«Προοδευτικοί Οικονομολόγοι» κατά της ιδιωτικοποίησης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης

«Προοδευτικοί Οικονομολόγοι» κατά της ιδιωτικοποίησης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης

Οι «Προοδευτικοί Οικονομολόγοι» με ανακοίνωσή τους κατακρίνουν την προσπάθεια της κυβέρνησης της ΝΔ και της υπουργού Παιδείας να υιοθετήσουν την αυτοματοποιημένη διαδικασία επαγγελματικής ισοδυναμίας των πτυχίων Κολλεγίων με αυτά των Ελληνικών Πανεπιστημίων.

Και καλεί το Οικονομικό Επιμελητήριο να προχωρήσει στις απαραίτητες νομικές ενέργειες για την απόσυρση της σχετικής τροπολογίας

Τι αναφέρει η ανακοίνωση

«Την πρόθεσή της να υιοθετήσει την αυτοματοποιημένη διαδικασία επαγγελματικής ισοδυναμίας των πτυχίων Κολλεγίων με αυτά των Ελληνικών Πανεπιστημίων εξέφρασε η υπουργός Παιδείας. Αποκαλύπτεται πλέον ο κυβερνητικός σχεδιασμός στον οποίο συμμετέχουν μέσα μαζικής ενημέρωσης, κυβέρνηση και κολλεγιάρχες. Την εξαγγελία της υπουργού χαιρέτησε αμέσως ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Κολλεγίων Β. Δασκαλάκης.

Με τη διάταξη αυτή καταργείται το Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων (ΣΑΕΠ) και εκχωρούνται οι αρμοδιότητές του σε αυτοτελές τμήμα.

Με την έναρξη της ακαδημαϊκής χρονιάς, διαφημίσεις, πολυσέλιδα αφιερώματα και στρατευμένα άρθρα στον Τύπο «ενημερώνουν» για την «υψηλή» ποιότητα παροχής υπηρεσιών των Κολλεγίων. Στόχος της συντονισμένης επίθεσης, τα Δημόσια Πανεπιστήμια.

Την προσπάθεια αμαύρωσης της εικόνας των Ελληνικών Πανεπιστημίων διαψεύδει η πραγματικότητα, καθώς πλήθος αποφοίτων (και μελών μας) διαπρέπουν με ότι και αν καταπιάνονται (σε ακαδημαϊκό χώρο, σε δημόσιο ή ιδιωτικό τομέα, ως αυτοαπασχολούμενοι).

Η καταξίωση και η αναγνώριση αυτή σε παγκόσμιο επίπεδο, αποδεικνύει ότι η ανεργία των νέων επιστημών είναι αποτέλεσμα της οικονομικής κρίσης και όχι της χαμηλής ποιότητας της δημόσιας εκπαίδευσης.

Η συγκεκριμένη διάταξη έρχεται από τη μία για να «τακτοποιήσει» τα παιδιά των εχόντων να πληρώσουν και από την άλλη για να μεγαλώσει την πίτα πελατείας των κολλεγίων. Στην ίδια κατεύθυνση κινείται η επιχειρούμενη μείωση των εισακτέων στα Δημόσια Πανεπιστήμια. Οι ρυθμίσεις αυτές δεν συμβάλλουν στη βελτίωση του επιπέδου σπουδών, αλλά οδηγούν στο ακριβώς αντίθετο.

Η αντίληψη «το παιδί του γιατρού να γίνει γιατρός, του δικηγόρου δικηγόρος και του λογιστή λογιστής» δεν μπορεί να μας έρθει 60 χρόνια μετά σαν κάτι πρωτοποριακό και καινοτόμο.

Οι κόποι, οι θυσίες και ο αγώνας μας για γνώση, δεν μπορούν να «ισοτιμηθούν» με όσους έχουν τη δυνατότητα να αγοράσουν πτυχία και επαγγελματικά δικαιώματα.

Η υπεράσπιση των πτυχίων και των σπουδών μας είναι συλλογική ευθύνη. Όχι μεμονωμένος αγώνας.

Καλούμε την Κεντρική Διοίκηση του Οικονομικού Επιμελητηρίου:

 να αποδοκιμάσει, ως έχει υποχρέωση βάσει του ψηφίσματος-απόφαση της 77ης ΣτΑ, τις δηλώσεις της υπουργού περί ισοτίμησης επαγγελματικών δικαιωμάτων μαθητών Κολλεγίων με αποφοίτους Πανεπιστημίων.

 να προτείνει σε όποια νομοπαρασκευαστική συμμετάσχει την επαναφορά της διάταξης της παρ. 5 του άρθρου 54 του ΠΔ 38/2010, που καταργήθηκε με το Ν. 4093/2012 και η οποία προέβλεπε ως αρμόδια αρχή να δέχεται τις αιτήσεις και να τις εξετάζει την οικεία επαγγελματική οργάνωση, με θέσπιση εξεταστικής διαδικασίας, όπου απαιτείται.

 να προχωρήσει σε κοινές δράσεις με άλλους επιστημονικούς φορείς (Τεχνικό Επιμελητήριο, Δικηγορικό Σύλλογο, Γεωπονικό Επιμελητήριο).

 να προχωρήσει στη σύσταση επιτροπής, όπου με αφορμή τα κολλέγια, θα επικαιροποιήσει τους αναγνωριζόμενους από το Ο.Ε.Ε. τίτλους σπουδών. Δυστυχώς, τα κολλέγια αποτελούν το «κερασάκι στην τούρτα» μίας κατάστασης που ο φορέας άφησε ανεξέλεγκτη.

 να προχωρήσει στις απαραίτητες νομικές ενέργειες για την απόσυρση της σχετικής τροπολογίας.

 να ζητήσει τη δημόσια θέση των κοινοβουλευτικών κόμματων ώστε να τεθεί στην κρίση των συναδέλφων του κλάδου μας και των Ελλήνων πολιτών γενικότερα.

Ως Παράταξη αποδοκιμάζουμε κάθε προσπάθεια ιδιωτικοποίησης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και υποβάθμισης των Πανεπιστημίων μας, και κάθε μορφή διαγώνιας ανωτατοποίησης πάσης φύσεως εκπαιδευτηρίων».

Τελευταίες ΕιδήσειςDropdown Arrow
preloader
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Documento Newsletter