Στο ναδίρ η ψυχολογία της αγοράς

Το «αύριο» της καραντίνας με τα δεδομένα του «σήμερα» φαντάζει αποκαρδιωτικό αν ληφθούν υπόψη οι απαντήσεις των καταναλωτών σε έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).

Αν λάβουμε υπόψη το «στοπ» στην πραγματική οικονομία αλλά και την ψυχολογία της αγοράς η τάση που εμφανίζεται στους καταναλωτές με βάση αυτή την έρευνα που διενεργήθηκε στις 18 και 19 Μαρτίου 2020, δείχνει τσεκούρι στις δαπάνες και τάση προς αποταμίευση.

Αναλυτικότερα, σ’ αυτή την έρευνα, οι καταναλωτές εμφανίζουν μία προοδευτικά αυξανόμενη ανησυχία για τα οικονομικά τους αποθέματα. Έτσι σχεδόν διπλασιάστηκε το ποσοστό αυτών που αποφεύγουν τις αγορές υπό το φόβο της έλλειψης χρημάτων. Συγκεκριμένα με βάση τις μετρήσεις του ΙΕΛΚΑ, μεταξύ 9-12 Μαρτίου το ποσοστό των ερωτηθέντων που δήλωνε ότι αποφεύγει τις αγορές από το κράτος του φόβου για το τι μέλλει γενέσθαι ήταν της τάξης του 16% ενώ στη νέα μέτρηση που έγινε 10 μέρες μετά σχεδόν διπλασιάστηκε αφού έπιασε το 30%!.

Ένα άλλο θέμα που συντείνει στην καταβαράθρωση της πραγματικής οικονομίας (που στηρίζεται στην Ελλάδα στην εσωτερική κατά κύριο λόγο κατανάλωση) είναι η μονιμότητα στις νέες καταναλωτικές συνήθειες. Οι αναλυτές του ΙΕΛΚΑ κατέληξαν λοιπόν στο συμπέρασμα ότι οι εξελίξεις που συμβαίνουν στην ελληνική κοινωνία θα έχουν συνέπειες για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα… Στηρίζουν δε αυτή την τους την άποψη στο γεγονός ότι σε ποσοστό 54% απάντησε αρνητικά στην ερώτηση «αν αύριο το πρωί εξαφανιζόταν ο κορονοϊός και επανερχόμασταν στις προηγούμενες συνθήκες αγοράς, θα διατηρούσατε τις προηγούμενες αγοραστικές συνήθειες»;

Άλλα ευρήματα αυτής της έρευνας είναι:

-Το 60% των ερωτηθέντων καταναλωτών εμπιστεύεται κα αγοράζει μόνο ελληνικά προϊόντα

- το 72% δηλώνει ότι προτιμά τα κοντινότερα καταστήματα σούπερ μάρκετ για τις αγορές του.

-Το 33% προτιμά συσκευασμένα προϊόντα βιομηχανικής επεξεργασίας (χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση)

-Το 55% εκτιμά ότι θα διαρκέσει η καραντίνα περίπου 2 μήνες

ΣΧΟΛΙΑ

Το Documento σέβεται όλες τις απόψεις, οι οποίες ωστόσο απηχούν αποκλειστικά και μόνον τη γνώμη των χρηστών. Διατηρούμε το δικαίωμά μας να μην αναρτούμε υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Σχόλια που παραπέμπουν με ενεργό link σε άλλα sites δεν θα δημοσιεύονται. Χρήστες που δεν σέβονται αυτούς τους κανόνες θα αποκλείονται.