Μιλώντας από το βήμα της Βουλής για την κύρωση σύμβασης αναφορικά με την κατασκευή του ΒΟΑΚ, ο Παύλος Πολάκης αποδόμησε πλήρως τους κυβερνητικούς διθύραμβους για το έργο που θα στοιχίσει ακριβά στους πολίτες της Κρήτης, στηλιτεύοντας την υπερκοστολόγηση που θα ωφελήσει την ΤΕΡΝΑ και εκφράζοντας τη δέσμευση ότι η σκανδαλώδης σύμβαση θα αναθεωρηθεί. Μάλιστα, κάλεσε τους δημάρχους του νησιού να συμβάλλουν προς αυτήν την κατεύθυνση, ενώ έθεσε το διακύβευμα για τις επόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές, τροφοδοτώντας ψιθύρους για το ενδεχόμενο να είναι υποψήφιος περιφερειάρχης.
«Ο Μητσοτάκης είχε ζητήσει τις μπουλντόζες λίγο πριν τις εκλογές του 2023, πήραν δύο πλάνα, σηκώθηκε, έφυγε. Ξαναήρθε την περίοδο των ευρωεκλογών του 2024, ξανάκανε το ίδιο και λίγο μετά τις ευρωεκλογές του 2024, ξεκίνησε. Μπορείτε να απαντήσετε γιατί το έργο που είχαμε προγραμματίσει εμείς με 65 – 70 εκατομμύρια ευρώ, τελικά το δώσατε με 180 εκατομμύρια ευρώ. Τα 13 χιλιόμετρα είναι 180 εκατομμύρια ευρώ με μία έκπτωση. Πόσο δώσανε Χάρη; 7%. Πήγε στα 170. Δηλαδή, αν είναι δυνατόν, τα 13 χιλιόμετρα 170 εκατομμύρια ευρώ» είπε και πρόσθεσε:
«Εμείς λέγαμε 1,5 δις ευρώ όλο το έργο. Εδώ έχετε υπογράψει μια λεόντειο σύμβαση. Μόνο υποτελείς και σκλαβωμένες χώρες σε εργολάβους, βασιλείς και αυτοκράτορες υπογράφουν τέτοιο πράγμα. Δηλαδή προσέξτε: Βάζει 700 ή 800 εκατομμύρια το δημόσιο με την άσκηση της προαίρεσης. 200.000.000 βάζει ο παραχωρησιούχος από την τσέπη του και 1,1 θα πάρει δάνειο, όταν το πάρει. Εντωμεταξύ για να καταλάβει ο κόσμος το ξεφτιλίκι σας, βάζετε κάποιους όρους οι οποίοι είναι οι εξής: Λέτε θα γίνουν οι απαλλοτριώσεις σε 12 μήνες; Πού ζείτε ρε παιδιά; Τέσσερα χρόνια τώρα έχετε απαλλοτριώσει τίποτα; Είχατε το δικαίωμα να προχωρήσετε, έτσι δεν είναι; Αυτά τα τέσσερα – πέντε χρόνια που έχετε καθυστερήσει την ιστορία, είχατε το δικαίωμα. Υπήρχε η χάραξη, ξέραμε από πού θα πέρναγε. Προχωρήσατε; Τίποτα. Απολύτως τίποτα».
«Εσείς στη ΝΔ το δέχεστε;»
Όσον αφορά τα διόδια που θα μπουν στον ΒΟΑΚ, ο τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ ανέφερε: «Μόλις τελειώσει η παράκαμψη των Χανίων, θα αρχίσετε να πληρώνετε διόδια. Μόλις τελειώσει η παράκαμψη του Ρεθύμνου, θα πληρώνετε διόδια. Μόλις τελειώσει η παράκαμψη του Ηρακλείου, κι εκεί πάλι διόδια κι από τις δύο κατευθύνσεις», ενώ υπογράμμισε πως «για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης γινόμαστε το μόνο νησί στη Μεσόγειο που θα πληρώνει διόδια. Αυτό κύριοι συνάδελφοι της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτές της Κρήτης το δέχεστε; Είμαστε το μόνο νησί της Μεσογείου που θα πληρώνει διόδια. Γιατί πρέπει να κονομήσει δηλαδή η ΤΕΡΝΑ, γι’ αυτό. Για ποιο λόγο πρέπει να πληρώνουμε διόδια;».
«Η σύμβαση θα τροποποιηθεί»
Ο πρώην αν. υπουργός Υγείας δεσμεύτηκε ότι η σύμβαση θα τροποποιηθεί στο σκέλος των διοδίων και του κόστους. «Δεν θα είναι η Κρήτη το νησί που θα πληρώνει διόδια. Να μην κάνει όρεξη, ούτε ο Περιστέρης, ούτε η ΤΕΡΝΑ, ούτε κανένας. Δεν θα είστε εσείς κυβέρνηση όταν θα τελειώνει ο ΒΟΑΚ ή και όταν θα ξεκινάει το μεγάλο κομμάτι» προέβλεψε και απευθύνθηκε στους δημάρχους της Κρήτης, λέγοντας:
«Εγώ καλώ όλο τον πολιτικό κόσμο και τους δημάρχους του νησιού να αντισταθούν σε αυτό το πράγμα. Δεν πρέπει να γίνει αυτό το πράγμα. Να βοηθήσουμε να υλοποιηθεί το έργο με το να ολοκληρωθούν πιο γρήγορα οι απαλλοτριώσεις κλπ. Πρέπει να τροποποιηθεί αυτή η σύμβαση, να δώσει το δημόσιο αν χρειάζεται δημόσιο έργο παραπάνω. Και το μόνο που κουβεντιάζαμε που ήταν κι αυτό που είχαμε κουβεντιάσει τότε, αλλά δεν το καταλήγαμε, είναι το εξής: Είναι η βινιέτα στους επισκέπτες. 5.000.000 τουρίστες είχε πέρσι η Κρήτη. Τα 2,5 εκατομμύρια να πληρώνουν από 10 ευρώ, είναι 25 εκατομμύρια ευρώ, που είναι υπεραρκετά για τη συντήρηση την ετήσια του αυτοκινητόδρομου».
Το επίδικο των επόμενων αυτοδιοικητικών εκλογών στην Κρήτη
Κλείνοντας, ο κ. Πολάκης έθεσε το περίγραμμα των μεγάλων αλλαγών που πρέπει να γίνουν στο νησί, με πολλούς να θεωρούν στους διαδρόμους της Βουλής πως επρόκειτο για πλατφόρμα πιθανής υποψηφιότητας για την Περιφέρεια Κρήτης. Συγκεκριμένα, κατέληξε λέγοντας:
«Λοιπόν, σας το λέμε καθαρά ότι η επόμενη αναμέτρηση των δημοτικών εκλογών και των περιφερειακών εκλογών στην Κρήτη, θα έχει τα τεράστια επίδικα για μια άλλη πορεία του νησιού, που δεν μπορεί να είναι μονοκαλλιέργεια του τουρισμού, που δεν μπορεί να είναι τουρισμός των μεγάλων ξενοδοχείων και το all inclusive, αλλά πρέπει να είναι τουρισμός της μικρομεσαίας επιχείρησης, που έρχεται να δει από τις γεύσεις μέχρι την παράδοση και να ενισχύσει την μικρομεσαία επιχειρηματικότητα. Θα είναι πρώτον η κατάργηση και η αλλαγή με τα τοπικά χωροταξικά σχέδια. Δεύτερον, να περάσει η γραμμή υψηλής τάσης, είτε υπόγεια είτε από το ίχνος του ΒΟΑΚ, και όχι εκεί που την πάνε για να χάσουν τις φαραωνικές ανεμογεννήτριες. Και βέβαια η επαναδιαπραγμάτευση αυτής της λεόντειας απαράδεκτης και δούλοκατακτητικής σύμβασης για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης. Εμείς εκεί θα βάλουμε πλάτη και καλούμε και όλες τις προοδευτικές δυνάμεις να κάνουν κάτι αντίστοιχο με τέτοιο ξεκάθαρο τρόπο. Γι’ αυτό καταψηφίζουμε».
Διαβάστε επίσης:
Βαριά εκτεθειμένη η κυβέρνηση για τη Μονή Σινά – Περιμένει… το επίσημο έγγραφο
Σαμαράς για Μονή Σινά: «Πρωτοφανής η διεθνής ανυποληψία και περιθωριοποίηση της Ελλάδας»
Ανδρουλάκης στη Βουλή: «Είστε οι αρχιτέκτονες της διαφθοράς στον ΟΠΕΚΕΠΕ»
Η καραμέλα της κυβέρνησης Μητσοτάκη με τις «χρόνιες παθογένειες»