Οι εικόνες από το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, όπου έλαβε χώρα η συνέντευξη Τύπου για την εύρεση των κλεμμένων πινάκων του Πικάσο και του Μοντριάν από την Εθνική Πινακοθήκη (και δη το στιγμιότυπο όπου… πέφτει ο πίνακας του σπουδαίου Ισπανού ζωγράφου και τοποθετείται… άρον άρον με γυμνά χέρια στη θέση του) κάνουν τον γύρο των social media αλλά και του κόσμου, φτάνοντας μέχρι και στο BBC.
Πέραν της πρόχειρης τοποθέτησης του εν λόγω πίνακα, σχολιάστηκε ιδιαιτέρως και η εξίσου άγαρμπη επανατοποθέτησή του από άνθρωπο ο οποίος, σύμφωνα με τα στοιχεία που είχαν αρχικά διαρρεύσει, προερχόταν από τον χώρο της αστυνομίας. Ωστόσο ο άνθρωπος που… μπήκε στο «κάδρο» σε αυτή τη μνημειώδη γκάφα, δεν έχει κάποια σχέση με την ΕΛ.ΑΣ, αλλά είναι ο Γιάννης Αναστασάκος, σύμβουλος του υπουργού Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη.
Παρά το γεγονός πως η ευθύνη για την ερασιτεχνική διαχείριση του ιστορικού αυτού πίνακα δεν ανήκει -εν τέλει- στην αστυνομία, ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη «αφήνει» τα ΜΜΕ και τους πολίτες να κατηγορούν τους αστυνομικούς, θέλοντας ίσως να… καλύψει τον σύμβουλό του.
Παράλληλα, εύλογη είναι η απορία σχετικά με το γιατί να… ασχολείται με τον πίνακα ο σύμβουλος του υπουργού και όχι άνθρωποι εξειδικευμένοι τόσο για τη προστασία, όσο και για τη διαχείριση έργων τέχνης, προκειμένου να αποφευχθούν συμβάντα όπως αυτά που εκτυλίχθηκαν στις οθόνες μας, με την πτώση του πίνακα και το… άγαρμπο μάζεμά του με γυμνά χέρια.