης που μπορούν να έχουν αποτελέσματα.

Το Εργατικό Κέντρο Πάτρας θα συνεχίσει να βρίσκεται στο πλευρό όλων των ναυτεργατών και πληρωμάτων, ανεξαρτήτως ειδικότητας και εθνικότητας. Θα συνεχίσει να στέκεται δίπλα στους αγώνες των πληρωμάτων, όπως έκανε όλη την προηγούμενη περίοδο με τις 48ωρες απεργίες, όπως ακριβώς έκανε με την έκτακτη 24ωρη απεργία, που προκήρυξε ως απάντηση στο έγκλημα των εφοπλιστών με τη νεκρή ναυτεργάτρια στο λιμάνι της Πάτρας, στο πλοίο “AF CLAUDIA”.

Ήρθε η ώρα να γίνουν αποφασιστικά βήματα στην κλιμάκωση του αγώνα! Όλοι οι ναυτεργάτες, ανεξαρτήτως ειδικότητας και εθνικότητας με τον κοινό μας αγώνα κόντρα σε εφοπλιστές και τις κυβερνήσεις τους, κόντρα στην πλειοψηφία της ΠΝΟ και οποιονδήποτε άλλον τη στηρίζει συνεχίζουμε για: Ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς, που να καλύπτουν τις πραγματικές ανάγκες. Κατάργηση του αντεργατικού νόμου 4150/13, που οδηγεί σε εγκληματικές μειώσεις οργανικών συνθέσεων. Όχι στην εντατικοποίηση και την υπερεργασία. Οργανικές συνθέσεις που να καλύπτουν τις πραγματικές ανάγκες, την ασφάλεια και την προστασία της ανθρώπινης ζωής. Γιατρό σε κάθε πλοίο στα δρομολόγια της Αδριατικής. Να βελτιωθούν οι συνθήκες διαμονής και σίτισης όλων των πληρωμάτων ανεξαρτήτως ειδικότητας. Να υλοποιούνται αυστηρά οι κανονισμοί φόρτωσης και εκφόρτωσης των πλοίων. 48ωρη επί πληρωμή παραμονή εκτός πλοίου (ρεπό) με επιθυμία του ναυτικού στο λιμάνι αφετηρίας ή προορισμού. Επίδομα σε περίπτωση εξπρές δρομολογίων. Εντατικούς και ουσιαστικούς ελέγχους για την τήρηση των μέτρων ασφάλειας και υγιεινής από την Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων».

Διαβάστε επίσης:

Άνδρες της ασφάλειας συνέλαβαν συνδικαλίστρια εκπαιδευτικό χωρίς να εξηγήσουν γιατί

Δίκη Novartis: Το «Ιερό δισκοπότηρο» και η κατάθεση Φρουζή στον… Δεστεμπασίδη

Θριάσιο: SOS για το νοσοκομείο – Κάτω από το όριο ασφαλείας εξαιτίας ελλείψεων προσωπικού

Ετικέτες

Documento Newsletter