Θεσσαλονίκη: Σαπίζει το μηχανοστάσιο – «Κάθε βάρδια μετατρέπεται σε τυχερό παιχνίδι», λένε οι μηχανοδηγοί (Photos)

Θεσσαλονίκη: Σαπίζει το μηχανοστάσιο – «Κάθε βάρδια μετατρέπεται σε τυχερό παιχνίδι», λένε οι μηχανοδηγοί (Photos)

«Κάθε βάρδια μετατρέπεται σε τυχερό παιχνίδι με την ασφάλεια και τις ζωές των ανθρώπων», προειδοποιεί το Σωματείο των Μηχανοδηγών για το μηχανοστάσιο Θεσσαλονίκης. Οι εικόνες που έφερε στο φως το thesstoday.gr είναι ενδεικτικές: Ρωγμές και διαρροές σε κτίρια, μηχανικά προβλήματα στις αλλαγές τροχιάς, καλώδια που κρέμονται και συνθήκες… εργοταξίου στον περιβάλλοντα χώρο, είναι μόνο μερικά από τα προβλήματα των εγκαταστάσεων, που εκθέτουν τους εργαζόμενους και τον εξοπλισμό σε καθημερινό κίνδυνο.

Οι εικόνες με τις έντονες ρωγμές στους τοίχους, τη στέγη με την υγρασία που στάζει, αλλά και τα καλώδια που κρέμονται, συνθέτουν σκηνικό εγκατάλειψης.  Μάλιστα, σύμφωνα με το thesstoday.gr, οι εργαζόμενοι υποχρεώνονται να χρησιμοποιούν βρώμικες τουαλέτες χωρίς αναλώσιμα είδη υγιεινής και ζεστό νερό αλλά και αποδυτήρια χωρίς βασικό εξαερισμό και φωτισμό.

«Οι υφιστάμενες εγκαταστάσεις και συνθήκες εργασίας παραπέμπουν σε εποχές που θα έπρεπε να έχουν παρέλθει ανεπιστρεπτί. Η έλλειψη βασικών υποδομών, η απουσία στοιχειωδών μέτρων υγιεινής και ασφάλειας, καθώς και η αδιαφορία για την ανθρώπινη αξιοπρέπεια, συνιστούν μια θλιβερή πραγματικότητα. Οι εργαζόμενοι καλούνται να επιτελέσουν το έργο τους υπό συνθήκες που δεν συνάδουν με τις σύγχρονες εργασιακές απαιτήσεις ούτε με τις ελάχιστες προδιαγραφές ενός ευνομούμενου κράτους», κατήγγειλε ο μηχανοδηγός και μέλος της ΠΕΠΕ Γιώργος Κούλαλης.

Οι μηχανοδηγοί προειδοποιούν ότι μπορεί να αποβεί μοιραία η απουσία συντήρησης του μηχανολογικού εξοπλισμού. Οι αλλαγές τροχιάς, (τα λεγόμενα «κλειδιά») είναι φθαρμένες και παρουσιάζουν μηχανικά προβλήματα. Οι σιδηροτροχιές του μηχανοστασίου παρουσιάζουν φθορές και οξείδωση.

«Η απουσία συντήρησης αυξάνει το ενδεχόμενο σοβαρού ατυχήματος, ειδικά σε περίοδο έντονης κυκλοφορίας. Η συνεχιζόμενη αδράνεια της Διοίκησης δεν μπορεί πλέον να εκληφθεί ως αμέλεια – πρόκειται για εγκληματική αδιαφορία που εκθέτει εργαζόμενους και εξοπλισμό σε καθημερινό κίνδυνο. Κάθε βάρδια μετατρέπεται σε τυχερό παιχνίδι με την ασφάλεια και τις ζωές των ανθρώπων», καταγγέλλει η ΠΕΠΕ.

Το σκηνικό εγκατάλειψης και πλήρους απαξίωσης εντοπίζεται και στον περιβάλλοντα χώρο στον οποίο έχουν συσσωρευτεί απορρίμματα και στοίβες με παλιά εξαρτήματα και μπάζα.

Σύμφωνα με την καταγγελία των μηχανοδηγών, οι εγκαταλελειμμένοι συρμοί καταλαμβάνουν αποτελούν μια διαρκή παγίδα για προσωπικό και εξοπλισμό, αποτυπώνοντας την πολυετή αδιαφορία των διοικήσεων και παραβιάζουν τους κανόνες επαγγελματικής υγείας και ασφάλειας της νομοθεσίας και τις προβλέψεις του ISO 45001.

Χωρίς εξόδους κινδύνου οι εργαζόμενοι

Ανησυχητική είναι η απουσία εξόδων κινδύνου, χαρτογραφημένων διαδρομών εκκένωσης και ασφαλών σημείων συγκέντρωσης σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, αφήνοντας τους εργαζόμενους αβοήθητους σε περίπτωση φωτιάς ή διαρροής καυσίμου.

Η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης έχει καταγγείλει την ακαταλληλότητα των εγκαταστάσεων, ζητώντας άμεσα τη διενέργεια ανεξάρτητου τεχνικού ελέγχου από το ΤΕΕ ή το τεχνικό επιμελητήριο, την απομάκρυνση μπαζών και εγκαταλελειμμένου υλικού εντός 15 ημερών, την αποκατάσταση κτιριακών και σιδηροδρομικών εγκαταστάσεων, την χάραξη διαγραμμίσεων για πεζούς, δημιουργία εξόδων κινδύνου, κατάρτιση και εφαρμογή σχεδίου εκκένωσης, καθώς και εγκατάσταση φωτισμού ασφαλείας για περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης και την εγκατάσταση πλήρους συστήματος μηχανικού εξαερισμού και η διενέργεια τακτικών μετρήσεων ποιότητας αέρα από διαπιστευμένο φορέα.

Διαβάστε επίσης

Μηχανοδηγοί: Η Hellenic Train εισπράττει 50 εκατ. τον χρόνο και αντικαθιστά σιδηροδρομικά δρομολόγια με λεωφορεία

Μηχανοδηγοί προς Κυρανάκη: Τηλεδιοίκηση χρειάζεται ο σιδηρόδρομος – Όχι… GPS

 

Documento Newsletter