Συντριβή του εορταστικού τζίρου στο εμπόριο, ακόμη και για τις αλυσίδες με e-shop

Ανακοίνωση με θριαμβευτικούς τόνους σχετικά με την επιτυχία του click away εξέδωσε το Υπουργείο Ανάπτυξης, αν και τα στοιχεία που δίνει αφορούν το 17% των εμπορικών επιχειρήσεων με πλήρως αναπτυγμένο ηλεκτρονικό κατάστημα πριν την επιβολή του προσωρινού μεν, υπερβολικά παρατεταμένου δε, λουκέτου στο λιανεμπόριο και όχι το υπόλοιπο 83% του κλάδου.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, το click-away «φέρεται να έχει σημαντική απήχηση καθώς με την εφαρμογή της ‘παράδοσης εκτός’, οι καταναλωτές εξυπηρετούνται ταχύτερα, επειδή έγινε δύσκολη η εξυπηρέτησή τους από τις εταιρείες ταχυμεταφορών». Από τα μέχρι τώρα στοιχεία, συνεχίζει η ανακοίνωση του Υπουργείου Ανάπτυξης, «ο κύκλος εργασιών των επιχειρήσεων που έχουν πλήρως ανεπτυγμένο ηλεκτρονικό κατάστημα προσεγγίζει το 35% των περσινών πωλήσεων, ενώ από το σύνολο των παραγγελιών που δέχονται και εκτελούν οι επιχειρήσεις, η επιλογή των καταναλωτών με την μέθοδο παράδοσης εκτός καταστήματος (click away) αγγίζει το 70%». Που θα πει, σε απλά ελληνικά ότι το 17% των εμπορικών επιχειρήσεων, αυτές δηλαδή που έχουν ηλεκτρονικό κατάστημα και γι’ αυτό είναι σε πιο ευνοϊκή θέση, κατά την πρώτη εβδομάδα εφαρμογής του click away κατάφερε να σώσει μόλις το 35% του περσινού τζίρου του.

Τι γίνεται όμως με το υπόλοιπο 83% των εμπορικών που δεν έχουν ηλεκτρονικό κατάστημα; Ως προς αυτό μια ιδέα δίνει η τηλεφωνική έρευνα του Περιφερειακού Επιχειρηματικού Συμβουλίου Αττικής στην Περιφέρεια Αττικής κατά τη διάρκεια της πρώτης εβδομάδας λειτουργίας της αγοράς με click away αλλά και οι σχετικές δηλώσεις του προέδρου του ΠΕΣΥ Βασίλη Κορκίδη.

Σύμφωνα λοιπόν με τα ευρήματα της έρευνας του ΠΕΣ Αττικής, τρεις στους δέκα καταναλωτές έκαναν αγορές με click away, άλλοι τρεις στους δέκα το σκέφτονται, ενώ οι τέσσερις στους δέκα δεν θα κάνουν. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΠΕΣ Αττικής Βασίλη Κορκίδη, ο ημερήσιος τζίρος των μικρών, μεμονωμένων ή συνοικιακών μαγαζιών δεν ξεπερνά σύμφωνα με τη συντριπτική πλειοψηφία των ερωτώμενων το 10% του αντίστοιχου περυσινού, ενώ συνολικά ο φετινός εορταστικός τζίρος αναμένεται να κυμανθεί στο 35-40% των περυσινών 3,5 δισ. ευρώ και θα είναι δύσκολο να πάει πάνω από το 1,5 δισ. ευρώ.

Επίσης πρόσφατη έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών δείχνει πως φέτος 7 στους 10 καταναλωτές θα περιορίσουν τις χριστουγεννιάτικες αγορές τους κατά 34%, με 3 στους 10 δεν θα κάνουν καθόλου αγορές ή θα κάνουν το πολύ μέχρι 50 ευρώ, οι 2 στους 10 να κάνουν αγορές μέχρι 100 ευρώ, οι 3 στους 10 μέχρι 200 ευρώ και οι 2 στους 10 μέχρι 500 ευρώ. 

ΣΧΟΛΙΑ

Το Documento σέβεται όλες τις απόψεις, οι οποίες ωστόσο απηχούν αποκλειστικά και μόνον τη γνώμη των χρηστών. Διατηρούμε το δικαίωμά μας να μην αναρτούμε υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Σχόλια που παραπέμπουν με ενεργό link σε άλλα sites δεν θα δημοσιεύονται. Χρήστες που δεν σέβονται αυτούς τους κανόνες θα αποκλείονται.