Συγκλονιστικές φωτογραφίες από το κομμένο στα δύο «Καλλιστώ» – Ξεκίνησαν οι έρευνες για τα αίτια του ατυχήματος

Ολοκληρώθηκε η επιχείρηση ρυμούλκησης του πολεμικού πλοίου «Καλλιστώ» το οποίο συγκρούστηκε το πρωί της Τρίτης λίγο μετά τις 7:30 έξω από το λιμάνι του Πειραιά με το φορτηγό πλοίο Maersk Launceston.

Το «Καλλιστώ» έχει αγκυροβολήσει στο ναύσταθμο της Σαλαμίνας, έπειτα από την επιχείρηση ρυμούλκησης που στήθηκε η οποία και διήρκεσε περίπου 4 ώρες. Το ναρκοθηρευτικό πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού έχει υποστεί σοβαρές ζημιές στην πρύμνη του, αφού κόπηκε και δίπλωσε έπειτα από την σύγκρουση που είχε με το φορτηγό πλοίο με αποτέλεσμα από την πρώτη στιγμή να έχει πάρει σοβαρή κλίση. 

Συγκεκριμένα, το φορτηγό πλοίο Maersk Launceston με σημαία Πορτογαλίας και Πολωνό καπετάνιο, το οποίο μεταφέρει κοντέινερ και είχε αναχωρήσει από το λιμάνι του Πειραιά στις 7:11 με προορισμό το λιμάνι του Τσανάκαλε στην Τουρκία, όταν συγκρούστηκε με το πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού. Άμεσα ενημερώθηκε ο Θάλαμος Επιχειρήσεων στο Υπουργείο Ναυτιλίας και στο σημείο έσπευσαν ενισχύσεις με ρυμουλκά από τον Ναύσταθμο Σαλαμίνας.

Από τη σύγκρουση τραυματίστηκαν δύο άτομα και έχουν μεταφερθεί στο Ναυτικό Νοσοκομείο Αθηνών ενώ όλα τα υπόλοιπα μέλη του πληρώματος περισυνελλέγησαν. Στο ναρκοθηρευτικό του Πολεμικού Ναυτικού βρίσκονταν συνολικά 27 άτομα πλήρωμα.

Σε ανακοίνωση του το ΓΕΝ αναφέρει: «Την Τρίτη 27 Οκτωβρίου 2020 και περί ώρας 07:30 στη θαλάσσια περιοχή του Σαρωνικού σημειώθηκε πρόσκρουση εμπορικού πλοίου με το ΝΘΗ ΚΑΛΛΙΣΤΩ. Από το Πολεμικό Ναυτικό αναλαμβάνονται όλες οι απαιτούμενες ενέργειες αντιμετώπισης του περιστατικού».

Έρευνες για τα αίτια

Ήδη έχει ξεκινήσει έρευνα για τα αίτια του ατυχήματος ενώ ο καπετάνιος του πλοίου, σύμφωνα με την ΕΡΤ έχει συλληφθεί. Από τις πρώτες έρευνες έχει διαπιστωθεί ότι το γιγαντιαίο container ship «Maersk Launceston» έπλεε με ταχύτητα 16 κόμβων λίγο πριν συγκρουστεί με το ναρκοθηρευτικό το οποίο επίσης είχε αποπλεύσει από τον ναύσταθμο Σαλαμίνας νωρίς το πρωί της Τρίτης. Και το «Καλλιστώ», αλλά και το «Maersk Launceston» κινούνταν με πορεία νότια.

Το «Maersk Launceston» μήκους 266 μέτρων, κινούνταν με ταχύτητα 5,3 κόμβων μέχρι να προσεγγίσει στην Ψυττάλεια. Από ώρα 07:04, μόλις 14 λεπτά μετά τον απόπλου, όπου έπλεε με 5,3 κόμβους, αρχίζει σταδιακά να αυξάνει ταχύτητα. Στις 07:29 η ταχύτητά του καταγράφεται στους 16 κόμβους. Λίγα λεπτά αργότερα, κατά πάσα πιθανότητα ώρα 07:34 το τεράστιο container ship προσκρούει στο πίσω μέρος του ναρκοθηρευτικού «Καλλιστώ» με αποτέλεσμα να αρχίσει να μειώνει μετά πάλι ταχύτητα.

Από τις φωτογραφίες που αποτυπώνουν την σφοδρή σύγκρουση των δύο πλοίων το πριμναίο τμήμα του οποίου έχει πλήρως καταστραφεί φαίνεται πως το ναρκοθηρευτικό βρισκόταν μπροστά από το container ship.

Το «Καλλιστώ»

Το πλοίο «Καλλιστώ» αποτελεί το ένα από τα 12 Ναρκοθηρευτικά τύπου HUNT τα οποία κατασκευάστηκαν από τα ναυπηγεία της VOSPER THORNYCROFT στο Πόρτσμουθ Αγγλίας.

Είναι κατασκευασμένο από Πλαστικό Ενισχυμένο με υαλονήματα (GRP) για ελαχιστοποίηση του μαγνητικού ίχνους και υψηλή αντοχή.

Το «Καλλιστώ» καθελκύστηκε τον Ιούνιο του 1987 και αποδόθηκε στην ενεργό δράση τον Μάρτιο του 1989. Παρελήφθη από το Αγγλικό Ναυτικό με το όνομα HMSBERKELEY και χαρακτηριστικά Μ – 40.