Στόχος ο Τσίπρας! Στο Documento που κυκλοφορεί – μαζί το HotDoc, Docville και το βιβλίο «Σκιές & ταμπού της Ιστορίας»

Ποιοι και γιατί επιχειρούν να παραπέμψουν τον πρώην πρωθυπουργό στο Ειδικό Δικαστήριο.

Όμηρος της σκληρής γραμμής Άδωνη – Σαμαρά ο άβουλος Μητσοτάκης.

Κατευθύνουν την προανακριτική μεθοδεύοντας τον διεμβολισμό της Δικαιοσύνης για να εξοντώσουν πολιτικούς αντιπάλους

NOVARTIS-GATE Διεθνής κατακραυγή για την προσπάθεια αποκάλυψης και εκφοβισμού των μαρτύρων

7+1 τοποθετήσεις στο Documento

ΤΟ… ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΤΑΓΚΟ ΣΑΒΒΙΔΗ – ΜΑΡΙΝΑΚΗ

Μπρα ντε φερ ναρόνων με την κυβέρνηση θεατή…

Σε εκρηκτικό κλίμα σήμερα το ντέρμπι ΠΑΟΚ Ολυμπιακός στην Τούμπα

ΟΣΜΗ ΣΚΑΝΔΑΛΟΥ

Άτακτη υποχώρηση για τις ταυτότητες

Βαφτίζουν «διευκρινίσεις» την αλλαγή των όρων για τον διαγωνισμό επιβεβαιώνοντας τις αποκαλύψεις του Documento ότι ήταν «σικέ»

ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

Οι αρρυθμίες φέρνουν ανασχηματισμό

ΣΥΡΙΖΑ

Άνοιγμα στην κοινωνία με πυρά στην κυβέρνηση

ΑΚΙΝΗΤΑ

«Καίνε» τα ενοίκια στην Αθήνα, προς νέα φούσκα real estate

ΤΡΑΓΩΔΙΑ

Κύλησε ο ιατροδικαστής και βρήκε τους τηλεκανίβαλους

ΓΕΡΜΑΝΙΑ

Η ακροδεξιά απασφάλισε

Μιλούν στο Documento η αντιπρόεδρος και βουλευτής του De Linke Μαρτίνα ρένερ και ο ο βουλευτής του FDP Μπένιαμιν Στράσερ

ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ

Οι λομπίστες σπρώχνουν τα τρόφιμα δηλητήριο

Το HotDoc:

Όλοι για όλους – Δράσεις ανθρωπιάς και αλληλεγγύης

Η ανθρωπιά και η αλληλεγγύη κατάφεραν να αφήσουν σημαντικό αποτύπωμα στα χρόνια της κρίσης. Κινήσεις πολιτών εμφανίστηκαν κόντρα στην απάθεια και στην αδιαφορία επίσημη και ανεπίσημη.

Το Hot Doc που κυκλοφορεί την Κυριακή μαζί με το Documento δίνεται βήμα στις δράσεις που βοήθησαν όσους βρέθηκαν στο περιθώριο χωρίς πρόσβαση στην εργασία, την υγεία, την εκπαίδευση. Δράσεις που συνεχίζονται και σήμερα αφού οι ανάγκες που τις γέννησαν καθόλου δεν έχουν εκλείψει.

Γράφουν και στέλνουν ανταπόκριση:

* Ο Αλλος Ανθρωπος, που κατάφερε να μαγειρέψει σε οχτώ χρόνια περισσότερα από 12 εκατομμύρια γεύματα.

* Η ΒΙΟΜΕ των εργατών που λειτουργούν μια πτωχευμένη βιομηχανία με τον συνεταιρισμό τους

* Το εμβληματικό και βραβευμένο ιατρείο στο Ελληνικό που άνοιξε τις πόρτες του και την αγκαλιά του στους αποκλεισμένους της υγείας

* Το Κυριακάτικο Σχολείο Μεταναστών που έγινε ασπίδα ενάντια στην Χρυσή Αυγή, μορφώνει και στηρίζει έμπρακτα

* Η Λαμπηδόνα, το πολιτιστικό και κοινωνικό κέντρο στον Βύρωνα που σφύζει από ζωή και δράση

* Η Εργατική Λέσχη της Νέας Σμύρνης, που βρέθηκε στο πλευρό όσων δοκιμάστηκαν ενώ προσφέρει μαθήματα και δράσεις πολιτισμού

* Οι Σταγιάτες Πηλίου, το χωριό της αυτοοργάνωσης και της άμεσης δημοκρατίας

* Η Σχεδία που σπάει τον κοινωνικό αποκλεισμό και την απομόνωση των ανέργων

* Η πρωτοβουλία της Αλεξάνδρου Σβώλου, της γειτονιάς που πειραματίζεται στον δημόσιο χώρο της Θεσσαλονίκης

* Το Κοινωνικό Ωδείο Βύρωνα, το μοναδικό μη κρατικά επιδοτούμενο στον κόσμο

* Το Lesvos Solidarity που βοηθάει τους πρόσφυγες μέσω της τέχνης

* Το ξεblogάρισμα που συμπαραστέκεται στις φυλακισμένες μητέρες και τα παιδιά τους

* Το SOSτε το νερό στη Θεσσαλονίκη που διεκδικεί να παραμείνει το νερό δημόσιο αγαθό

* Τους Αλληλέγγυους Αθλητές, μια συλλογικότητα που λάμπει την εποχή του υπερεμπορευματοποιημένου αθλητισμού

* Η Μηδενική Ανοχή που παλεύει ενάντια στην καταπίεση των αναπήρων και για τη χειραφέτησή τους

* Οι Ανάπηροι Καλλιτέχνες που διεκδικούν ισοτιμία στην τέχνη και την κοινωνία

* Η Κίνηση των Πολιτών της Θεσσαλονίκης που παλεύει για την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς

Τo docVille

Ανοίγει ξανά το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης για να δείξει έργο το ΥΠΠΟ, στο Docville της Κυριακής

Το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης ανοίγει ξανά (πρόχειρα) για να δείξει έργο το υπουργείο Πολιτισμού. Στο Docville που κυκλοφορεί με το Documento της Κυριακής.

-Το θέαμα προηγείται της πολιτικής. Ο Κώστας Σβόλης, πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων του ΕΜΣΤ, και το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας γράφουν για τη βιασύνη του υπουργείου Πολιτισμού να ανοίξει το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης χωρίς προγραμματισμό. Στο ρεπορτάζ η Αφροδίτη Ερμίδη.

-Ο Δημήτρης Παπαδημητρίου συζητάει με τον Παναγιώτη Φρούντζο για το εμβληματικό μυθιστόρημα «Μόμπι Ντικ» του Χέρμαν Μέλβιλ. Αφορμή η μεταφορά του έργου στη φόρμα του μιούζικαλ στη σκηνή του θεάτρου Παλλάς.

-Εκθεση Αρμένιων προσφύγων φωτογράφων της Νίκαιας από τη δεκαετία του ’20 έως του ’60 στη Δημοτική Πινακοθήκη Νίκαιας. Η Αφροδίτη Ερμίδη συνάντησε τον εγγονό του Τσολάκ Διλδιλιάν, Αρμεν Μαρσουμπιάν, και τον γιο του Πωλ Φαρατζιάν, Μάνο Φαρατζιάν, για να ιχνογραφήσει την ιστορική διαδρομή του προσφυγικού συνοικισμού.

-Ο Χάρης Φραγκούλης πρωταγωνιστεί στο θεατρικό «Κομμώτριες / Μεταπολίτευση» και μιλάει στην Ηλέκτρα Ζαργάνη μεταξύ άλλων για τις ματαιωμένες ελπίδες της γενιάς που αγωνίστηκε ενάντια στη χούντα.

-Ο Χουλιάν Βατ έρχεται στο ΚΠΙΣΝ με το Quinteto Astor Piazzolla και αυτό δίνει μια καλή αφορμή στον Σπύρο Οικόπουλο να μιλήσει μαζί του για τον Αστορ Πιατσόλα και το πνεύμα του tango nuevo.

-Η Ηλέκτρα Ζαργάνη ακολούθησε τον ιστορικό περίπατο του Μενέλαου Χαραλαμπίδη και κατέγραψε μέρη, πρόσωπα και γεγονότα που δέθηκαν με το Παγκράτι την περίοδο της Κατοχής.

-Η φαρμακοποιός Αργυρώ Βογιατζή περιγράφει στον Σπύρο Οικόπουλο τι συμβαίνει όταν η πόλη κοιμάται και το κατάστημα διανυκτερεύει.

-Η αθηναϊκή αποκριά τον καιρό του Όθωνα και της Αμαλίας. Προδημοσίευση του βιβλίου «“Της αναιδείας θεάματα”. Κοινωνική ιστορία της αποκριάς στην Αθήνα 1800-1940» του Νίκου Ποταμιάνου, που θα κυκλοφορήσει από τις Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης.

-Η Μαρία Κωνσταντά, η οποία συμμετέχει στην παράσταση «Sex», μιλάει για όλα (θέατρο, σινεμά, πολιτική, θρησκεία) με την Αφροδίτη Ερμίδη.

Η Νέα σειρά βιβλίων με το Documento – Σκιές & ταμπού της Ιστορίας

Μια νέα σειρά βιβλίων με τίτλο «Σκιές & Ταμπού της Ιστορίας» εγκαινιάζει την Κυριακή το Documento. Στη σειρά των βιβλίων αυτών θα ρίχνεται μια διαφορετική ματιά στην προσέγγιση της Ιστορίας.

Στον πρώτο τόμο ο οποίος θα διατίθεται μαζί με το Documento την Κυριακή 23 Φεβρουαρίου δέκα συγγραφείς –ιστορικοί, κοινωνιολόγοι, δημοσιογράφοι, ειδικοί επιστήμονες και καλλιτέχνες- προσεγγίζουν σκιερές γωνιές που συχνά αποφεύγει η επίσημη Ιστοριογραφία.

Τα πιο δυσάρεστα ανθρώπινα «πεπραγμένα» που δεν θέλουμε να συζητάμε· αλλά είναι απαραίτητο να γνωρίζουμε. Οπως:

1) Η «πώληση ανθρώπου από άνθρωπο». Το δουλεμπόριο αποτέλεσε τη ζοφερή πλευρά της προόδου καθώς ο Ατλαντικός κόσμος αναδύθηκε ταυτόχρονα με την επανεμφάνιση ενός αναχρονιστικού θεσμού που είχε καταργηθεί αιώνες πριν στην Ευρώπη στην πιο σκοτεινή μορφή του. Μαζί με την πικρή παραδοχή πως δεν θα υπήρχε νεωτερικότητα χωρίς το Διατλαντικό εμπόριο μαύρων σκλάβων. Παρακολουθούμε την εδραίωση του δουλοκτητικού συστήματος στις αγγλικές αποικίες της Βόρειας Αμερικής τον 17ο και 18ο αιώνα. Από τον Δημήτρη Αναστασιάδη, υποψήφιο διδάκτορα Ευρωπαϊκής Ιστορίας στο ΕΚΠΑ

2) Η αρπαγή πρώτων υλών των φτωχών χωρών από τις πλούσιες. Χρυσός, διαμάντια, καουτσούκ, ξυλεία, πετρέλαιο (κυρίως αυτό) λεηλατήθηκαν από παλιούς και νεότερους αποικιοκράτες. Παράγοντας φτώχεια, πολέμους και περιβαλλοντική καταστροφή βιομηχανικής κλίμακας για τους «ιθαγενείς». Οι ΗΠΑ συνεχίζουν να ασκούν εξουσία πάνω στις πετρελαιοπαραγωγούς χώρες. Από τη Βασιλική Λάζου, διδάσκουσα τμήματος Πολιτικών Επιστημών ΑΠΘ.

3) Το πρόσφατο παράδειγμα του πραξικόπηματος με …μπαταρία λιθίου το οποίο ανέτρεψε τον πρόεδρο της Βολιβίας Εβο Μοράλες. Η διεκδίκηση εκ μέρους των ΗΠΑ των πλουσιότατων κοιτασμάτων λιθίου το οποίο αποτελεί το νέο «στρατηγικό» υλικό καθώς τροφοδοτεί τις μπαταρίες των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων. Από τον Χάρη Πουλάκη, ΜΔΕ Τμήματος Πολιτικών Επιστημών ΑΠΘ

4) Οι αναμνήσεις από το ποδηλατάκι των παιδικών μας χρόνων. Οταν δεν ξέραμε πόσο αίμα και πόνο κόστιζε στους Κονγκολέζους το καουτσούκ στις ρόδες του οικογενειακού αυτοκινήτου. Το πορτρέτο του βασιλιά Λεοπόλδου Β΄ του Βελγίου από τον θεατρικό συγγραφέα Θανάση Τριαρίδη

5) Ο ληστρικός τρόπος με τον οποίο τα μεγάλα και αξιοσέβαστα Μουσεία λεηλάτησαν τους πολιτιστικούς θησαυρούς του αρχαίου κόσμου. Οχι μόνο τα γλυπτά της Ακρόπολης από την τουρκοκρατούμενη Ελλάδα αλλά και τα καλλιτεχνικά αριστουργήματα από την Αίγυπτο, τη Μεσοποταμία, την Κίνα. Από τον Αλέξανδρο Μαυρογένη, φοιτητητη Τμήματος Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του ΑΠΘ

6) Ο Ιουλιανός, ο φιλόσοφος αυτοκράτορας του Βυζαντίου ο οποίος τον 4ο αιώνα αναζήτησε τους παλιούς θεούς και θέλησε να αναστήσει τον αρχαίο κόσμο, απογοητευμένος από τη μετατροπή του πληβειακού κινήματος του Χριστιανισμού σε προσάρτημα της εξουσίας. Παρά τη λάμψη της προσωπικότητας του και τις στρατηγικές του ικανότητες «τιμωρήθηκε» με το προσωνύμιο «Αποστάτης». Από την Ηλέκτρα Ζαργάνη, δημοσιογράφο.

7) Το ένοχο «μυστικό» της Ευγονικής. Ενας βίαιος «Δαρβινισμός» που φύτρωσε στα εύφορα εδάφη της δημοκρατικής Δύσης στο μεταίχμιο 19ου και 20ου. Η Αγγλία προώθησε την επιλεκτική αναπαραγωγή ατόμων με θετικά χαρακτηριστικά ενώ οι ΗΠΑ επικεντρώθηκαν στην εξάλειψη των αρνητικών με στειρώσεις. Ομως στη ναζιστική Γερμανία η Ευγονική πήρε εφιαλτικές διαστάσεις και οδήγησε δεκάδες χιλιάδες μειονεκτούντες ανθρώπους στη θανάτωση. Συνολικά 75.000 ενήλικοι και παιδιά θανατώθηκαν. Ηταν η πρόβα τζενεράλε για τα 6.000.000 του Ολοκαυτώματος. Από τη Μαριάνθη Λογοθέτη, χημικό μηχανικό ΕΜΠ, μεταδιδακτορική ερευνήτρια

8) Οι «πλουτίσαντες επί Κατοχής» και η λεηλασία των εβραϊκών περιουσιών της Θεσσαλονίκης. Οι «βδέλες» που αντάλλασσαν έναν τενεκέ λάδι με ακριβές μονοκατοικίες. Οι διαβόητοι «μεσεγγυούχοι» που έκαναν ουρές στα γραφεία των ναζί. Οι μέθοδοι, οι εκβιασμοί, τα ονόματα, η πολιτική τους ταυτότητα. Από τον Σπύρο Κουζινόπουλο, δημοσιογράφο

9) «Το σκότος των βασιλικών παρασκηνίων». Στο φώς μια άγνωστη και άβατη περιοχή της περιόδου του «εθνικού διχασμού» και της μικρασιατικής καταστροφής: Ο καθοριστικό ρόλο που έπαιξε η βαρύτατη ασθένεια –με αλλεπάλληλες εγχειρήσεις- του βασιλιά Κωνσταντίνου στις εξελίξεις 1915-1922. «Ο άνθρωπος και με την βασιλικήν πορφύραν επαφίεται εις την φοράν των ξένων ανέμων» κατά την ανακτορικών κύκλων. Με βάση αδιαμφισβήτητα και λεπτομερή στοιχεία από τους επίσημους ιατρικούς φακέλλους του μαθαίνουμε πως ένα άβουλο σαρκίο περιφερόταν σε όλες τις εθνικές περιπέτειες μέχρι και το Εσκί Σεχίρ. Από τους ιατρούς Γρηγ. I. Σκαμπαρδώνη, Νικ. Δ. Σχίζα σε επιμέλεια του Λάμπρου Βαζαίου, χειρουργού

10} Το σκληρό φως του ιταλικού νεορεαλισμού, Μια νοσταλγική κοινωνική και αισθητική προσέγγιση του κινηματογραφικού άλματος της εξαθλιωμένης τα χρόνια του φασισμού Ιταλίας, στα επικίνδυνα χρόνια της ανέχειας του ’50 και στην οικονομική ανάκαμψη του ’60. Από τον Αλέξη Ν. Δερμεντζόγλου, θεωρητικό του κινηματογράφου.

Το βιβλίο έχει 100 σελίδες, πλούσια εικονογράφηση και διατίθεται μαζί με το Documento στην έκδοση 4,25 ευρώ