Τα ψεύδη Θεοχάρη για τη Marketing Greece

Τα ψεύδη Θεοχάρη για τη Marketing Greece

Σε ψευδείς ισχυρισμούς προχώρησε ο υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης στο twitter αναφορικά με την εταιρεία Marketing Greece που ανέλαβε την τουριστική καμπάνια της χώρας.

Ειδικότερα στις 7 Ιουνίου ο Χάρης Θεοχάρης κατά τη διάρκεια δημόσιας συζήτησης στο twitter ανέφερε προς το συνιδρυτή και διευθυντή του vouliwatch Στεφανο Λουκόπουλο:

«Δεν πρόκειται για ιδιωτική εταιρία αλλά μη κερδοσκοπική θυγατρική του κοινωνικού εταίρου του Υπουργείου. Η καμπάνια είναι ουσιαστικά συνδιαφήμιση ενώνοντας τις δυνάμεις ιδιωτικού και δημοσίου τομέα. Όπως πρέπει σε τέτοιες εποχές».

Από την πλευρά του ο κ. Λουκόπουλος απάντησε στον κ. Θεοχάρη:

«Σας ευχαριστώ για την παρέμβαση κ Υπουργέ. Αλλά ίσως να μην σας έχουν ενημερώσει σωστά, η εταιρία δεν προκύπτει από πουθενά ότι είναι μη κερδοσκοπική. Αν δείτε το καταστατικό της η Marketing Greece είναι ΑΕ».

Πράγματι όπως προκύπτει από τα επίσημα έγγραφα της Marketing Greece στο ΓΕΜΗ, πρόκειται για μία Ανώνυμη Εταιρεία, η οποία ιδρύθηκε το 2013. Μέτοχοί της είναι κατά 83% ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) και κατά 17% το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΞΕΕ) σύμφωνα με τα επίσημα έγγραφα που δημοσιεύονται στο ΓΕΜΗ.

Το αρχικό κεφάλαιο της εταιρείας ανέρχονταν σε 2 εκατ. ευρώ διαιρεμένο σε 200.000 ονομαστικές μετοχές. Το 1 εκατομμύριο από τα 2 του μετοχικού κεφαλαίου καταβλήθηκε σε μετρητά κατά τη σύσταση της εταιρείας ενώ τα υπόλοιπα μέχρι τα τέλη του Σεπτεμβρίου του 2013. Από αυτά τα 1.6 εκατ. ευρώ τα κατέβαλε ο ΣΕΤΕ και τα υπόλοιπα 350.000 ευρώ, το ΞΕΕ, ενώ ακόμη 50.000 ευρώ τοποθέτησε και η Ένωση Εταιρειών Διαφήμισης και Επικοινωνίας (ΕΕΔΕ).

Το 2016, κατά την Έκτακτη Γενική Συνέλευση των Μετόχων, αποφασίστηκε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου κατά 550.000 ευρώ με την έκδοση 55.000 ονομαστικών μετοχών. Ως αποτέλεσμα το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας ανήλθε σε 2,536 εκατ. ευρώ, καθώς «πιστοποιήθηκε η καταβολή 536.250 ευρώ».

Όπως προκύπτει από τα έγγραφα στο ΓΕΜΗ η εταιρεία έχει μία κανονική δραστηριότητα Ανώνυμης Εταιρείας. Διοικείται από Διοικητικό Συμβούλιο. Δημοσιεύει ισολογισμούς και οικονομικές καταστάσεις. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της εταιρείας το 2017 είχε κύκλο εργασιών 924.963 ευρώ και το 2018, 1,395 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα μάλιστα με την ετήσια τακτική Συνέλευση των μετόχων της εταιρείας για το 2019 «πρόθεση των ιδρυτών και συμφωνία των μετόχων είναι να μη διανέμονται τα κέρδη της αλλά να επανεπενδύονται για την εκπλήρωση των σκοπών της εταιρίας. Σε περίπτωση όμως υποχρεωτικής διανομής, τα καθαρά κέρδη της εταιρίας, θα διανέμονται σύμφωνα με τις προβλέψεις των άρθρων 158 και επόμενων του ν.4548/2018 και της κείμενης νομοθεσίας». Με λίγα λόγια πουθενά δεν αναφέρεται ότι η εταιρεία είναι μη κερδοσκοπική, όπως υποστήριξε στη δημόσια ανάρτησή του κ. Θεοχάρης. Ο όρος «πρόθεση» δεν υποδηλώνει υποχρεωτικότητα και ανά πάσα ώρα και στιγμή μπορεί να αλλάξει. Αν επιθυμούσαν να είναι μία μη κερδοσκοπική εταιρεία τότε δεν θα επέλεγαν μια ΑΕ αλλά μία ΑΜΚΕ. Κάτι που εγείρει ακόμη περισσότερα ερωτήματα γιατί επελέγη μία Ανώνυμη Εταιρεία για να διαχειριστεί τα 32 εκατ. ευρώ της τουριστικής καμπάνιας της χώρας!

Οι συνδέσεις με «γαλάζιες» εταιρείες

Διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας είναι η Ιωάννα Δρέττα. Πρώην διευθύντρια του γραφείου της υπουργού Τουρισμού Ολγας Κεφαλογιάννη επί κυβέρνησης Σαμαρά, η κ. Δρέττα συνδέεται σύμφωνα με δημοσιεύματα με τον πρόεδρο του ΣΕΤΕ Γιάννη Ρέτσο. Ο τελευταίος διαθέτει εξαιρετικές σχέσεις με τον πρωθυπουργό Κυρ. Μητσοτάκη, ενώ το όνομά του είχε ακουστεί και για το χαρτοφυλάκιο του τουρισμού. Η κ. Δρέττα, ενώ έχει διευθυντική θέση στη Marketing Greece, τοποθετήθηκε από τον Χ. Θεοχάρη στην ομάδα εργασίας του υπουργείου για το branding της χώρας. Εχει δηλαδή διπλό ρόλο: από τη μία εισηγείται στον υπουργό Τουρισμού ενέργειες που έχουν να κάνουν με την τουριστική προβολή της χώρας και από την άλλη τις υλοποιεί.

Οι «γαλάζιες» συνδέσεις συνεχίζονται και σε επίπεδο συνεργασιών. Μεταξύ των εταιρειών με τις οποίες έχει συνεργαστεί η Marketing Greece είναι και η «γαλάζια» V+O Communication του Θωμά Βαρβιτσιώτη. Μάλιστα η διαφημιστική σχεδίασε και υλοποίησε την καμπάνια των ΣΕΤΕ και Marketing Greece με κεντρικό μήνυμα «Τουρισμός, αξία για όλους» το 2018. Εντυπωσιακό είναι επίσης το γεγονός ότι το 2017 αποχώρησε από τη θέση του γενικού διευθυντή της Marketing Greece ο Ιωσήφ Πάρσαλης. Λίγο μετά ανακοίνωσε τη συνεργασία του με την V+O για την ίδρυση της Mindhaus, εταιρείας στρατηγικής μάρκετινγκ, επικοινωνίας και branding για επιχειρήσεις και φορείς του ευρύτερου τουριστικού τομέα. Ακόμη μία εταιρεία με την οποία έχει συνεργαστεί είναι η Frank & Fame, η οποία το 2019 δημιούργησε την καμπάνια της Marketing Greece «Oh My Greece! Unlock the feeling». Η ίδια εταιρεία έχει λάβει κατά το παρελθόν προεκλογικές καμπάνιες του Κυρ. Μητσοτάκη.

Τελευταίες ΕιδήσειςDropdown Arrow
preloader
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Documento Newsletter