Συνεδρία ψυχανάλυσης στην… κουζίνα

Συνεδρία ψυχανάλυσης στην… κουζίνα

Η δεύτερη σεζόν της δημοφιλούς σειράς «The bear» μάς βάζει πιο βαθιά στο χάος της ζωής και της ψυχολογίας των master chefs

Η ιδέα της δημιουργίας του «The Bear» ανήκει στον Κρίστοφερ Στόρερ. Η απόφαση του 42άχρονου Αμερικανού παραγωγού, σκηνοθέτη και σεναριογράφου να βάλει στο επίκεντρο της σειράς τη ζωή ενός ταλαντούχου σεφ φυσικά και δεν είναι πρωτότυπη. Η υψηλή γαστρονομία τα τελευταία χρόνια έχει αναδειχτεί σε αστείρευτη πηγή έμπνευσης για δεκάδες κινηματογραφικά και τηλεοπτικά πρότζεκτ τα οποία έχουν ως θέμα την επιτυχία κάποιου σεφ. Συνήθως ο εν λόγω χάρη στις ξεχωριστές ικανότητές

του γίνεται από τη μια μέρα στην άλλη διάσημος. Ο Στόρερ όμως στο «The Bear» ακολουθεί την ακριβώς αντίθετη διαδρομή. Ο σεφ Κάρμινε Μπερζάτο (ο Τζέρεμι Αλεν Γουάιτ σε τροχιά σταρ) σε νεαρή κιόλας ηλικία φτάνει στο ζενίθ της δόξας του, φτιάχνοντας μοναδικά πιάτα για φημισμένα πεντάστερα ρεστοράν τύπου Noma.

Το σημείο καμπής

Ομως η πίεση τον καταβάλλει και επιστρέφει άρον άρον στη γενέτειρά του το Σικάγο για να σώσει το οικογενειακό σαντουιτσάδικο που απειλείται με λουκέτο. Η αυτοκτονία του Μάικλ, του μεγαλύτερου αδερφού του, είναι το σημείο καμπής τούτης της ιστορίας, αλλά και η αφορμή για να αναρωτηθούν οι πρωταγωνιστές τι πήγε στραβά στη ζωή τους. Και επίσης ποιες είναι οι προσδοκίες τους για την επόμενη μέρα.

Και ενώ η πρώτη σεζόν των οκτώ ημίωρων επεισοδίων δείχνει τον Κάρμινε να παλεύει με τα οικονομικά χρέη και το χάος της ανοργάνωτης κουζίνας του, στον δεύτερο κύκλο ο πήχης των απαιτήσεων ανεβαίνει. Τα επεισόδια αυξήθηκαν έναντι του αρχικού προγραμματισμού κατά δύο (δέκα συνολικά), νέοι παίκτες μπήκαν στο παιχνίδι και στην αλυσίδα των ολιγόλεπτων επεισοδίων προστέθηκαν οι μικρές και μεγάλες ήττες που βιώνουν ο σεφ και οι συνεργάτες του καθώς παλεύουν με τον χρόνο προκειμένου να προλάβουν την προθεσμία μέχρι να ανοίξουν το νέο τους εστιατόριο. Εάν ο πρώτος κύκλος έμοιαζε με αρχική συνάντηση γνωριμίας των μελών μιας κλειστής ελιτίστικης λέσχης, η συνέχειά του αποκτά τον χαρακτήρα συνεδρίας ψυχανάλυσης όπου κάθε πρόσωπο ανοίγει τα χαρτιά του.

Μετάλλαξη του The Beef

Κάπως έτσι μαθαίνουμε για την καθοριστική σχέση του Κάρμινε με τον μεγαλύτερο αδερφό του Μάικλ –τον οποίο βλέπουμε στο πρόσωπο του εντυπωσιακού Τζον Μπέρνθαλ σε τρία επεισόδια– αλλά και με την αδερφή του Νάταλι (Αμπι Ελιοτ), η οποία παίζει τον ρόλο της ισορροπίστριας της οικογένειας. Η καθηλωτική παρουσία της Τζέιμι Λι Κέρτις στον ρόλο της μητέρας κόβει την ανάσα στο απίθανο έκτο επεισόδιο («Fishes»), όπου συναντάμε και τον Μπομπ Οντενκερκ του «Better call Saul» στον ρόλο του συντρόφου της και πατριού των τριών παιδιών. Εδώ ανακαλύπτουμε τα μυστικά της δυσλειτουργικής φαμίλιας: κατάθλιψη, συναισθηματική αναπηρία και κυρίως ακραίος, αδικαιολόγητος ανταγωνισμός που φτάνει στα όρια της ψύχωσης. Στο δραματικό τελευταίο επεισόδιο του β΄ κύκλου με τίτλο –τι άλλο;– «The Bear» όλα δείχνουν να κουμπώνουν υποδειγματικά και να μπαίνουν επιτέλους στη θέση τους. Είναι η γλυκόπικρη διαπίστωση πως τα πάντα γίνονται για κάποιο λόγο. Ομως οι φόβοι και οι ανασφάλειες δεν επιτρέπουν στις φιλοδοξίες να ολοκληρωθούν ούτε στα όνειρα να ανθήσουν.

Οπως προαναφέραμε, ο δεύτερος κύκλος είναι αφιερωμένος στο παρελθόν του ήρωα. Αμέτρητα φλας μπακ συνοδεύουν τη μετατροπή του παλιού σαντουιτσάδικου The Beef στο ρεστοράν υψηλής ιταλικής κουζίνας The Bear που ονειρεύονται ο Κάρμινε και οι συνεργάτες του. Το σασπένς οργιάζει όσο οι τρεις μήνες μέχρι τα εγκαίνια εξαντλούνται με ταχύτατο ρυθμό. Η συνεργάτιδα του Κάρμινε, η αφοπλιστική Σίντνεϊ της Αγιο Εντεμπίρι, αναρωτιέται αν αξίζει να εμπιστευτεί κάποιον με πολλά χαρίσματα μεν αλλά και με φοβερά κουσούρια. Ο εντατικός ρυθμός της κάμερας ακολουθεί το χαμένο της βλέμμα και συμπαρασύρει τον θεατή στις αμφιβολίες της σε εκείνο το χορταστικό επεισόδιο που κάνει βόλτες σε όλα τα καλά μαγαζιά του Σικάγου μπας και «ανακαλύψει» τα μυστικά των σπεσιαλιτέ τους.

Υποψήφιο για 13 Εmmy

Και ενώ το μενού αρχίζει να σχηματίζεται, η ανακαίνιση του χώρου πάει κατά διαόλου καθώς τα προβλήματα συσσωρεύονται (οδυνηρό χτύπημα η μούχλα που έχει σαπίσει τους τοίχους), την ίδια ώρα που το προσωπικό πηγαίνει για μετεκπαίδευση σε σχολή μαγειρικής και η έγκυος Νάταλι αναλαμβάνει τον οικονομικό προγραμματισμό. Είναι η ώρα να βγουν στην επιφάνεια κάποιες συναισθηματικές ανάσες χάρη στα ελάχιστα λυρικά (το απελευθερωτικό ταξίδι του Μάρκους στην Κοπεγχάγη) και άκρως αισθαντικά διαλείμματα, όπως δείχνει και το ρομάντζο του Καρμ με το φλερτ του από τα χρόνια του σχολείου (η γλυκιά Κλερ της Μόλι Γκόρντον).

Το δεύτερο «The Bear» δεν προχωρά μόνο την ιστορία αλλά εξελίσσει και τους χαρακτήρες. Το αγχωτικό στοιχείο είναι και πάλι βαρόμετρο για την αφήγηση, η δημιουργικότητα και η νεύρωση μοιάζουν να αλληλοεπιδρούν ενώ κάποια επεισόδια έχουν αυτόνομο χαρακτήρα προκειμένου να βοηθήσουν στο συναισθηματικό χτίσιμο της ιστορίας. Οπως φάνηκε και με τις υποψηφιότητες που μάζεψε στα Εmmy ο δεύτερος κύκλος (13 παρακαλώ!), αποδείχτηκε ότι το νέο μενού του «The Bear» είναι φτιαγμένο με κέφι, σύνεση αλλά και προσεκτικά μελετημένα βήματα.

Τελευταίες ΕιδήσειςDropdown Arrow
preloader
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Documento Newsletter