Πόλη ανοιχτή στους πολίτες ή πεδίο κερδοφορίας καταστολής; Στο Docville που κυκλοφορεί μαζί με το Documento

Καταστολή, κοινωνικός έλεγχος και εξευγενισμός πολιορκούν τους δημόσιους χώρους

Ο δημοσιογράφος και ποιητής Παντελής Μπουκάλας μιλάει στη Μαρίνα Αγγελάκη για το δημοτικό τραγούδι, αλλά και για την προληπτική «απολύµανση» των συναθροισμένων στις πλατείες από τις δυνάμεις καταστολής και για τον δήμαρχο Κώστα Μπακογιάννη που τον εξέθεσαν οι δολίως συνωστιζόµενοι στην Ομόνοια.

Οι πόλεις στις δαγκάνες του εξευγενισμού και της εμπορευματοποίησης υπό την επιστασία των κατασταλτικών δυνάμεων. Ο Σταύρος Σταυρίδης, καθηγητής Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού και Θεωρίας στη Σχολή Αρχιτεκτόνων του ΕΜΠ, εστιάζει στις «δηµόσιες περιοχές που παίρνουν µορφή εξαιτίας της πρόσδεσής τους µε ιδιωτικά συµφέροντα που έχουν στόχο το κέρδος».

Η Νατάσα Τσουκαλά, αναπληρώτρια καθηγήτριας Εγκληματολογίας στο Université Paris-Saclay, επισημαίνει πως «η ιδεολογικά φορτισµένη καταστολή διασπείρεται πλέον στην επικράτεια αντανακλώντας για άλλη µια φορά τα διαχρονικά αντιδηµοκρατικά ανακλαστικά της αστυνοµίας».

Ο Δημήτρης Καλτσώνης, αναπληρωτής καθηγητής Θεωρίας Κράτους και Δικαίου στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, συμπεραίνει ότι «η υπεράσπιση των δηµόσιων συναθροίσεων αποτελεί κορυφαίο ζήτηµα δηµοκρατίας».

Ο Νίκος Κουραχάνης, μεταδιδακτορικός ερευνητής στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, υπογραμμίζει ότι «οι µόνοι που µπορούν να απαντήσουν στο ερώτηµα αν γίνεται οι πόλεις να αποκοπούν εντελώς από τους κατοίκους τους είναι οι ίδιοι οι κάτοικοι».

Ο Νίκος Σμυρναίος, αναπληρωτής καθηγητής Πολιτικής Οικονομίας της Επικοινωνίας στο Πανεπιστήμιο της Τουλούζης, κάνει λόγο για «τα τηλεοπτικά ΜΜΕ που διαµορφώνουν και επιβάλλουν µια επίσηµη εκδοχή της πραγµατικότητας και του “κοινού συµφέροντος”».

Η Τόνια Κατερίνη, αρχιτεκτόνισσα μηχανικός και μέλος της επιστημονικής επιτροπής αρχιτεκτόνων ΤΕΕ, αναφέρει ότι «αν αυτή η συγκυρία μας θύμισε ότι ο δημόσιος χώρος είναι κοινό αγαθό, μπροστά μας έχουμε την πρόκληση να τον διεκδικήσουμε».

Η Πρωτοβουλία Κατοίκων Εξαρχείων μας καλεί «να βγούµε στις πλατείες µας για να διεκδικήσουµε το δικαίωµα σε έναν πραγµατικά δηµόσιο χώρο».

Ο Παντελής Μήτσιου, υπεύθυνος επικοινωνίας και μάρκετινγκ του Μουσείου Ηρακλειδών, αναφέρεται τόσο στις ανακοινώσεις του ΥΠΠΟΑ που δείχνουν αναιµικές όσο και στο μέλλον των μουσείων.

Η Κιµ Ντάστιν, διευθύντρια εσόδων της Artsy, της διαδικτυακής πλατφόρμας τέχνης, μιλάει στην Αφροδίτη Ερμίδη για το πρότζεκτ που συνδέει πάνω από 3.200 κορυφαίες γκαλερί, μεγάλους οίκους δηµοπρασιών, διεθνείς εκθέσεις τέχνης, σηµαντικά µουσεία με 1,7 εκατοµµύριο παγκόσµιους συλλέκτες και φιλότεχνους που έχουν έδρα σε περισσότερες από 190 χώρες.

Η Tατιάνα Σπινάρη-Πολλάλη, ιδιοκτήτρια της γκαλερί Citronne, γράφει για την επόμενη ημέρα των αιθουσών τέχνης.

O Κώστας Δεσποινιάδης, υπεύθυνος των Εκδόσεων Πανοπτικόν, η Κάτια Κουτσαφτή και ο Χρήστος Κουτσαφτής, επικεφαλής των Εκδόσεων Αίολος, η Δάφνη Χασούρου, μέλος της εκδοτικής ομάδας Εκτός Γραμμής, και ο Κώστας Κώτσιας, επικεφαλής των Εκδόσεων Ars Nocturna, γράφουν για τη δύσκολη συνθήκη που έχει διαμορφωθεί στον χώρο των εκδόσεων.

Μέλη της Κίνησης Ανάπηρων Καλλιτεχνών γράφουν για τον αγώνα που δίνουν και για την κυβερνητική αδιαφορία και απαξίωση.

ΣΧΟΛΙΑ

Το Documento σέβεται όλες τις απόψεις, οι οποίες ωστόσο απηχούν αποκλειστικά και μόνον τη γνώμη των χρηστών. Διατηρούμε το δικαίωμά μας να μην αναρτούμε υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Σχόλια που παραπέμπουν με ενεργό link σε άλλα sites δεν θα δημοσιεύονται. Χρήστες που δεν σέβονται αυτούς τους κανόνες θα αποκλείονται.