Σλοβακία: Πώς συγκρούστηκαν τα δύο τρένα – Όσα έχουν γίνει γνωστά έως τώρα
Πού αποδίδεται μέχρι στιγμής το σιδηροδρομικό ατύχημα στη Σλοβακία.

Σε «ανθρώπινο παράγοντα» και όχι σε κάποιο τεχνικό σφάλμα αποδίδουν μέχρι στιγμής την ευθύνη για το σιδηροδρομικό ατύχημα στη Ροζνάβα της Σλοβακίας, σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία, όπως δήλωσε κατά την ενημέρωση των δημοσιογράφων, ο υπουργός Εσωτερικών Μάτους Σουτάι-Έστοκ.
Παράλληλα, σύμφωνα με τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης και την αστυνομία οι τραυματίες ανέρχονται σε 66 εκ των οποίων οι 50 ελαφρά.
«Φαίνεται ότι ένας από τους μηχανοδηγούς υπέπεσε σε λάθος και δεν έδωσε την προβλεπόμενη προτεραιότητα», δήλωσε ο ίδιος σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων της Σλοβακίας SITA, σημειώνοντας, ωστόσο, ότι πρόκειται για μια πρώτη εκτίμηση και ότι τα στοιχεία δεν έχουν επιβεβαιωθεί ακόμη επίσημα. Παράλληλα, ενημέρωσε ότι θα μεταβεί στον τόπο του συμβάντος, συνοδευόμενος από τον υπουργό Μεταφορών Γιόζεφ Ραζ και τον υπουργό Υγείας Καμίλ Σάσκο.
Υπενθυμίζεται, ότι σήμερα το πρωί σημειώθηκε μετωπική σύγκρουση δύο επιβατικών τρένων, τα R 913 και R 914, στην ανατολική Σλοβακία, κοντά στην πόλη Ροζνάβα. Μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν αναφορές για νεκρούς, αλλά τουλάχιστον 20 άτομα έχουν τραυματιστεί, ανάμεσά τους και παιδιά.
Φίτσο: «Απαιτείται διεξοδική έρευνα»
«Εύχομαι ταχεία ανάρρωση σε όλους τους τραυματίες από το σιδηροδρομικό ατύχημα στην περιοχή Ροζνάβα και ελπίζω ότι δεν θα υπάρξουν θύματα», δήλωσε ο πρωθυπουργός Ρόμπερτ Φίτσο, προσθέτοντας ότι βρίσκεται σε άμεση επικοινωνία με τους υπουργούς Μεταφορών και Εσωτερικών. «Αντιτίθεμαι σε βιαστικά συμπεράσματα, απαιτείται διεξοδική έρευνα για να προσδιοριστούν με ακρίβεια τα αίτια του περιστατικού», συμπλήρωσε ο ίδιος.
Λειτουργεί τηλεδιοίκηση στη Σλοβακία;
Η Σλοβακία, σύμφωνα με το Railcolornews και την πλατφόρμα Kohesio (καλύπτει έργα που χρηματοδοτούνται από τα Ταμεία της Πολιτικής Συνοχής της ΕΕ), διαθέτει σύγχρονα συστήματα τηλεδιοίκησης και ελέγχου στον σιδηρόδρομο, τα οποία άρχισαν να εγκαθίστανται το 2018 στις κύριες γραμμές υψηλής ταχύτητας, συμπεριλαμβανομένου του ευρωπαϊκού συστήματος ETCS (European Train Control System) Επιπέδου 2. Η πλήρης ενσωμάτωση του συστήματος στον σλοβακικό σιδηρόδρομο αναμένεται να ολοκληρωθεί τα επόμενα χρόνια.
Η στιγμή της σύγκρουσης – Βίντεο ντοκουμέντο
Βίντεο ντοκουμέντο από τη σύγκρουση των δύο τρένων ανέβασε στον λογαριασμό του το ÚAMK, ο ευρωπαϊκός σύλλογος αυτοκινήτου, ο οποίος δραστηριοποιείται στον τομέα της οδικής ασφάλειας, των μεταφορών και των εκπαιδευτικών εκδηλώσεων, της πρόληψης και της μοτοτουριστικής.
Στο βίντεο από κάμερα ασφαλείας, φαίνεται το τρένο και λίγο δευτερόλεπτα αργότερα ακούγεται ένας εκκωφαντικός θόρυβος από τη στιγμή της μετωπικής σύγκρουσης.
Τουλάχιστον 66 οι τραυματίες
Σύμφωνα με νέες πληροφορίες από τη σύγκρουση τραυματίστηκαν τουλάχιστον 66 άνθρωποι. Παράλληλα, δεν υπάρχουν αναφορές για θανάτους στη σύγκρουση, που σύμφωνα με την αστυνομία συνέβη μπροστά από σήραγγα κοντά στο χωριό Γιάμπλονοφ ναντ Τούρνοου, περίπου 55 χιλιόμετρα δυτικά της μεγαλύτερης πόλης της ανατολικής Σλοβακίας, της Κόσιτσε.
Σύμφωνα με τις ιατρικές υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης, 16 άνθρωποι υπέστησαν σοβαρά ή μετρίας σοβαρότητας τραύματα και τουλάχιστον 50 τραυματίστηκαν ελαφρά.
Σε οπτικό υλικό που ανήρτησε η αστυνομία στο Facebook φαίνονται συντρίμμια καθώς και η μηχανή και ένα βαγόνι που είχαν εκτροχιαστεί να κείτονται στην πλαγιά ενός λόφου μετά τη σύγκρουση, που συνέβη λίγο μετά τις 10.00 (τοπική ώρα, 11:00 ώρα Ελλάδας).
Σύμφωνα με την αστυνομία, περίπου 80 επιβάτες εκτιμάται ότι επέβαιναν στα τρένα.
Οι Σλοβακικοί Σιδηρόδρομοι ανακοίνωσαν ότι τα τρένα συγκρούστηκαν σε ένα σημείο όπου οι σιδηροδρομικές γραμμές διασταυρώνονται και γίνονται μια γραμμή και ότι τα αίτια της σύγκρουσης διερευνώνται.




















