Σε δίκη 20 πρόσωπα και εκπρόσωποι εταιρειών για τo Norman Atlantic

Σε δίκη παραπέμπονται 20 φυσικά πρόσωπα και αντιπρόσωποι των δύο ναυτιλιακών εταιρειών που εμπλέκονται στην υπόθεση της ναυτικής τραγωδίας του Norman Atlantic. 

Πρόκειται για την τραγωδία η οποία εκτυλίχθηκε στις 28 Δεκεμβρίου του 2014 όταν το πλοίο Norman Atlantic που εκτελούσε το δρομολόγιο Πάτρα - Ηγουμενίτσα – Ανκόνα, έπιασε φωτιά εν πλω 81 χιλιόμετρα βορειοδυτικά της Κέρκυρας. Ως αποτέλεσμα 11 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και ακόμη 18 αγνοούνται.

Όπως ενημερώνει το δικηγορικό γραφείο Α&Κ Μεταξόπουλος & Συνεργάτες το οποίο εκπροσωπεί ορισμένα από τα θύματα του ναυαγίου, στις 31/10/2019 ολοκληρώθηκε η προκαταρκτική ακροαματική ποινική διαδικασία ενώπιον των Ιταλικών Δικαστικών Αρχών. Ως αποτέλεσμα όλοι οι κατηγορούμενοι, 20 φυσικά πρόσωπα και αντιπρόσωποι δύο εταιρειών παραπέμφθηκαν σε ποινική δίκη, η οποία θα ξεκινήσει στις 26 Φεβρουαρίου 2020 στο Δικαστήριο του Μπάρι. Πρόκειται για μια ιδιαίτερα σημαντική εξέλιξη. Στο σκαμνί θα κάτσουν μέλη του πληρώματος, αλλά και στελέχη δύο ναυτιλιακών εταιρειών.

Το πόρισμα των 700 σελίδων

Όπως είχε αποκαλύψει το Documento, το Φεβρουάριο του 2017 οι πραγματογνώμονες που όρισαν οι ανακριτικές αρχές της Ιταλίας –συγκεκριμένα, το δικαστήριο του Μπάρι στο πλαίσιο της υπ’ αριθμόν 20598/14 προκαταρκτικής ποινικής διαδικασίας– για τη διερεύνηση των αιτίων της τραγωδίας του «Norman Atlantic» ολοκλήρωσαν την έρευνά τους.

Στις 700 σελίδες του πορίσματος οι πραγματογνώμονες είχε διαπιστώσει ότι το πλοίο είχε υπερφορτωθεί με οχήματα και ειδικότερα με φορτηγά ψυγεία. Το αποτέλεσμα ήταν να είναι περισσότερα από τις διαθέσιμες πρίζες τροφοδοσίας του πλοίου, με συνέπεια πολλά από τα φορτηγά ψυγεία να έχουν τις μηχανές αναμμένες όσο το πλοίο βρισκόταν εν πλω. Σε ό,τι αφορά τα αίτια της πυρκαγιάς οι πραγματογνώμονες κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι προκλήθηκε από εξάρτημα κινητήρα, κάτι που ίσως σχετίζεται και με τη λειτουργία εν πλω των μηχανών των φορτηγών ψυγείων.

Οι πραγματογνώμονες διαπίστωσαν ωστόσο και άλλα επιβαρυντικά στοιχεία. Λόγω υπερφόρτωσης του πλοίου, τα οχήματα ήταν σχεδόν κολλημένα μεταξύ τους. Αυτό ωστόσο καθιστούσε αδύνατη τη διαφυγή των οδηγών, παρά μόνο από τα παράθυρα των οχημάτων τους. Η υπερφόρτωση των οχημάτων σε συνδυασμό με τους δυνατούς ανέμους που έπνεαν στην περιοχή είχε ως αποτέλεσμα τη γρήγορη και ανεξέλεγκτη επέκταση της πυρκαγιάς. Επιπλέον τα μέσα πυρόσβεσης στο πλοίο ήταν ανεπαρκή, ενώ και όσα υπήρχαν χρησιμοποιήθηκαν με εσφαλμένο τρόπο. Σύμφωνα με τους πραγματογνώμονες, η κατασκευή του πλοίου, η διάταξη των χώρων αλλά και ο απαιτούμενος χρόνος ενεργοποίησης των πυροσβεστικών μέσων του πλοίου καθιστούσαν αδύνατη την έγκαιρη κατάσβεση ανάλογης πυρκαγιάς. Επίσης το σύστημα VDR (μαύρο κουτί) ήταν προσβεβλημένο από ιούς, με αποτέλεσμα να είναι αδύνατη η ανάσυρση κρίσιμων στοιχείων για την υπόθεση, ενώ παράλληλα συζητήθηκε το ότι ο πλοίαρχος δεν κάλεσε τις αλβανικές υπηρεσίες διάσωσης για παροχή βοήθειας. Λόγω αυτού του γεγονότος χρειάστηκαν 72 ώρες μέχρι να επέμβουν τα σωστικά συνεργεία, με αποτέλεσμα 500 ανθρώπινες ζωές να μείνουν εκτεθειμένες στις δυσμενείς καιρικές συνθήκες και η πυρκαγιά να κατακαίει το πλοίο

ΣΧΟΛΙΑ

Το Documento σέβεται όλες τις απόψεις, οι οποίες ωστόσο απηχούν αποκλειστικά και μόνον τη γνώμη των χρηστών. Διατηρούμε το δικαίωμά μας να μην αναρτούμε υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Σχόλια που παραπέμπουν με ενεργό link σε άλλα sites δεν θα δημοσιεύονται. Χρήστες που δεν σέβονται αυτούς τους κανόνες θα αποκλείονται.