Τα λάθη στην προπόνηση που μας κρατούν στάσιμους και η λύση

Για πιο λόγο υπάρχουν άνθρωποι που βελτιώνονται μέσω της εξάσκησης και άλλοι που μένουν στα ίδια επίπεδα;

O τρόπος με τον οποίο προπονήστε έχει σημαντική επίδραση στο επιδιωκόμενο αποτέλεσμα.

Με την υιοθέτηση της κατάλληλης πρακτικής εξάσκησης θα είστε σε θέση να βελτιώσετε τον τρόπο που τρέχετε.

Ολοι έχουμε ακούσει την φράση «Η εξάσκηση σε κάνει τέλειο». Ωστόσο αυτό αποτελεί μύθο καθώς η λανθασμένη προπόνηση οδηγεί και σε κακή απόδοση, ενώ είναι πιθανό να επιφέρει κάποιον τραυματισμό.

Επίσης ενδεχομένως να έχετε ακούσει την φράση «Μια τέλεια προπόνηση σε κάνει τέλειο». Η φράση αυτή πλησιάζει περισσότερο στην πραγματικότητα, καθώς επικεντρώνεται στην ποιότητα της εξάσκησης, ωστόσο δεν δίνει την σημασία που πρέπει σε δύο τομείς.

Τα λάθη:

Οι περισσότεροι τρόποι προπόνησης επικεντρώνονται σε λάθος στόχους. Ιδιαίτερα όταν έχουμε να κάνουμε με αθλητές σε τοπ επίπεδο, πάντοτε αυτοί αναζητούν κάθε δυνατή βελτίωση που θα μπορέσει να τους δώσει το κάτι παραπάνω. Οι δρομείς που βρίσκονται στο σκαλί Νο 2 έχουν ως στόχο να βρεθούν στο Νο 1. Ωστόσο για την πλειονότητα των αθλητών που ασχολούνται με το τρέξιμο, ο στόχος της εξάσκησης θα πρέπει να είναι η εκμάθηση νέων δεξιοτήτων αλλά και η βελτίωση των ήδη υπαρχόντων. Περισσότερο από το να στοχεύουν στην «τελειότητα» και στο «Νο 1».

Η πίεση που νιώθουν οι αθλητές προσπαθώντας να είναι τέλειοι αλλά και τα συναισθήματα που δημιουργεί η αποτυχία του να φτάσουν στην τελειότητα, ενδέχεται να είναι αντιπαραγωγικά. Αρκετοί αρχάριοι έχουν έλλειψη εμπιστοσύνης στον εαυτό τους ακριβώς επειδή τον βάζουν σε σύγκριση με αθλητές τοπ επιπέδου. Ωστόσο ακόμη και ανάμεσα στους κορυφαίους αθλητές ποιος είναι εκείνος που είναι τέλειος; Η απάντηση είναι απλή: Κανείς.

Αντί να επικεντρώνονται σε αφηρημένες και δυνητικά επιβλαβείς έννοιες όπως η τελειότητα, οι δρομείς θα πρέπει θα πρέπει να ασχολούνται με την βελτίωση της πρακτικής τους εξάσκησης. Να προωθήσουν την καλύτερη εκδοχή του εαυτού τους.

Η ακόλουθη πρακτική εξάσκηση ρουτίνας που θέτει συγκεκριμένους στόχους, αφορά τους αθλητές όλων των επιπέδων ακόμη και εκείνους που προπονούνται απλά για δική τους ευχαρίστηση.

Οι λύσεις:

Αφοσιωθείτε στην διαδικασία. Όταν προπονείστε, προπονείστε και τίποτε παραπάνω. Αφοσιωθείτε στην διαδικασία και εκτελέστε με ενθουσιασμό κάθε σκέλος αυτής.

Ενώ προετοιμάζεστε για την προπόνηση, σκεφτείτε τους στόχους και τον σκοπό σας. Ποιες είναι οι βελτιώσεις που επιθυμείτε; Ποία είναι τα μέρη εκείνα της προπόνησης που θα θέλατε να επαναλάβετε.

Σκεφτείτε πως θα μπορούσατε να βοηθήσετε τον προπονητή σας ώστε εκείνος με την σειρά τους να σας εμπνεύσει και να σας παρακινήσει. Κάντε τις παρατηρήσεις σας προκειμένου εκείνος να καταρτίσει ένα πρόγραμμα που θα ανταποκρίνεται στα «θέλω» σας.

Αναγνωρίστε τις βελτιώσεις και τα επιτεύγματά σας. Εκτιμήστε την σημασία της επίτευξης μίνι – στόχων.

Οι αθλητές που ακολουθούν ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα προπόνησης , έχουν ένα σημαντικό πλεονέκτημα καθώς γνωρίζουν από πριν κάθε σκέλος αυτού και ποιον στόχο έχει. Ολοι οι αθλητές είναι σίγουρο πως μπορούν να επωφεληθούν από την πρακτική εξάσκηση σε καθημερινή βάση που θα επικεντρώνεται σε συγκεκριμένους στόχους.

Όσοι πάλι δεν είναι αθλητές, θα πρέπει να ζητούν βοήθεια από κάποιον ειδικό. Ένας προπονητής μπορεί πάντα να σας βελτιώσει και να σας προστατέψει.

Πηγή: runnfun.gr

ΣΧΟΛΙΑ

Το Documento σέβεται όλες τις απόψεις, οι οποίες ωστόσο απηχούν αποκλειστικά και μόνον τη γνώμη των χρηστών. Διατηρούμε το δικαίωμά μας να μην αναρτούμε υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Σχόλια που παραπέμπουν με ενεργό link σε άλλα sites δεν θα δημοσιεύονται. Χρήστες που δεν σέβονται αυτούς τους κανόνες θα αποκλείονται.