Πέντε «εύποροι» δήμοι της Αττικής έχουν το πυκνότερο δίκτυο στο «φθηνό» φυσικό αέριο!

Πέντε Δήμοι των βορείων προαστίων της Αττικής (Φιλοθέη-Ψυχικό, Κηφισιά, Παπάγου – Χολαργός, Μαρούσι και Λυκόβρυση – Πεύκη) διαθέτουν το πυκνότερο δίκτυο διανομής φυσικού αερίου σε αναλογία με τον πληθυσμό τους, ενώ το πιο αραιό δίκτυο εντοπίζεται είτε σε απομακρυσμένους Δήμους, είτε σε περιοχές της Δυτικής Αττικής.

 Ως προς το ενδιαφέρον των καταναλωτών για σύνδεση με το φυσικό αέριο, με κριτήριο το μήκος του δικτύου ανά μετρητή, “πρωταθλητής” στην Αττική αναδεικνύεται η Αγία Παρασκευή ενώ στο τέλος της κατάταξης βρίσκεται η Φυλή.

Τα στοιχεία προκύπτουν από την ‘Αδεια Διαχείρισης του δικτύου διανομής φυσικού αερίου της Αττικής που εγκρίθηκε πρόσφατα από τη ΡΑΕ και συνθέτουν τον “χάρτη” της λιανικής αγοράς φυσικού αερίου στο λεκανοπέδιο, σε περίοδο σημαντικών ανακατατάξεων: πρόσφατα όπως είναι γνωστό η ΔΕΠΑ απέκτησε το σύνολο των μετοχών της εταιρίας “Διανομή Αερίου Αττικής” και δήλωσε την πρόθεσή της να επενδύσει στην εξάπλωση της χρήσης του φυσικού αερίου στην περιοχή. Παράλληλα είναι σε διαδικασία οριστικοποίησης το σχέδιο για την αποκρατικοποίηση της ίδιας της ΔΕΠΑ, η οποία θα διαχωριστεί σε εταιρία δικτύων, (όπου θα ενταχθεί και το δίκτυο της Αττικής και η οποία θα παραμείνει υπό δημόσιο έλεγχο) και εταιρία εμπορίας στην οποία το Δημόσιο θα διατηρήσει μειοψηφική συμμετοχή. Το σχετικό νομοσχέδιο αναμένεται να κατατεθεί τις επόμενες ημέρες στη Βουλή.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που προκύπτουν από την ‘Αδεια Διαχείρισης του δικτύου της Αττικής, ο Δήμος με το μεγαλύτερο μήκος δικτύου διανομής μετά την Αθήνα (766 χιλιόμετρα) είναι η Κηφισιά με 172 χιλιόμετρα.

Σημειώνεται ότι το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα που καλύπτει την περίοδο ως το 2030 περιλαμβάνει ως προτεραιότητες την ανάπτυξη των αναγκαίων υποδομών μεταφοράς και διανομής, ώστε να δοθεί η δυνατότητα πρόσβασης στη χρήση φυσικού αερίου σε μεγαλύτερα ποσοστά τελικών καταναλωτών στον κτιριακό τομέα, καθώς και την περαιτέρω αύξηση της χρήσης του στη βιομηχανία και στις μεταφορές. Ως ποσοτικός στόχος για αυτήν την προτεραιότητα τίθεται η αύξηση της άμεσης χρήσης φυσικού αερίου στους τελικούς τομείς κατανάλωσης τουλάχιστον κατά 50% σε σχέση με το έτος 2016. Σε αυτό το πλαίσιο για την επόμενη πενταετία προγραμματίζονται επενδύσεις άνω των 200 εκατ. ευρώ σε δίκτυα διανομής ανά την Ελλάδα για την πύκνωση των υποδομών στις περιοχές όπου ήδη υπάρχει δίκτυο (Αττική, Θεσσαλονίκη, Θεσσαλία) και την επέκτασή τους σε νέες περιοχές.

Η ΡΑΕ ενέκρινε πρόσφατα και το πρόγραμμα ανάπτυξης του δικτύου διανομής στην Αττική για την περίοδο 2018 – 2022, που δίνει έμφαση στην προσέλκυση νέων πελατών οι οποίοι βρίσκονται σε περιοχές με ενεργό δίκτυο και δευτερευόντως στην επέκτασή του. Σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία, με το δίκτυο φυσικού αερίου έχουν συνδεθεί περίπου 1 στα 3 κτίρια που έχουν πρόσβαση σε αγωγό και στόχος είναι να αυξηθεί η αναλογία αυτή. Ως προς την επέκταση των δικτύων το πρόγραμμα προβλέπει την κατασκευή περίπου 20 χιλιομέτρων το χρόνο (92 χλμ. χαμηλής και μέσης πίεσης συνολικά στην πενταετία 2018-2022). Συγκριτικά το υφιστάμενο δίκτυο σε 52 Δήμους του λεκανοπεδίου είναι 3.400 χιλιόμετρα.

Σημειώνεται τέλος ότι η “Διανομή Αερίου Αττικής” προβλέπει στο πρόγραμμα ανάπτυξης ότι η αυτόνομη θέρμανση θα αποτελεί τη μερίδα του λέοντος στις νέες συνδέσεις πελατών με πρόβλεψη για υπογραφή 17.604 συμβάσεων αυτονομίας, αριθμός που είναι δεκαπλάσιος σε σχέση με τις 1.746 συμβάσεις κεντρικής θέρμανσης που προβλέπεται να υπογραφούν ως το 2022.

Ετικέτες