Στρώνουν δρόμους €5 εκατ. για μοναστήρια

Στρώνουν δρόμους €5 εκατ. για μοναστήρια

Οι προτεραιότητες της «γαλάζιας» Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας ενώ η πανδημία σαρώνει

Την ώρα που η χώρα βρίσκεται ένα βήμα πριν από τη χρεοκοπία και χιλιάδες πολίτες βιώνουν τον εφιάλτη της οικονομικής εξαθλίωσης, παράγοντες της «γαλάζιας» Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας (ΠΔΕ) δεν έχουν τον Θεό τους, καθώς επιχειρούν, ασκώντας ασφυκτικές πιέσεις, να παρακάμψουν τη νομιμότητα και να χρησιμοποιήσουν 5 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Δημόσιων Επενδύσεων για να βελτιώσουν την πρόσβαση στα μοναστήρια της Ηλείας!

Ενώ η χώρα αιμορραγεί οικονομικά, χιλιάδες επαγγελματίες πνιγμένοι στα χρέη σκέφτονται με δέος την επόμενη ημέρα και η ανεργία χτυπάει ταβάνι λόγω της πανδημίας, ο νεοδημοκράτης περιφερειάρχης δυτικής Ελλάδας Νεκτάριος Φαρμάκης φαίνεται να αξιολογεί ως απόλυτη προτεραιότητα τη δρομολόγηση ενός πανάκριβου «πολιτικού ρουσφετιού» στον μητροπολίτη Ηλείας Γερμανό.

Πρόκειται για έργο βελτίωσης των δρόμων προς τα μοναστήρια της Ηλείας, το οποίο είχε εγκριθεί από το υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης τον Μάιο του 2019 και εμφανίστηκε πρόσφατα στη δημοσιότητα έπειτα από προκλητική παρέμβαση του μητροπολίτη Ηλείας και της τεχνικής υπηρεσίας της Περιφερειακής Ενότητας (ΠΕ) Ηλείας οι οποίοι ζητούν την άμεση εκτέλεσή του, επιχειρώντας να θέσουν στο περιθώριο την Εφορεία Αρχαιοτήτων Ηλείας.

Μητροπολίτης και τεχνική υπηρεσία μέσα από τα έγγραφά τους περιγράφουν τη «χαλάστρα» που τους κάνουν οι αρχαιολόγοι, οι οποίοι ζητούν τα αυτονόητα στο πλαίσιο της νομιμότητας, και επιχειρούν να τους παρακάμψουν μέσω πολιτικών παρεμβάσεων ζητώντας τη βοήθεια της υπουργού Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη.

Στοχοποίηση αρχαιολόγων

Το θέμα έφτασε πρόσφατα μέχρι και τη Βουλή με σχετική ερώτηση που κατέθεσε ο Ηλείος βουλευτής της ΝΔ Ανδρέας Νικολακόπουλος! Είχε προηγηθεί επιστολή του μητροπολίτη Γερμανού προς αυτόν με την οποία ζητούσε την παρέμβασή του προκειμένου, όπως ανέφερε μεταξύ άλλων, «να κινηθούν οι εργολαβίες, οι εργάτες, τα υλικά…».

Η τεχνική υπηρεσία της ΠΕ Ηλείας σε επιστολή της προς την Εφορεία Αρχαιοτήτων Ηλείας, την οποία παραδόξως κοινοποιεί και στον μητροπολίτη, αναφέρει μεταξύ άλλων ότι κακώς η Αρχαιολογική Υπηρεσία ζητά την παρουσία αρχαιολόγου στις εργασίες και μπλοκάρει με τη στάση της το έργο, επειδή δεν υπάγεται στα μεγάλα έργα, δεν έχουν εντοπιστεί κατά το παρελθόν αρχαιότητες στους δρόμους προς τα μοναστήρια και οι εκσκαφές θα είναι μικρής κλίμακας…

Η στοχοποίηση των αρχαιολόγων οφείλεται στην επιμονή τους να τηρήσουν τη νομοθεσία και να μη δώσουν τη συγκατάθεσή τους στην υλοποίηση του έργου αν πρώτα δεν εξασφαλιστεί η παρουσία τους σε όλη την έκταση των εργασιών. Κι αυτό διότι πολλά από τα μοναστήρια της Ηλείας που αφορά το εν λόγω έργο έχουν μεγάλη αρχαιολογική σημασία ή είναι επίσημα κηρυγμένοι αρχαιολογικοί χώροι. Με βάση την ισχύουσα νομοθεσία περί αρχαιοτήτων (ν. 3028/2002), σε οποιαδήποτε τεχνική παρέμβαση γίνει κοντά σε αυτά θα πρέπει να παρίσταται αρχαιολόγος, την αμοιβή του οποίου θα πληρώνει ο φορέας υλοποίησης του έργου, δηλαδή η περιφέρεια.

Συντήρηση €160.000 το χλμ.

Με βάση την προγραμματική σύμβαση που υπέγραψαν τον Μάιο του 2020 ο «γαλάζιος» περιφερειάρχης Νεκτ. Φαρμάκης και οι έξι από τους επτά δημάρχους της Ηλείας, το συνολικό κόστος του έργου «Βελτίωση οδών πρόσβασης σε ιερές μονές και προσκυνηματικούς χώρους της Π.Ε. Ηλείας Π.Δ.Ε» είναι 5 εκατ. ευρώ. Οπως αναφέρεται, «η έλλειψη σύγχρονων και ασφαλών δρόμων πρόσβασης σε μονές και προσκυνηματικούς χώρους αποτελεί τροχοπέδη στην περαιτέρω ανάδειξη και αξιοποίησή τους. Επιπλέον η επικινδυνότητα των υφιστάμενων διαδρομών καθιστά επιτακτική την ανάγκη συντήρησης – βελτίωσης των δρόμων ασφαλούς και ικανού να ικανοποιεί τις ανάγκες πρόσβασης των χρηστών και επισκεπτών σε αυτές».

Βάσει των στοιχείων που είναι δημοσιευμένα στη Διαύγεια, το συνολικό μήκος των οδών που θα συντηρηθούν είναι 31.180 μ. Ενας απλός υπολογισμός δείχνει ότι η βελτίωση – συντήρηση θα κοστίσει πάνω από 160.000 ευρώ το χιλιόμετρο!

Με δεδομένο ότι πολλά από τα συνολικά 27 μοναστήρια που αναφέρονται στην προγραμματική σύμβαση έχουν ήδη πρόσβαση μέσω ασφαλτοστρωμένων οδών, προκύπτουν εύλογα ερωτήματα για το κόστος, την αναγκαιότητα και τη χρησιμότητα του έργου σε χρονική περίοδο που οι πολίτες της δυτικής Ελλάδας όπως και ολόκληρης της χώρας δεινοπαθούν εξαιτίας της πανδημίας.

«Εργα εκτός προτεραιότητας»!

Για «έργο-αρπαχτή» κάνει λόγο ο περιφερειακός σύμβουλος δυτικής Ελλάδας με την παράταξη των Οικολόγων Πράσινων Κώστας Παπακωνσταντίνου. Οπως λέει στο Documento, «αυτοί δεν θα καταθέσουν εύκολα τα όπλα. Θα ψάχνουν να βρουν έργα παντού. Το εργολαβικό – μελετητικό κατεστημένο που επί δεκαετίες τρέφεται (και ταΐζει) με τα οδικά έργα θα συνεχίσει να κυνηγά κάθε ευκαιρία οδικών έργων με εύκολα χρήματα, τυποποιημένες μελέτες, εύκολη αδειοδότηση. Αν μάλιστα μιλάμε και για έργα με προστιθέμενη αξία, όπως η πρόσβαση σε τόπους λατρείας, τότε μιλάμε για ευκαιρίες που δεν τις παρατούν. Χαρακτηριστικό αυτών των έργων της αρπαχτής είναι ότι αντιμετωπίζουν τη νομοθεσία που ζητά μελέτη και εκτίμηση των επιπτώσεων, π.χ. περιβαλλοντική νομοθεσία ή αρχαιολογικές υπηρεσίες, ως γραφειοκρατικά εμπόδια στην ανάπτυξη. Αυτό ακριβώς συμβαίνει με τα πολλά οδικά έργα σε ιερές μονές της Ηλείας. Πολλά από αυτά είναι εντελώς εκτός προτεραιότητας. Η περιφέρεια φέρει μεγάλη ευθύνη που συντηρεί αυτή την κατάσταση και αυτήν τη νοοτροπία».

Ετικέτες

Τελευταίες ΕιδήσειςDropdown Arrow
preloader
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Documento Newsletter