Σπίρτζης: Πότε υπογράφεται η σύμβαση του προαστιακού για Λαύριο – Οι 5 νέοι σταθμοί

Σπίρτζης: Πότε υπογράφεται η σύμβαση του προαστιακού για Λαύριο – Οι 5 νέοι σταθμοί

Την ανάγκη να προχωρήσει άμεσα η οδική και σιδηροδρομική σύνδεση των λιμανιών του Λαυρίου και της Ραφήνας, με το διεθνές αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», επεσήμανε από το βήμα του 12ου Περιφερειακού Συνεδρίου για την Παραγωγική Ανασυγκρότηση της χώρας, που πραγματοποιείται στο Τεχνολογικό και Πολιτιστικό Πάρκο Λαυρίου, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης.

«Το σχέδιο είναι να υλοποιηθεί η επέκταση του προαστιακού σιδηροδρόμου έως το Λαύριο πολύ γρήγορα, με την υπογραφή της σχετικής σύμβασης στις αρχές του 2019, τέλος του 2018», τόνισε ο υπουργός και πρόσθεσε ότι προβλέπονται να γίνουν σταθμοί σε μια σειρά από διερχόμενες περιοχές και συγκεκριμένα στους οικισμούς Μαρκόπουλο, Καλύβια, Κερατέα, Δασκαλιό, Θωρικό και Λαύριο.

Δεν απέκλεισε το γεγονός να υπάρξει ένα κέντρο έναρξης και ολοκλήρωσης της κρουαζιέρας καθώς όπως είπε, υπάρχει σχέδιο για σοβαρή ανάπτυξη τουριστικών υποδομών και πλούσια πολιτιστική ιστορία.

Τόνισε ότι θα πρέπει να σταματήσει αυτό που υπάρχει εδώ και δεκαετίες, να μην μπορεί να μεταφερθεί μέρος της δραστηριότητας του λιμανιού του Πειραιά στο λιμάνι του Λαυρίου ή της Ραφήνας.

Αττική Οδός

Αναφερόμενος στα έργα της Αττικής οδού δήλωσε ότι προχωράνε οι μελέτες για επέκτασή της προς τα δύο λιμάνια της Ανατολικής Αττικής, σύνδεσή της με την Εθνική οδό μέσω Κύμης, αλλά και σύνδεσής της από την Κατεχάκη με τη Βουλιαγμένη προκειμένου να μπορεί να εξυπηρετείται και το Ελληνικό.

Ηλεκτρονικά διόδια

Για το νέο σύστημα αναλογικών ηλεκτρονικών διοδίων που θα είναι με βάση τη διανυόμενη χιλιομετρική απόσταση και θα ισχύσει σε όλους τους αυτοκινητόδρομους, τόνισε ότι ο σχετικός διαγωνισμός ολοκληρώνεται μέχρι τη Μεγάλη Τετάρτη προκειμένου να προχωρήσει η εγκατάστασή του.

Έκανε λόγο για συμφέροντα που εμποδίζουν την εφαρμογή του προσθέτοντας ότι κάτι τέτοιο δεν πρόκειται να περάσει, γιατί «πολύ απλά αποσκοπεί στη μείωση της τιμής παραχώρησης της Εγνατίας Οδού και σε κανέναν άλλο λόγο».

Έχει προβλεφθεί το πιο σύγχρονο σύστημα που μπορεί να τοποθετηθεί στην Ευρώπη και θα επιτηρούμε τις εισόδους και τις εξόδους της χώρας, ανέφερε ο κ.Σπίρτζης υπογραμμίζοντας υπουργική απόφαση που απαγορεύει σε βαρέα οχήματα να κινούνται από το παράπλευρο δίκτυο.

Αυτοκινητόδρομοι Αττικής

Για τους αυτοκινητόδρομους της Αττικής είπε ότι υπήρξε διαπραγμάτευση με τους παραχωρησιούχους προκειμένου να μην εγκατασταθούν σταθμοί μετωπικών και πλευρικών διοδίων ενώ αναφερόμενος στην πολιτική του υπουργείου που αφορά την υλοποίηση κάθε έργου στην Ελλάδα είπε ότι πλέον έχει αλλάξει το θεσμικό πλαίσιο με στρατηγικό σχεδιασμό, με τη δημιουργία δύο γενικών διευθύνσεων (στρατηγικού σχεδιασμού υποδομών και στρατηγικού σχεδιασμού συνδυασμένων μεταφορών) αλλά και ηλεκτρονικών συστημάτων προκειμένου να ξέρει ο πολίτης ποια είναι τα έργα και οι υποδομές που πρέπει να γίνουν στη χώρα, ποιά η ιεράρχησή τους, ποιός ο μελετητής εργολήπτης και το κόστος.

«Πρέπει να δείξουμε στην ελληνική κοινωνία πως ένας χώρος που ήταν γνωστό σε όλους ότι σχετιζόταν με αυτό που λέμε διαπλοκή είναι ένα χώρος διαφάνειας και εξυπηρέτησης του δημοσίου συμφέροντος» συμπλήρωσε.

Αναφερόμενος στις παραχωρήσεις των αυτοκινητοδρόμων είπε ότι πρόσφατα το ευρωπαϊκό ελεγκτικό συνέδριο έδωσε στη δημοσιότητα την έκθεση που αφορούν έργα από το 2010 έως το 2014 που αποκαλύπτει ότι υπήρχαν τεράστιες καθυστερήσεις απαλλοτριώσεων στις αδειοδοτήσεις και στην υλοποίησή τους και αυτά κόστισαν 1,2 δισ. περισσότερο.

Τελευταίες ΕιδήσειςDropdown Arrow
preloader
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Documento Newsletter