Δημοσίευμα της Die Welt

Πρώτη παρά την οικονομική κρίση η Ελλάδα στην εμπορική ναυτιλία

Η γερμανική εφημερίδα «Die Welt» επικαλούμενη πρόσφατα στοιχεία πλοίων της «Vesselsvalue», αναφέρει πως παρά την οικονομική κρίση που πλήττει την Ελλάδα τα τελευταία χρόνια, η χώρα μας παραμένει στην πρώτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης των εμπορικών στόλων, με στόλο αξίας 100 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

«Η Ελλάδα, παρά την οικονομική κρίση, με στόλο αξίας 100 δισεκατομμυρίων δολαρίων, είναι η υπ΄αριθμόν ένα χώρα στην παγκόσμια κατάταξη των εμπορικών στόλων - ακολουθούμενη από κοντά από την Ιαπωνία και την Κίνα. Στην κατάταξη ακολουθούν οι ΗΠΑ, η Σιγκαπούρη, η Νορβηγία και η Γερμανία. Ιδιαίτερα, τα ελληνικά πετρελαιοφόρα (35,7 δισ. δολάρια) συμβάλλουν στο αποτέλεσμα αυτό», γράφει η «Die Welt».

Η Γερμανία είχε μέχρι τώρα τον μεγαλύτερο στόλο εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο. Αλλά τώρα έχει αντικατασταθεί από την Κίνα. Ο λόγος για την αλλαγή στην κορυφή είναι η δεκαετής κρίση της ναυτιλίας. Σύμφωνα με τα στοιχεία της «Vesselsvalue» του Λονδίνου, η αξία των κινεζικών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ανέρχεται σε 21,4 δισεκατομμύρια δολάρια. Στην Γερμανία αναλογούν "μόνο" στα 18,7 δισεκατομμύρια δολάρια» σημειώνει η Welt.

«Ωστόσο, η "Vesselsvalue" έχει συμπεριλάβει και παραγγελίες πλοίων. Οι κινεζικές ναυτιλιακές εταιρείες έχουν έχει κάνει πρόσφατα παραγγελίες ύψους 4,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Η κατάσταση των παραγγελιών των γερμανικών εταιρειών, ωστόσο με 29 παραγγελίες ύψους 41 δισ. δολαρίων είναι μάλλον μέτρια. Οι αριθμοί αντικατοπτρίζουν την τάση του κλάδου: η Κίνα χρειάζεται γιγαντιαία πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που διαθέτουν χώρο για έως και 20.000 εμπορευματοκιβώτια. Η Γερμανία και οι διεθνείς ανταγωνιστές στρέφονται όλο και περισσότερο προς τα μεσαίου μεγέθους φορτηγά. Η χρηματοδότηση για την αγορά νέων εμπορικών πλοίων είναι δύσκολο να επιτευχθεί στη Γερμανία. Αυτό οφείλεται κυρίως στην πώληση του πρώην μεγαλύτερου χρηματοδότη πλοίων της χώρας, της HSH Nordbank. Και η έξοδος της Commerzbank από την επιχείρηση έχει επίσης αρνητικό αντίκτυπο. Η Γερμανία απειλείται να χάσει σε σημασία και επιρροή σε παγκόσμια σύγκριση. Παρ 'όλα αυτά, η σημασία της βιομηχανίας στη χώρα είναι ακόμα μεγάλη. Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Γερμανών Εφοπλιστών, οι εταιρείες συμβάλλουν με περίπου 30 δισ. ευρώ στην προστιθέμενη αξία της Γερμανίας» αναφέρει η εφημερίδα.

ΑΠΕ - ΜΠΕ

ΣΧΟΛΙΑ

Το Documento σέβεται όλες τις απόψεις, οι οποίες ωστόσο απηχούν αποκλειστικά και μόνον τη γνώμη των χρηστών. Διατηρούμε το δικαίωμά μας να μην αναρτούμε υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Σχόλια που παραπέμπουν με ενεργό link σε άλλα sites δεν θα δημοσιεύονται. Χρήστες που δεν σέβονται αυτούς τους κανόνες θα αποκλείονται.