Τεχνόπολις, ενός ανδρός αρχή

Τεχνόπολις, ενός ανδρός αρχή

Τα σοβαρά λάθη στην παρουσίαση των εκθεμάτων στο Μουσείο Μαρία Κάλλας που κόστισαν στο κύρος του πολυχώρου έστρεψαν τα φώτα στον οργανισμό του Δήμου Αθηναίων και στη διοίκησή του.

Η μελετητική ομάδα του Μουσείου Μαρία Κάλλας δεν εντόπισε εγκαίρως τις αστοχίες που είδαν επισκέπτες -γνώστες της όπερας και της διαδρομής της Ελληνίδας υψιφώνου που βρέθηκαν στην έκθεση που φιλοξενεί πολλά αντικείμενα της, με αποτέλεσμα να πέσει βαριά σκιά στην Τεχνόπολη, στην οποία υπάγεται το μουσείο
Τα σοβαρά λάθη στην παρουσίαση των εκθεμάτων στο Μουσείο Μαρία Κάλλας, που κόστισαν στο κύρος της Τεχνόπολης, έστρεψαν τα φώτα στον οργανισμό του Δήμου Αθηναίων και στη διοίκησή του

Μπορεί τα ντροπιαστικά λάθη και οι παραλείψεις στην παρουσίαση των εκθεμάτων στο Μουσείο Μαρία Κάλλας (ΜΜΚ), το πρώτο στον κόσμο αφιερωμένο στην Ελληνίδα ντίβα της όπερας, να διορθώθηκαν μετά τον σάλο που προκλήθηκε, ωστόσο ρίχνουν βαριά σκιά στην Τεχνόπολη, η οποία διαχειρίζεται τη συλλογή και το μουσείο για λογαριασμό του Δήμου Αθηναίων.

Διότι δεν είναι δυνατόν να μην εκπονήθηκε σοβαρή μουσειολογική μελέτη για το ΜΜΚ, που εγκαινιάστηκε πρόσφατα μετά βαΐων και κλάδων στην καρδιά της Αθήνας, σε κτίριο του δήμου επί της οδού Μητροπόλεως 44, ούτε βέβαια ήταν δυνατόν να περάσει στα ψιλά το γεγονός ότι η μελετητική ομάδα (Ανδρομάχη Γκαζή, Ερατώ Κουτσουδάκη και Αλέξανδρος Χαρκιολάκης) δεν εντόπισε εγκαίρως τις αστοχίες που παρατήρησαν με το καλημέρα οι επισκέπτες που γνωρίζουν καλά την όπερα και τη διαδρομή της Ελληνίδας υψιφώνου. Ούτε φυσικά δικαιολογείται η έλλειψη μουσικολόγου ειδικού στη Μαρία Κάλλας, ο οποίος θα μπορούσε να αποτρέψει λάθη, από την επιστημονική ομάδα.

Η μελετητική ομάδα του Μουσείου Μαρίας Κάλλας δεν εντόπισε εγκαίρως τις αστοχίες που είδαν επισκέπτες-γνώστες της όπερας και της διαδρομής της Ελληνίδας σοπράνο, οι οποίοι βρέθηκαν στην έκθεση που φιλεοξενεί πολλά αντικείμενα, με αποτέλεσμα να πέσει βαριά σκιά στην Τεχνόπολη

Αμετακίνητος από το 2011

Οπως ήταν επόμενο, η αρνητική δημοσιότητα που ακολούθησε έβαλε στο στόχαστρο την Τεχνόπολη και τον διευθύνοντα σύμβουλο και συντονιστή του έργου Κωνσταντίνο Μπιτζάνη. Τον άνθρωπο που βρίσκεται στη νευραλγική αυτή θέση από το 2011, παραμένοντας αμετακίνητος και στις δύο θητείες του Γιώργου Καμίνη αλλά και στο πλευρό του Κώστα Μπακογιάννη μέχρι σήμερα. Μάλιστα, πληροφορίες λένε ότι ισχυροί κύκλοι καταβάλλουν προσπάθειες ώστε να παραμείνει στο πλευρό και του εκλεγμένου δημάρχου Χάρη Δούκα από τον Ιανουάριο που θα αναλάβει τα καθήκοντά του.

Τα τελευταία χρόνια, με βάση την προγραμματική σύμβαση για τον πολιτισμό που υπογράφηκε το 2020 ανάμεσα στον δήμο, την Τεχνόπολη, τον ΟΠΑΝΔΑ, την Ανάπλαση Αθήνας ΑΕ, το ΥΠΠΟ και την Περιφέρεια Αττικής με αφετηρία την ενίσχυση των καλλιτεχνών που επλήγησαν από την πανδημία, άνοιξε ο δρόμος και για μια σειρά από δράσεις υποδομών, όπως το ΜΜΚ και η Δημοτική Αγορά της Κυψέλης. Με λίγα λόγια, άνοιξε και η ομπρέλα της Τεχνόπολης, η οποία ως ΑΕ είναι ευέλικτη και σήμερα διαχειρίζεται, εκτός από το ΜΜΚ, τον Λυκαβηττό, τη Δημοτική Αγορά Κυψέλης, το πάρκο Ελευθερίας με την αναγνωστική εγκατάσταση Athens Book Space, την επικοινωνία του θεάτρου Ολύμπια και το μεγαλύτερο μέρος των χριστουγεννιάτικων γιορτών – ποιος δεν θυμάται την περιβόητη συναυλία του Σάκη Ρουβά μες στην πανδημία που στοίχισε 200.000 ευρώ;

Παρά τις ευρείες αρμοδιότητες, όμως, η Τεχνόπολη συνεχίζει να διοικείται χωρίς να προσλαμβάνονται νέοι εργαζόμενοι, με αποτέλεσμα άνθρωποι με γνώση τού τι συμβαίνει στα εσωτερικά του οργανισμού, οι οποίοι επιθυμούν να κρατήσουν την ανωνυμία τους, να μιλούν για συνθήκες εργασιακού μεσαίωνα και για λιποθυμίες των λίγων μόνιμων υπαλλήλων από τον φόρτο εργασίας.

Χωρίς διακριτό πολιτιστικό στίγμα

Παρά την ευρεία αναγνωρισιμότητα του πολιτιστικού πολυχώρου ως τοπόσημου της πόλης και τις χιλιάδες εκδηλώσεις που έχουν φιλοξενηθεί σε αυτό επί σειρά ετών –ισχυρό πλεονέκτημα η εύκολη πρόσβαση με το μετρό–, η Τεχνόπολη δεν έχει κατορθώσει να αποκτήσει σαφές πολιτιστικό στίγμα και ισχυρή ταυτότητα. Η έλλειψη ικανού και εμπνευσμένου καλλιτεχνικού διευθυντή είναι φανερή, ενώ η εξωστρεφής πολιτική του διευθύνοντος συμβούλου κ. Μπιτζάνη, με πολλές εκδηλώσεις που απευθύνονται στο επιχειρείν, όπως η Athens Bar Week, το Athens Coffee Festival ή το Meet Market, δεν κατάφερε να φέρει ούτε τα οικονομικά οφέλη που θα περίμενε κανείς. «Οι αγοραίες επιλογές στις φιλοξενούμενες δράσεις δεν είναι κερδοφόρες, όπως φαίνεται και από τους ισολογισμούς. Ο οργανισμός είναι ίσα βάρκα ίσα νερά ή όταν εμφανίζει κέρδος είναι ελάχιστο» μας είπε η Εφη Γιαννοπούλου, δημοτική σύμβουλος με την Ανοιχτή Πόλη και μέλος του ΔΣ της Τεχνόπολης. Ενώ στην ερώτησή μας σχετικά με τις ελάχιστες θέσεις εργασίας απάντησε: «Η Τεχνόπολη αντιμετωπίζει την αδυναμία προσλήψεων, έστω και με συμβάσεις ορισμένου χρόνου, καταφεύγοντας σε εργολάβους. Δηλαδή απασχολεί το μεγαλύτερο μέρος του προσωπικού της ως “ενοικιαζόμενους εργαζόμενους”.

Αυτό προκαλεί πολλά προβλήματα και δημιουργεί κατάσταση αδιαφάνειας ως προς το ποιοι και πώς εργάζονται για την εταιρεία. Οι μόνιμοι υπάλληλοι της Τεχνόπολης μετά βίας ξεπερνούν τους δέκα. Και παρά τη διεύρυνση των αρμοδιοτήτων της, δεν υπήρξε καμία προσπάθεια να αυξηθούν και οι θέσεις εργασίας με κανονικές προσλήψεις, π.χ. μέσω ΑΣΕΠ. Το μοντέλο παραμένει το ίδιο». Ακόμη κι όταν προκηρύσσονται κάποιες θέσεις εργασίας π.χ. σε ευρωπαϊκά προγράμματα, πρόσθεσε η κ. Γιαννοπούλου, παρατηρείται το παράξενο φαινόμενο της ελάχιστης συμμετοχής ενδιαφερομένων, κάτι που επίσης προκαλεί προβληματισμό και επιφυλάξεις ως προς την τυπικότητα των διαδικασιών.

Κωνσταντίνος Μπιτζάνης: 12 χρόνια μαξιμαλισμού χωρίς αισθητική

Ο ισχυρός άνδρας της Τεχνόπολης Κωνσταντίνος Μπιτζάνης, ο οποίος έχει διατελέσει ταυτόχρονα και πρόεδρος του ΟΠΑΝΔΑ από το 2017 ως το 2019, είναι έμπειρος μάνατζερ και μηχανικός παραγωγής με πολλές γνωριμίες και δυνατές δημόσιες σχέσεις. Ωστόσο, αν κρίνει κανείς από την προχειρότητα σημαντικών δράσεων, την έλλειψη καλλιτεχνικής διεύθυνσης με σύγχρονο όραμα και το κυνήγι της αγοράς με όρους οικονομίστικους ακόμη και εις βάρος της αισθητικής, η ανανέωση του οργανισμού και της συνολικότερης πολιτιστικής διαχείρισης του Δήμου Αθηναίων προς ένα σύγχρονο μοντέλο παραγωγής πολιτιστικής πολιτικής μοιάζει αναγκαία και αναπόφευκτη.

Τελευταίες ΕιδήσειςDropdown Arrow
preloader
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Documento Newsletter