Θα συζητηθεί την επόμενη εβδομάδα

Στη Βουλή το νομοσχέδιο για το Μεταφορικό Ισοδύναμο

Αποσκοπεί στην εξίσωση του κόστους μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων με θαλάσσια μέσα, με εκείνο που προκύπτει με τα χερσαία μέσα για την ίδια απόσταση, ανακουφίζοντας μόνιμους κατοίκους νησιών, μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, καθηγητές και γιατρούς.

Στη Βουλή κατατέθηκε το σχέδιο νόμου «Μηχανισμός Εφαρμογής, κρατική εποπτεία, γενικοί όροι υλοποίησης του Μεταφορικού Ισοδυνάμου και άλλες διατάξεις» του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Στόχος της ηγεσίας του αρμόδιου υπουργείου είναι η καθιέρωση του μηχανισμού του Μεταφορικού Ισοδυνάμου. Μέσω αυτού θα επιτευχθεί η εξομοίωση του κόστους μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων με μέσα θαλάσσιας μεταφοράς, με εκείνο που θα ίσχυε με μέσα χερσαίας μεταφοράς για την ίδια απόσταση.

Το μέτρο αναμένεται να ανακουφίσει τους μόνιμους κατοίκους των νησιών αλλά και των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων που επιβαρύνονται με πάγια μεταφορικά έξοδα. Το μέτρο αφορά, επίσης, προσωρινούς, αναπληρωτές ή ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς και γιατρούς.

Σύμφωνα με την Έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, το κόστος της δαπάνης φτάνει τα 60 εκατ. ευρώ για το τρέχον έτος και περίπου 50 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση. Κατά την ίδια Έκθεση, το μέτρο του Μεταφορικού Ισοδυνάμου θα χρηματοδοτηθεί από το Εθνικό ή το συγχρηματοδοτούμενο σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Το νομοσχέδιο αναμένεται να εισαχθεί προς επεξεργασία και συζήτηση στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής την ερχόμενη εβδομάδα.

ΣΧΟΛΙΑ

Το Documento σέβεται όλες τις απόψεις, οι οποίες ωστόσο απηχούν αποκλειστικά και μόνον τη γνώμη των χρηστών. Διατηρούμε το δικαίωμά μας να μην αναρτούμε υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Σχόλια που παραπέμπουν με ενεργό link σε άλλα sites δεν θα δημοσιεύονται. Χρήστες που δεν σέβονται αυτούς τους κανόνες θα αποκλείονται.