Την επαναφορά των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ ζητούν η περιφέρεια και οι δήμαρχοι Ν. Αιγαίου

Την επαναφορά των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ σε όλα τα νησιά πρόκειται να ζητήσουν από την κυβέρνηση η περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και όλοι οι δήμοι των Δωδεκανήσων και των Κυκλάδων, όπως αποφασίστηκε χθες σε τηλεδιάσκεψη που πραγματοποιήθηκε.

Αντικείμενο της τηλεδιάσκεψης ήταν η αποτίμηση της κατάστασης, η ενδυνάμωση της συνεργασίας και η ιεράρχηση όλων των προτεραιοτήτων της περιόδου, κυρίως με το βλέμμα στραμμένο στην επόμενη μέρα.

Αφού έγινε μια αποτύπωση της παρούσας κατάστασης, κοινή ήταν η διαπίστωση ότι ζητήματα που είχαν τεθεί κατά τη σύσκεψη της προηγούμενης εβδομάδας για την προώθησή τους προς την κυβέρνηση, είχαν προχωρήσει προς τη θετική κατεύθυνση, όπως η λήψη πρόσθετων μέτρων για την μετακίνηση πολιτών προς και μεταξύ των νησιών, η χωρίς περιορισμούς μεταφορά των ζώων ενόψει και της περιόδου του Πάσχα και η προμήθεια αντιδραστηρίων για την λήψη δειγμάτων στις δομές υγείας των νησιών.

Κοινή επίσης υπήρξε η θέση ότι η σημερινή δημοσιονομική κατάσταση της χώρας, όπως διαμορφώνεται από την κρίση της πανδημίας αλλά και το μεγάλο πρόγραμμα στήριξης της οικονομίας και της κοινωνίας που η κυβέρνηση έχει εξαγγείλει, της τάξης των 10 δισ. ευρώ, πλέον αφαιρεί όλα τα επιχειρήματα υπέρ της διατήρησης των αυστηρών δημοσιονομικών περιορισμών και διαμορφώνει το κατάλληλο έδαφος για την επαναφορά των μειωμένων συντελεστών Φ.Π.Α. ως κρίσιμο εργαλείο για την επανεκκίνηση της νησιώτικης οικονομίας. Όλοι οι δήμαρχοι που συμμετείχαν στη σύσκεψη εξουσιοδότησαν τον πρόεδρο της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Νοτίου Αιγαίου και δήμαρχο Ρόδου Αντώνη Καμπουράκη και τον περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου Γιώργο Χατζημάρκο να καταθέσουν το σχετικό αίτημα στο οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης μαζί με το δίκαιο αίτημα της αύξησης του προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.

«Την επόμενη μέρα οι ανάγκες που θα πρέπει να αντιμετωπίσει η αυτοδιοίκηση του Νοτίου Αιγαίου είναι εμφανώς αυξημένες και θα πρέπει να γίνει αποτελεσματικότερη διαχείριση όλων των διαθέσιμων πόρων και εργαλείων. Σήμερα, μπορούμε να διεκδικήσουμε ένα Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων υψηλότερο και σημαντικότερο σε συνδυασμό με την ελάφρυνση των Διοικητικού πλαισίου», πρότεινε ο περιφερειάρχης, με το επιχείρημα ότι το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο με τις πάγιες και διαχρονικές παθογένειες της Δημόσιας Διοίκησης δεν θα επιτρέψει στους δήμους και τις περιφέρειες να λειτουργήσουν με έναν τρόπο αποτελεσματικό σε μία πολύ δύσκολη και απαιτητική επόμενη μέρα.

Μάλιστα, αποφασίσθηκε ότι κατά την επόμενη σύσκεψη Αιρετών Α’ και Β΄ βαθμού θα επιχειρηθεί η κοινή διαμόρφωση ενός Επιχειρησιακού Σχεδίου Δράσης της επόμενης μέρας, καθώς το σημερινό διοικητικό περιβάλλον δεν δίνει τα εργαλεία, αλλά κυρίως τα αντανακλαστικά στην αυτοδιοίκηση να επιτελέσει το έργο της και να σταθεί αποτελεσματικά στις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών. 

Ερώτηση με θέμα τον ανασχεδιασμό των ακτοπλοϊκών δρομολογίων στις Κυκλάδες και τα μέτρα προστασίας κατά του κορονοϊού κατέθεσε στη Βουλή ο βουλευτής Κυκλάδων Νίκος Συρμαλένιος.

Όπως αναφέρει στην ερώτηση, είναι σαφές ότι η υγειονομική κρίση της πανδημίας και ο περιορισμός των μετακινήσεων έχει σοβαρές επιπτώσεις και στα ακτοπλοϊκά δρομολόγια από και προς τα νησιά και, προφανώς, στις Κυκλάδες. Επίσης, είναι άλλο τόσο σαφές ότι θα πρέπει οι μετακινήσεις των επιβατών να ελέγχονται με αυστηρό τρόπο, έτσι ώστε να διασφαλιστεί με τον πλέον απόλυτο τρόπο η μη διασπορά του ιού στα νησιά.

Έγκαιρα, ο ΣΥΡΙΖΑ κατέθεσε ολοκληρωμένες προτάσεις για την Ακτοπλοΐα που αφορούσαν τόσο στον ανασχεδιασμό των δρομολογίων και την ασφάλεια των νησιών, όσο και στη στήριξη της ναυτεργασίας.

Δυστυχώς, η πολιτική ηγεσία του ΥΝΑΝΠ, χωρίς διάλογο με την αυτοδιοίκηση και τους φορείς των νησιών, προχώρησε σε συμφωνία μόνο με τους ακτοπλόους σε μονομερή ανασχεδιασμό των δρομολογίων, με αποτέλεσμα, σε αντίθεση ακόμα και με τα χειμερινά δρομολόγια, να έχουμε νησιά όπως η Άνδρος και η Τήνος που από δύο καθημερινά δρομολόγια, τώρα να συνδέονται με τη Ραφήνα μέρα παρά μέρα, η Νάξος να μην έχει καθημερινή διασύνδεση με τη Σαντορίνη και να μην μπορεί να μεταφέρει τα αγροτικά της προϊόντα, η Ανάφη να έχει μόνο δύο προσεγγίσεις τη βδομάδα ενώ κάθε Σάββατο να έχει ταυτόχρονα δύο πλοία, ενώ και οι Δυτικές Κυκλάδες, η Φολέγανδρος, η Σίκινος κ.α. εντάσσονται σε δρομολόγια μειωμένης συχνότητας. Έτσι, τα νέα δρομολόγια αποκλείουν στους νεφροπαθείς της Πάρου να πάνε στη Νάξο για την αιμοκάθαρσή τους, τους Νιώτες να πάνε στο Νοσοκομείο της Θήρας ή της Νάξου και όλοι ενδεχομένως να πάνε στη Σύρο. Τα δε συνεργεία των εργαζομένων που επιτρέπεται να κινούνται είναι οι ιδανικοί διασπορείς του ιού.

Είναι φανερό ότι με τη μονομερή αυτή συμφωνία, μπορεί να ικανοποιήθηκαν κάποιοι ακτοπλόοι, όμως ούτε οι ναυτικοί κατοχυρώνονται, ούτε βεβαίως οι νησιώτες νοιώθουν ασφαλείς, αφού οι υγειονομικές δομές των νησιών παραμένουν ανίσχυρες, ενώ, ταυτόχρονα, δεν διασφαλίζεται η απρόσκοπτη κίνηση των εμπορευμάτων τους, με συνέπεια να υφίστανται περαιτέρω οικονομική ζημιά, πέραν του κλεισίματος των επιχειρήσεων και της παύσης της τουριστικής περιόδου.

Ο βουλευτής ρωτά τον υπουργό τα εξής:

Τι μέτρα πρόκειται να πάρει, έτσι ώστε να ικανοποιηθούν οι στοιχειώδεις ανάγκες ασφάλειας και συνέχισης της εμπορευματικής κίνησης; Πως θα διασφαλιστούν περαιτέρω τα νησιά, έστω ώστε να αποφευχθεί η διασπορά του COVID-19 και μάλιστα ενόψει των ημερών του Πάσχα;

Θα επιδιώξει το διάλογο με την τοπική αυτοδιοίκηση, τα επιμελητήρια και τους φορείς των νησιών, έτσι ώστε καθόλη την περίοδο της κρίσης, να διαμορφωθεί ένας εξορθολογισμός στον ανασχεδιασμό των ακτοπλοϊκών δρομολογίων; Θα υπάρξουν ενδεχομένως και πρόσθετες γραμμές δημοσίου συμφέροντος για να εξυπηρετηθούν οι ανάγκες του ανασχεδιασμού αλλά και οι θέσεις εργασίας των ναυτικών;

Θα υπάρξουν ουσιαστικά μέτρα στήριξης των ναυτικών της ακτοπλοΐας, που βρίσκονται είτε σε αναστολή, είτε ακούσια εκτός θέσεων εργασίας, αφού εκτελούνται δρομολόγια λιγότερα ακόμα και της χειμερινής περιόδου;   

Ετικέτες