Στο «μικροσκόπιο» οι Influencers σε Facebook, Instagram και TikTok για παραπλανητικές αναρτήσεις

Μπαράζ ελέγχων στις πρακτικές, που χρησιμοποιούν οι influencers στους λογαριασμούς τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης πρόκειται να πραγματοποιήσει το υπουργείο Ανάπτυξης αξιοποιώντας ειδικά ψηφιακά εργαλεία της Κομισιόν.

Στόχος των πανευρωπαϊκών αυτών ελέγχων είναι να εντοπίσουν αναρτήσεις των influencers στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στις οποίες υπάρχουν μαρτυρίες ή κριτικές, οι οποίες ίσως είναι παραπλανητικές, με αποτέλεσμα να επηρεαστεί η αγοραστική συμπεριφορά και να προκληθεί σε πολλές περιπτώσεις οικονομική ζημιά. Ταυτόχρονα, ο έλεγχος του υπουργείο Ανάπτυξης αποβλέπει στο να επαληθεύσει κατά πόσο οι influencers ενημερώνουν ορθώς τους ακολούθους τους αναφορικά με την εταιρεία τους και τα στοιχεία επικοινωνίας.

Ειδικότερα, τόσο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή όσο και το υπουργείο Ανάπτυξης ζητούν από τους influencers, αλλά, και από κάθε κλάδο του ψηφιακού marketing να ενημερωθούν για τις νομικές υποχρεώσεις τους, τις εμπορικές πρακτικές, που οφείλουν να ακολουθήσουν, καθώς και για τα εν ισχύ ευρωπαϊκά πρότυπα, που αφορούν την προστασία των καταναλωτών. Τα παραπάνω στοιχεία βρίσκονται στη διάθεση τους μέσω της πλατφόρμας Influencer Legal Hub. Ο έλεγχος αυτός θα ενισχύσει την ψηφιακή αμεροληψία και δικαιοσύνη και θα αναδείξει σε ποιο βαθμό είναι απαραίτητη μια νέα νομοθεσία, προκειμένου οι ψηφιακές αγορές να είναι το ίδιο ασφαλείς με τις αγορές, που πραγματοποιούνται εκτός διαδικτύου.

Μάλιστα, είναι ενδεικτικό, το γεγονός, πως ο έλεγχος αυτός τίθεται σε εφαρμογή λίγους μήνες μετά την δημιουργία ενός ειδικού σχεδίου της Ανεξάρτητης Αρχής Δημόσιων Εσόδων (ΑΑΔΕ), σύμφωνα με το οποίο μέσω ενός εξειδικευμένου αλγορίθμου πραγματοποιούνται συνδυαστικές διασταυρώσεις αναφορικά με την επισκεψιμότητα μιας ιστοσελίδας έως και τα εισοδήματα, τα οποία δηλώνονται, καθώς, κατά κύριο λόγο η φοροδιαφυγή συνδέεται με την ύπαρξη ηλεκτρονικού καταστήματος. Με βάση τον σχεδιασμό της ΑΑΔΕ, στο… μικροσκόπιο της ανεξάρτητης αρχής μπαίνουν αγορές, ακίνητα, αλλά και ο γενικότερος τρόπο ζωής των influencers, ώστε να επιβεβαιωθεί εάν όντως δηλώνουν τις συναλλαγές τους από την προώθηση ή πώληση των προϊόντων και υπηρεσιών. Έτσι, οι φοροελεγκτικές υπηρεσίες μπορούν μέσω ελέγχου των παραδόσεων των αντικειμένων και των υπηρεσιών λόγου χάριν να εντοπίσουν το εύρος των κρυμμένων εσόδων αντιπαραβάλλοντας τα με τα δηλωθέντα εισοδήματα.

Η ανακοίνωση της Κομισιόν

Το μάρκετινγκ επιρροής έχει γίνει πυλώνας της ψηφιακής οικονομίας, που αναμένεται να φτάσει σε παγκόσμια αξία 19,98 δισεκατομμυρίων ευρώ το 2023. Τις επόμενες εβδομάδες, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και οι εθνικές αρχές του Δικτύου Συνεργασίας για την Προστασία των Καταναλωτών θα ελέγξουν τις διαδικτυακές αναρτήσεις για να εντοπίσουν μαρτυρίες και εγκρίσεις που παραπλανούν τους καταναλωτές. Οι παράγοντες επιρροής που εμπλέκονται σε τακτική εμπορική δραστηριότητα, όπως συμφωνίες επωνυμίας για τη διαφήμιση προϊόντων ή υπηρεσιών, θεωρούνται έμποροι σύμφωνα με τη νομοθεσία της ΕΕ για τους καταναλωτές. Απαιτείται να αποκαλύπτουν τις διαφημίσεις με διαφανή τρόπο.

Ετικέτες