Ταξιδιωτικά sites: Άλλα διαφημίζουν άλλα πληρώνεις – Έρευνα της Κομισιόν

Ταξιδιωτικά sites: Άλλα διαφημίζουν άλλα πληρώνεις – Έρευνα της Κομισιόν

Σήμερα που οι κρατήσεις ξενοδοχείων και πτήσεων στο διαδίκτυο γίνονται όλο και πιο συχνές, οι καταναλωτές αντιμετωπίζουν όλο και περισσότερα προβλήματα σχετικά με τις διαδικτυακές ταξιδιωτικές υπηρεσίες. Οι υπηρεσίες αυτές είναι σήμερα ένας από τους τομείς στους οποίους υποβάλλονται οι περισσότερες καταγγελίες καταναλωτών, σύμφωνα με τα Ευρωπαϊκά Κέντρα Καταναλωτών.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και οι αρχές της ΕΕ για την προστασία των καταναλωτών δρομολόγησαν συντονισμένο έλεγχο 352 ιστοτόπων σύγκρισης τιμών και ταξιδιωτικών κρατήσεων σε όλη την ΕΕ τον Οκτώβριο του 2016. Διαπιστώθηκε ότι οι τιμές δεν ήταν αξιόπιστες σε 235 ιστοτόπους, δηλαδή στα δύο τρίτα των ιστοτόπων που ελέγχθηκαν. Για παράδειγμα, πρόσθετα στοιχεία τιμών είχαν προστεθεί σε μεταγενέστερο στάδιο της διαδικασίας κράτησης χωρίς να ενημερώνεται σαφώς ο καταναλωτής ή οι τιμές των προσφορών δεν αντιστοιχούσαν σε καμία διαθέσιμη υπηρεσία.

Οι αρχές ζήτησαν από τους σχετικούς ιστοτόπους να ευθυγραμμίσουν τις πρακτικές τους με τη νομοθεσία της ΕΕ για τους καταναλωτές, η οποία τους υποχρεώνει σε πλήρη διαφάνεια σχετικά με τις τιμές, και να παρουσιάζουν τις προσφορές τους κατά τρόπο σαφή, σε αρχικό στάδιο της διαδικασίας κράτησης.

Η επίτροπος κ. Věra Jourová, αρμόδια για θέματα Δικαιοσύνης, Καταναλωτών και Ισότητας των Φύλων, δήλωσε: «Το διαδίκτυο παρέχει στους καταναλωτές πληθώρα πληροφοριών για την προετοιμασία, τη σύγκριση τιμών και τις κρατήσεις των διακοπών τους. Ωστόσο, αν οι αξιολογήσεις στους ιστοτόπους σύγκρισης τιμών είναι μεροληπτικές ή αν οι τιμές δεν είναι διαφανείς, τότε οι ιστότοποι είναι παραπλανητικοί για τους καταναλωτές. Οι εν λόγω εταιρείες πρέπει να σέβονται τους ευρωπαϊκούς κανόνες προστασίας των καταναλωτών ακριβώς όπως οι ταξιδιωτικοί πράκτορες. Οι αρχές προστασίας των καταναλωτών απαιτούν πλέον από τους ιστοτόπους την επίλυση αυτών των θεμάτων. Οι καταναλωτές θα πρέπει να έχουν την ίδια προστασία, τόσο στο διαδίκτυο όσο και εκτός διαδικτύου.»

Σειρά παρατυπιών

-Θα πληρώσετε πράγματι το ποσό που νομίζετε ότι θα πληρώσετε; Στο ένα τρίτο των περιπτώσεων, η τιμή που παρουσιάζεται την πρώτη φορά δεν είναι η ίδια με την τελική τιμή. Στο 32,1 % των περιπτώσεων, η τιμή στην ιστοσελίδα του καταλόγου σύγκρισης δεν ήταν ίδια με την τελική τιμή που εμφανιζόταν στην ιστοσελίδα κρατήσεων.

-Πρόκειται για προσφορά ή απλώς για δόλωμα; Στο ένα πέμπτο των περιπτώσεων, στην πραγματικότητα δεν υπήρχαν διαθέσιμες προσφορές. Στο 20,7% των ιστοτόπων παρουσίαζαν ειδικές τιμές που στη συνέχεια δεν ήταν διαθέσιμες όπως αναφέρονταν στην πραγματική ιστοσελίδα κρατήσεων.

-Προβληματίζεστε σε θέματα τιμής; Σχεδόν στο ένα τρίτο των περιπτώσεων, το συνολικό τίμημα ή ο τρόπος με τον οποίο υπολογίστηκε δεν ήταν σαφή. Στο 30,1 % των ιστοτόπων, η συνολική τιμή (συμπεριλαμβανομένων των φόρων) ή ο τρόπος υπολογισμού της δεν ήταν σαφή.

-Τελευταίο φθηνό δωμάτιο στο ξενοδοχείο ή απλώς τελευταίο δωμάτιο που διατίθεται από τον συγκεκριμένο ιστότοπο; Σε μία στις τέσσερις περιπτώσεις (ποσοστό 25,9%) οι ιστότοποι δεν διευκρίνιζαν ότι οι δηλώσεις σχετικά με τη διαθεσιμότητα (π.χ. «έμειναν μόνο 2», «μόνο για σήμερα») ίσχυαν μόνο για τον δικό τους ιστότοπο.

Άλλες παρατυπίες που προσδιορίστηκαν από τις αρχές είχαν σχέση με τα εξής:

-Την ταυτότητα του παρόχου του εργαλείου σύγκρισης: το 22,7 % των ιστοτόπων παρείχαν περιορισμένες πληροφορίες (π.χ. όνομα, διεύθυνση της εταιρείας), ενώ για το 4 % δεν υπήρχε καμία πληροφορία.

-Τη διαδικασία αξιολόγησης από τους χρήστες: το 21,3 % των ιστοτόπων παρουσίαζαν τις αξιολογήσεις των καταναλωτών με ασαφή τρόπο ή χωρίς διαφάνεια (και/ή περιείχαν στοιχεία που θα μπορούσαν να αμφισβητήσουν το αληθές των αξιολογήσεων).

-Την κάλυψη της σύγκρισης: το 10,5 % των ιστοτόπων δεν παρείχαν ουσιώδεις πληροφορίες που ήταν σημαντικές για τη σύγκριση.

-Το λιγότερο προβληματικό θέμα ήταν η παρουσίαση των διαφημίσεων και των καταχωρίσεων εμπορικής προώθησης. Μόνο το 2,8 % των ιστοτόπων περιείχαν τέτοιου είδους παρατυπίες.

Επόμενα βήματα

Το δίκτυο συνεργασίας για την προστασία των καταναλωτών (ΣΠΚ) θα έλθει σε επαφή με τους 235 ιστοτόπους στους οποίους διαπιστώθηκαν παρατυπίες και θα τους ζητήσει να τις διορθώσουν. Αν δεν συμμορφωθούν, οι εθνικές αρχές μπορούν να κινήσουν διοικητικές ή νομικές διαδικασίες είτε απευθείας είτε μέσω των εθνικών δικαστηρίων, ανάλογα με την ισχύουσα εθνική νομοθεσία.

Τελευταίες ΕιδήσειςDropdown Arrow
preloader
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Documento Newsletter