Οι άξονες

Τι σηματοδοτεί η επόμενη μέρα στον ΟΛΘ – Οι στόχοι και οι επενδύσεις 207 εκατ. ευρώ

Ως κύρια πύλη των Βαλκανίων φιλοδοξεί να καταστήσει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης το νέο επενδυτικό σχήμα της ΟΛΘ ΑΕ όπως ανέφερε χθες Τρίτη κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου που παραχώρησε το νέο ΔΣ της ΟΛΘ ΑΕ, στην οποία αναπτύχθηκε διεξοδικά η στρατηγική και το σχέδιο για την αξιοποίηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.

Ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου και Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, Σωτήρης Θεοφάνης, παρουσίασε τους βασικούς άξονες της στρατηγικής της Διοίκησης για την ανάπτυξη του λιμανιού. «Τρεις μεγάλες εταιρείες αποφάσισαν να συμπράξουν φιλοδοξώντας να καταστήσουν το λιμάνι της Θεσσαλονίκης μεγάλο κόμβο μεταφορών και logistics στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Είμαστε πεπεισμένοι πως θα ξεπεράσουμε τις όποιες δυσκολίες και θα πετύχουμε τους στόχους μας συμβάλλοντας καθοριστικά στην ανάπτυξη της οικονομίας της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής», ανέφερε ο κ. Θεοφάνης τονίζοντας πως ήδη, εντός τριών εβδομάδων από την ανάληψη των καθηκόντων της νέας Διοίκησης, φάνηκαν τα πρώτα μικρά, αλλά σαφή, δείγματα γραφής, αναφορικά με τη βελτίωση της λειτουργίας της εταιρείας και του λιμανιού.

Οι άξονες

Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο κ. Θεοφάνης η στρατηγική περιλαμβάνει τους εξής άξονες:

- Αποκατάσταση της εύρυθμης λειτουργίας του λιμανιού

-Προμήθεια υπερσύγχρονου εξοπλισμού χειρισμού φορτίων

- Αναδιοργάνωση της ΟΛΘ ΑΕ και ανάπτυξη πελατο-κεντρικής κουλτούρας

-Άμεση έναρξη των υποχρεωτικών επενδύσεων με αιχμή του δόρατος την επέκταση του 6ου Προβλήτα και τη δημιουργία υποδομής για την εξυπηρέτηση πλοίων New Panamax και την προσέγγιση κύριων γραμμών

-Ανάπτυξη δραστηριοτήτων εκτός λιμανιού (beyond the port activities).

Ο κ. Θεοφάνης ανέφερε ότι αναμένεται να επενδυθούν άμεσα 27 εκατ. ευρώ, τα οποία δεν είχαν συμπεριληφθεί στο πλάνο των υποχρεωτικών επενδύσεων αξίας 180 εκατ. ευρώ που θα πρέπει να πραγματοποιήσει το νέο επενδυτικό σχήμα. Η ανάγκη για επιπλέον επενδύσεις ύψους 27 εκατ. ευρώ για το τρέχον έτος προέκυψαν επειδή η κατάσταση του μηχανικού εξοπλισμού ήταν «διαφορετική από την πραγματικότητα» όπως ανέφερε ο κ. Θεοφάνης. Μάλιστα όπως ανέφερε ο κ. Θεοφάνης μέχρι και τα τέλη Απριλίου αναμένονται τα αποτελέσματα ελέγχου που πραγματοποιούν ορκωτοί ελεγκτές. Επιδίωξη της νέας διοίκησης είναι ως το τέλος του 2018 να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για το κυριότερο έργο υποδομής στον Λιμάνι που είναι η επέκταση του 6ου προβλήτα. Στο πλαίσιο των άμεσων επενδύσεων σε μηχανήματα, η ΟΛΘ A.E. αναμένεται να προμηθευτεί 2 νέες γερανογέφυρες, 12 νέα straddle carriers, θα προχωρήσει στην επισκευή 9 carriers καθώς επίσης και 3 γερανογεφυρών.

«Στόχος η ανάπτυξη του λιμένα»

Ο Αναπληρωτής Πρόεδρος του ΔΣ της ΟΛΘ ΑΕ και Διευθύνων Σύμβουλος της Terminal Link SAS, Boris Wenzel, ανέφερε πως βασική προτεραιότητα της νέας Διοίκησης είναι η ανάκτηση της εμπιστοσύνης των πελατών του λιμένα, που έχουν πληγεί από την έλλειψη αξιοπιστίας και τους μεγάλους χρόνους αναμονής. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Deutsche Invest Equity Partners GmbH και μέλος του ΔΣ της ΟΛΘ ΑΕ, Alexander-Wilhelm Von Mellenthin, τόνισε: «Το ενδιαφέρον μας για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης εκδηλώθηκε για πρώτη φορά το καλοκαίρι του 2014 και αναλύοντας στοιχεία, που συνδέονται με τη δυναμική και την ανταγωνιστικότητα της εταιρείας, πειστήκαμε ότι το λιμάνι θα μπορούσε να αξιοποιήσει τα στρατηγικά του πλεονεκτήματα κατακτώντας μία βιώσιμη και ανταγωνιστική θέση στην αγορά. Είμαστε ενθουσιασμένοι διότι σήμερα, μαζί με τους εταίρους της κοινοπραξίας, μπορούμε να αξιοποιήσουμε από κοινού τις δυνατότητες του λιμανιού και να το καταστήσουμε έναν δυναμικό παράγοντα στη λιμενική αγορά της Μεσογείου με ισχυρή σύνδεση με την ελληνική και βαλκανική ενδοχώρα».

Από την πλευρά του το μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της ΟΛΘ ΑΕ, Arthur Davidyan, τόνισε πως αν και η Belterra Investments κατέχει το μικρότερο ποσοστό (20%) στην κοινοπραξία, αυτή φιλοδοξεί να διαδραματίσει τον πλέον καθοριστικό ρόλο στην διάχυση της προστιθέμενης αξίας, που θα προκύψει από τη ανάπτυξη του Λιμένα, στην κοινωνία της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής. «Στόχος μας είναι η ανάπτυξη του Λιμένα, ώστε να αναδειχθεί, αφενός, σε ηγέτη στο χώρο των επιχειρήσεων στη Βόρεια Ελλάδα και στον τομέα παροχής υπηρεσιών στις εμπορευματικές μεταφορές της Ανατολικής Μεσογείου και, αφετέρου, σε πύλη των Βαλκανίων .

Ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος και Γενικός Εμπορικός Διευθυντής της ΟΛΘ ΑΕ, Rui Pinto, επισήμανε ότι το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης αποτελεί βασική κινητήρια δύναμη για την οικονομική ανάπτυξη της Βόρειας Ελλάδας, προσθέτοντας πως η Διοίκηση είναι αποφασισμένη να το εκσυγχρονίσει χρησιμοποιώντας την τελευταία λέξη της τεχνολογίας.

Το νέο επενδυτικό σχήμα

Να σημειωθεί ότι στις 23 Μαρτίου 2018 συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο Διοικητικό Συμβούλιο της ΟΛΘ ΑΕ μετά την καταβολή του τιμήματος των 231,926 εκατ. ευρώ και την ολοκλήρωση της μεταβίβασης του 67% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας στην South Europe Gateway Thessaloniki (SEGT) Ltd.

Η SEGT Ltd απαρτίζεται από την «Deutsche Invest Equity Partners GmbH» (47%), την «Terminal Link SAS» (33%) και τη «Belterra Investments Ltd.» (20%) 

ΣΧΟΛΙΑ

Το Documento σέβεται όλες τις απόψεις, οι οποίες ωστόσο απηχούν αποκλειστικά και μόνον τη γνώμη των χρηστών. Διατηρούμε το δικαίωμά μας να μην αναρτούμε υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Σχόλια που παραπέμπουν με ενεργό link σε άλλα sites δεν θα δημοσιεύονται. Χρήστες που δεν σέβονται αυτούς τους κανόνες θα αποκλείονται.