Πόλεμος Δούκα-Μπακογιάννη για το κτίριο του θεάτρου «Εμπρός»

Πόλεμος Δούκα-Μπακογιάννη για το κτίριο του θεάτρου «Εμπρός»

Ευθύνες στον πρώην δήμαρχο Αθηναίων Κώστα Μπακογιάννη για τις εξελίξεις με το κτίριο του θεάτρου «Εμπρός» επιρρίπτει ο νυν δήμαρχος Χάρης Δούκας , καταγγέλλοντας «άθλια μεθόδευση» της προηγούμενης δημοτικής Αρχής που είχε νοικιάσει το κτίριο υπό κατάληψη λίγο πριν από την αποχώρησή της, δημιουργώντας τετελεσμένα.

Ο Δήμαρχος Αθηναίων, Χάρης Δούκας, εισηγήθηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο της 12ης Μαΐου την πρόωρη καταγγελία της μίσθωσης για το ιστορικό κτίριο του θεάτρου «ΕΜΠΡΟΣ» , καθώς οι αποφάσεις της προηγούμενης διοίκησης οδήγησαν, όπως καταγγέλλει, σε αδιέξοδο τις όποιες προσπάθειες να βρεθεί λύση, να σταματήσει η κατάληψη και να αξιοποιηθεί το θέατρο ως χώρος ελεύθερης δημιουργίας και πολιτισμού.

Η δημοτική παράταξη «Αθήνα Ψηλά» του Κώστα Μπακογιάννη έκανε λόγο για «απόφαση σοκ με σφραγίδα Δούκα», σημειώνοντας η δημοτική Αρχή καταγγέλλει τη σύμβαση, εγκαταλείπει το θέατρο «Εμπρός» στου Ψυρρή και αποσύρεται από κάθε σχέδιο αξιοποίησης του ιστορικού κτιρίου. Η «Αθήνα Ψηλά» τονίζει ότι «το Εμπρός πέρασε στον Δήμο Αθηναίων το 2023, έπειτα και από απαίτηση των κατοίκων της περιοχής και ύστερα από πολύμηνες διαπραγματεύσεις, με στόχο την αποκατάσταση και επαναλειτουργία του ως σύγχρονος και ζωντανός πολιτιστικός χώρος. Μάλιστα τότε είχε ψηφίσει υπέρ της απόφασης η παράταξη του ΠΑΣΟΚ.

Για εμάς, ήταν μέρος ενός ευρύτερου σχεδίου αναβάθμισης της Αθήνας:

Το Θέατρο του Λυκαβηττού, το Αναπαυτήριο του Πικιώνη, το Εθνικό Τυπογραφείο, το κολυμβητήριο στο Ζάππειο και το Βότρυς, όλα αποκτήθηκαν από τον Δήμο Αθηναίων την τετραετία 2019-2022 με σχέδιο και επιμονή». Και η παράταξη Μπακογιάννη καταλήγει:

«Η σημερινή διοίκηση, ενάμιση χρόνο τώρα, δεν έχει προχωρήσει τίποτα. Δεν απαντά, δεν παρουσιάζει κανένα σχέδιο παρά τις επαναλαμβανόμενες διαμαρτυρίες στο δημοτικό συμβούλιο φορέων και κατοίκων.

Τελικά με τη σημερινή εισήγηση συντάσσεται με τους λίγους που θέλουν την Αθήνα να κάνει βήματα πίσω και όχι με τους πολλούς που θέλουν να πάει μπροστά.

Όπως με τον λόφο του Στρέφη, έτσι και τώρα οι καταληψίες επικράτησαν των δημοτών».

Ο Χάρης Δούκαςαπό την πλευρά του, εξήγησε ότι στις 28/3/2022, η διοίκηση Μπακογιάννη ενέκρινε αρχικά σύμβαση μίσθωσης με την Εταιρεία Ακινήτων του Δημοσίου (ΕΤΑΔ) για την παραχώρηση του ιστορικού θεάτρου “EΜΠΡΟΣ” στον Δήμο Αθηναίων. «Όμως έκτοτε αδιαφόρησε. Και θυμήθηκε όλως τυχαίως μετά από 1,5 χρόνο να υπογράψει τη σύμβαση στις 1/11/2023, όταν πια είχε χάσει τις εκλογές και λίγο πριν παραδώσει την Δημοτική αρχή.

Όλη αυτή την περίοδο το θέατρο “EΜΠΡΟΣ” τελούσε υπό κατάληψη όπως αποδέχτηκε στην ίδια τη σύμβαση μίσθωσης ο κ. Μπακογιάννης», τόνισε ο Χάρης Δούκας. Και πρόσθεσε: « Άρα, ο κ. Μπακογιάννης ουδόλως ενδιαφερόταν για τη χρήση του θεάτρου “EΜΠΡΟΣ” από τον Δήμο. Α

λλά και η αποδοχή της σύμβασης μίσθωσης κτιρίου υπό κατάληψη, τη μεταβατική περίοδο μετά την ήττα του (που δεοντολογικά καμία σύμβαση δεν υπογράφεται), αποδείχθηκε ότι μοναδικός στόχος ήταν να μεταφέρει δολίως και με σκοπιμότητα ένα πρόβλημα στην επόμενη Δημοτική αρχή.

Ο κ. Μπακογιάννης φέρει σοβαρή ευθύνη για την άθλια μεθόδευση να νοικιάσει κτίριο υπό κατάληψη λίγο πριν την αποχώρησή του. Δημιούργησε μια αχρείαστη δαπάνη για τους δημότες και μάλιστα σε βάθος 20ετίας. Τα κροκοδείλια δάκρυά του, δεν πείθουν κανέναν. Ούτε το θράσος του να κουνάει το δάχτυλο στη σημερινή Δημοτική Αρχή».

Παράλληλα, ο Δήμαρχος Αθηναίων τόνισε ότι η σημερινή Δημοτική Αρχή, επιχείρησε παρ’ όλα αυτά να βρει μια λύση για τη λειτουργία του θεάτρου “EΜΠΡΟΣ”. «Στόχος μας ήταν να σταματήσει η κατάληψη και να αξιοποιηθεί το θέατρο ως χώρος ελεύθερης δημιουργίας και πολιτισμού, με προγραμματική σύμβαση με ένα κοινωνικό-πολιτιστικό φορέα. Αυτό δυστυχώς, δεν κατέστη δυνατόν, χωρίς την ευθύνη του Δήμου. Οι εισαγγελικές αρχές είναι ενήμερες για την κατάληψη του “EΜΠΡΟΣ”. Ο Δήμος Αθηναίων τις διευκόλυνε όταν διέταξαν έρευνα για την κατάσταση του κτιρίου», υπογράμμισε ο Χάρης Δούκας.

Την ανάγκη να βρεθεί λύση εκφράζει η δημοτική παράταξη Ανοιχτή Πόλη (στηρίζεται από τον ΣΥΡΙΖΑ ), που κρίνει ότι η πόλη χρειάζεται χώρους σαν το ΕΜΠΡΟΣ που μπορούν να δώσουν διεξόδους στους πολίτες, σε ένα περιβάλλον διαρκούς εμπορευματοποίησης.

Όπως επισημαίνει η Ανοιχτή πόλη «ο κ. Μπακογιάννης, ο οποίος σήμερα στοχοποιεί τον κόσμο του ΕΜΠΡΟΣ, υπέγραψε μια προβληματική σύμβαση μίσθωσης με την ΕΤΑΔ, λίγο πριν αποχωρήσει από το Δημαρχείο, ενάμιση χρόνο μετά τη σχετική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου τον Μάρτιο του 2022. Δεν ήρθε σε συνεννόηση με τις καλλιτεχνικές ομάδες που δραστηριοποιούνται στο ΕΜΠΡΟΣ τα τελευταία χρόνια, δεν προχώρησε σε παρεμβάσεις συντήρησης και δεν μερίμνησε για τη βιώσιμη διαχείριση του θεάτρου».

Ταυτόχρονα η Ανοιχτή Πόλη τονίζει προς τη σημερινή δημοτική αρχή και τον Χάρη Δούκα ότι δεν πρέπει να αφήσουν το ΕΜΠΡΟΣ στην τύχη του, σαν να είναι αδιάφορο ή επιζήμιο για την πολιτιστική ζωή της πόλης. Αντίθετα, υπογραμμίζει η Ανοιχτή πόλη, «πρέπει να διδαχθούμε από την ευρωπαϊκή εμπειρία και να υιοθετήσουμε διεθνείς καλές πρακτικές, ώστε να δημιουργήσουμε τους όρους που θα επιτρέπουν την έκφραση δημιουργικών συμμετοχικών και αυτοδιαχειριστικών πρωτοβουλιών που δεν χωράνε στην κυρίαρχη κουλτούρα της μαζικής τουριστικοποίησης που αποξενώνει τους κατοίκους από την πόλη τους».

Σε ανάρτησή του στον προσωπικό του λογαριασμό στο fb ο δήμαρχος Αθηναίων Χάρης Δούκας εστιάζει στις ευθύνες της προηγούμενης δημοτικής Αρχής και αναφέρει ότι «τα κροκοδείλια δάκρυα του κ. Μπακογιάννη δεν πείθουν κανέναν. Ούτε το θράσος του να κουνάει το δάχτυλο στη σημερινή Δημοτική Αρχή».

Αναφέρει χαρακτηριστικά στα σόσιαλ μίντια ο Χάρης Δούκας αναφέρει τα εξής:

«Όταν το θράσος συναντά την υποκρισία.

Στις 28/3/2022 ο κ. Μπακογιάννης ενέκρινε αρχικά σύμβαση μίσθωσης με την ΕΤΑΔ για το θέατρο “EΜΠΡΟΣ”.

Τελικά, υπέγραψε τη σύμβαση μίσθωσης 20 μήνες μετά, την 1η Νοέμβρη του 2023, όταν πια είχε χάσει τις εκλογές και λίγο πριν λήξει επίσημα η θητεία του.

Όλη αυτή την περίοδο το θέατρο “EΜΠΡΟΣ” τελούσε υπό κατάληψη (!!) όπως αποδέχτηκε στην ίδια τη σύμβαση μίσθωσης.

Μοναδικός στόχος ήταν να μεταφέρει δολίως και με σκοπιμότητα την ευθύνη που δεν ανέλαβε στη δική μας δημοτική αρχή.

Δημιούργησε μια αχρείαστη δαπάνη για τους δημότες σε βάθος 20ετίας κι ενώ ο Δήμος Αθηναίων διέθετε ήδη αρκετούς φορείς για την πολιτιστική δραστηριότητα της πόλης (Ολύμπια Δημοτικό Μουσικό Θέατρο «Μαρία Κάλλας», Θέατρο Λυκαβηττού, Θέατρο Καλουτά κ.α.).

Τα κροκοδείλια δάκρυα του κ. Μπακογιάννη δεν πείθουν κανέναν.

Ούτε το θράσος του να κουνάει το δάχτυλο στη σημερινή Δημοτική Αρχή».

Διαβάστε επίσης:

Σκάνε βόμβες στην πόλη και μιλούν για «νόμο και τάξη» στα πανεπιστήμια

Γεντί Κουλέ: Νέος ομαδικός τάφος αγωνιστών – Σκέψεις για Μουσείο Εθνικής Αντίστασης και Εμφυλίου

Μπάζωμα των Τεμπών: Τα μέλη του Δικαστικού Συμβουλίου για Τριαντόπουλο, η Αδειλίνη και το… τηλεσκόπιο της Ζωής

Απόπειρα διάρρηξης και καταστροφές στα γραφεία του Documento (Photos) 

«Ντου» Λυμπερόπουλου στο γραφείο του Κυρανάκη (Video)

Η ΕΡΤ χαρίζει €89,51 εκατ. στο καρτέλ της ενέργειας

Documento Newsletter