Πως η εξάντληση προκαλεί προβλήματα στην καρδιά

Οι δρομείς είναι άνθρωποι που αφιερώνουν την καθημερινότητά τους στη σκληρή δουλειά, που διαρκώς επιχειρούν να ωθήσουν τον εαυτό τους στα όρια ώστε να δουν πόσο μακριά μπορούν να φτάσουν.

Αυτό ωστόσο, μπορεί να τους οδηγήσει σε περιόδους ακραίας εξάντλησης.

Μια πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι μια υπερκόπωση εξαιτίας τέτοιων υπερπροσπαθειών μπορεί να προκαλέσει ευρύτερα προβλήματα στην προπόνησή σας, συμπεριλαμβανομένης της αστάθειας στον καρδιακό ρυθμό σας και των θρόμβων στο αίμα καθώς και εγκεφαλικό επεισόδιο ή καρδιακή ανεπάρκεια.

Για τη μελέτη αυτή, που δημοσιεύθηκε στην Ευρωπαϊκή Εφημερίδα Προληπτικής Καρδιολογίας, οι ερευνητές εξέτασαν περισσότερους από 11.000 ανθρώπους, αξιολογώντας συναισθήματα και καταστάσεις όπως ο θυμός, η εξάντληση, η κατάθλιψη (σε συνάρτηση με τη χρήση αντικαταθλιπτικών) και η μοναξιά.

Έρευνα για 25 χρόνια

Η έρευνα εξέτασε τους συμμετέχοντες σε μια περίοδο σχεδόν 25 ετών για να δουν ποιοι από αυτούς ανέπτυξαν κολπική μαρμαρυγή, δηλαδή ακανόνιστους καρδιακούς παλμούς.

Για τη μελέτη χρησιμοποιήθηκε και το Ερωτηματολόγιο Ζωτικής Εξάντλησης, το οποίο είναι μια έρευνα που συνεκτιμά την αίσθηση υπερβολικής κόπωσης και έλλειψης ενέργειας, ευερεθιστότητας και αποδυνάμωσης.

Σύμφωνα με το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας στο Σαν Φρανσίσκο, «οι άνθρωποι συχνά αποδίδουν αυτά τα συναισθήματα στην υπερβολική εργασία ή σε σημαντικά προβλήματα που το άτομο δεν κατάφερε να επιλύσει όπως μια πραγματική ή μια συμβολική απώλεια.

Ως εκ τούτου, η ζωτική εξάντληση είναι μια ψυχική κατάσταση στην οποία οι άνθρωποι φθάνουν όταν οι πόροι τους όσον αφορά τη προσαρμογή στο άγχος καταρρέουν».

Το πιο σημαντικό εύρημα ήταν πως όσοι είχαν τα υψηλότερα επίπεδα ζωτικής εξάντλησης είχαν 20% περισσότερες πιθανότητες να αναπτύξουν έναν ακανόνιστο καρδιακό παλμό σε σχέση με αυτούς που ανέφεραν ελάχιστα ή καθόλου αισθήματα ζωτικής εξάντλησης.

Φλεγμονές και σωματικό στρες

Ενώ χρειάζεται παραπάνω έρευνα για να μπορούμε να μιλάμε με σιγουριά, η ζωτική εξάντληση σχετίζεται με τις αυξημένες φλεγμονές και το σωματικό στρες του σώματος, όπως επιβεβαιώνει και ο Πάρβιν Γκαργκ, επίκουρος καθηγητής κλινικής ιατρικής στο Πανεπιστήμιο της Νότιας Καλιφόρνια.

«Όταν ενεργοποιούνται ταυτόχρονα οι φλεγμονές και το στρες, έχουμε έναν συνδυασμό που μπορεί να έχει καταστροφικές επιπτώσεις στον καρδιακό ιστό και που μπορεί τελικά να οδηγήσει σε βλάβη του συστήματος της καρδιάς και σε ανάπτυξη αρρυθμίας», τονίζει.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως η προετοιμασία για τους αγώνες καταλαμβάνει ένα τεράστιο μέρος της καθημερινής ζωής του δρομέα. Πρόκειται με μια διαδικασία που περιλαμβάνει συγκεκριμένους χρόνους και αυστηρά χρονοδιαγράμματα και άρα μεγάλη σωματική και ψυχολογική πίεση.

Οι δρομείς πρέπει να προνοούν να έχουν επαρκή ανάπαυση και να ελεύθερο χρόνο για τον εαυτό τους.

Ο Γκαργκ προσθέτει ότι η υγιεινή διατροφή και ο διαλογισμός ή η γιόγκα μπορούν επίσης να βοηθήσουν στην αντιμετώπιση του άγχους και την πρόληψη της εξάντλησης, καθιστώντας μας τόσο ψυχικά όσο και σωματικά υγιέστερους.

Πηγή: runnfun.gr

ΣΧΟΛΙΑ

Το Documento σέβεται όλες τις απόψεις, οι οποίες ωστόσο απηχούν αποκλειστικά και μόνον τη γνώμη των χρηστών. Διατηρούμε το δικαίωμά μας να μην αναρτούμε υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Σχόλια που παραπέμπουν με ενεργό link σε άλλα sites δεν θα δημοσιεύονται. Χρήστες που δεν σέβονται αυτούς τους κανόνες θα αποκλείονται.