Τι σκοπεύει να κάνει η κυβέρνηση με το Μεταφορικό Ισοδύναμο;

Τι σκοπεύει να κάνει η κυβέρνηση με το Μεταφορικό Ισοδύναμο;

Το Μεταφορικό Ισοδύναμο (M.I.), για όσους ίσως δεν το γνωρίζουν, είναι το μέτρο που θεσπίστηκε από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ για την εξίσωση του κόστους μεταφοράς με μέσα μαζικής μεταφοράς από την ηπειρωτική Ελλάδα σε νησί ή από νησί σε νησί με το κόστος που θα ίσχυε στην ηπειρωτική Ελλάδα για την ίδια απόσταση.

 Από την 1η Ιανουαρίου 2019 δικαιούχοι του Αντισταθμίσματος Νησιωτικού Κόστους (Α.ΝΗ.ΚΟ.) είναι οι κάτοικοι και οι επιχειρήσεις με έδρα στο σύνολο της νησιωτικής χώρας.

Αυτά όμως ίσχυαν ως τις τελευταίες εκλογές. Μέχρι τότε το μέτρο λειτούργησε υποδειγματικά. Για κάθε ταξίδι που έκανε ο κάτοικος του νησιού (ακτοπλοϊκό ή αεροπορικό), κατά την έκδοση του εισιτηρίου δήλωνε τον Μοναδικό Αριθμό Νησιώτη (Μ.Α.Ν.) του και μέχρι της 10 του επόμενου μήνα, έβλεπε κατατεθειμένο στον τραπεζικό του λογαριασμό το αντίτιμο που δικαιούταν. Το γεγονός αυτό – όπως ήταν φυσικό – περιόρισε σημαντικά το κόστος των μετακινήσεων των νησιωτών. Ως τότε, το μόνο που έβλεπαν οι θαλασσοδαρμένοι κάτοικοι αυτής της χώρας σε όλη τους τη ζωή, ήταν η αύξηση της τιμής του εισιτηρίου από τις ακτοπλοϊκές και τις αεροπορικές εταιρίες που εξυπηρετούν τα νησιά. Φυσικό λοιπόν ήταν οι νησιώτες να αγαπήσουν αυτό το τόσο ευεργετικό μέτρο, το οποίο αποδεδειγμένα συνέβαλε στη βελτίωση της ζωής τους.

Όμως η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας δεν φάνηκε να έχει την ίδια άποψη. Μόλις ανέλαβε η νέα ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής άρχισαν και τα προβλήματα. Η καθυστέρηση στην κατάθεση των Α.ΝΗ.ΚΟ. από τον ένα μήνα στην αρχή, έφτασε εντέλει στους έξι μήνες! Ταξίδια για ιατρικούς λόγους, ακόμα και εν μέσω καραντίνας, παρέμεναν χωρίς εκκαθάριση και δίχως η κυβέρνηση να δίνει συγκεκριμένες απαντήσεις για την καθυστέρηση αυτή. Λογικό ήταν οι νησιώτες να συμπεράνουν πως πρόθεση της νέας ηγεσίας του Υπουργείου είναι η κατάργηση του.

Αυτή η εύλογη ανησυχία ήταν που τελικά εκδηλώθηκε δυναμικά μέσα από την ομάδα «Νησιώτες υπέρ του Μεταφορικού Ισοδύναμου» που δημιούργησε στις αρχές Ιουνίου, στο Facebook, ο συριανός Χάρης Βεκρής. Μέσα σε δυο εβδομάδες η ομάδα ξεπέρασε τα 9.000 μέλη, τα οποία προέρχονται από όλα τα νησιά της Ελλάδας. Με έξυπνα μουσικά βιντεάκια και μηνύματα, η ομάδα έφερε το θέμα του Μεταφορικού Ισοδύναμου στο προσκήνιο, προκαλώντας σχετικά δημοσιεύματα και αφιερώματα σε ραδιοφωνικές εκπομπές. Οι φωνές και η αγωνία τόσων χιλιάδων νησιωτών που καταγράφηκε στις αναρτήσεις της ομάδας, όπως φαίνεται έφερε αποτέλεσμα. Το μέτρο, μετά από 6 μήνες απραξίας, ξαναπήρε μπροστά και οι νησιώτες είδαν επιτέλους στους τραπεζικούς τους λογαριασμούς τα χρήματα για το κόστος των μετακινήσεων τους, που περίμεναν υπομονετικά να εισπράξουν από τον Δεκέμβριο της προηγούμενης χρονιάς. Όπως όλα δείχνουν, το Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής προχώρησε σε σταδιακή καταβολή των οφειλόμενων του μέτρου στους δικαιούχους τους, ενώ η διαδικασία ολοκληρώθηκε στο τέλος του προηγούμενου μήνα.

Οι εξελίξεις λοιπόν δικαιώνουν τη διαδικτυακή πρωτοβουλία των νησιωτών, όμως ανεξάρτητα από το θέμα της καταβολής των οφειλόμενων στους δικαιούχους τους, η ομάδα συνεχίζει να στηρίζει το μέτρο, ως ένα δυναμικό «παρατηρητήριο» της εφαρμογής του. Με σύνθημα το «ΝΑ ΠΑΡΩ ΘΕΛΩ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ», η ομάδα «Νησιώτες υπέρ του Μεταφορικού Ισοδύναμου» ζητά από τα Περιφερειακά και τα Δημοτικά Συμβούλια των νησιωτικών περιοχών της χώρας, να στηρίξουν τη διατήρηση του Μεταφορικού Ισοδύναμου, με ψηφίσματα που θα στείλουν στο Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής. Τώρα η σκυτάλη περνά στα χέρια της Τοπικής Αυτοδιοίκησης που οφείλει να αποδείξει πως ευθυγραμμίζεται με την καθολική αποδοχή του μέτρου από τους κατοίκους των νησιών μας.

Μπορείτε να γίνετε μέλη της ομάδας εδώ:

Τελευταίες ΕιδήσειςDropdown Arrow
preloader
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Documento Newsletter