Το 52% των κειμένων στο διαδίκτυο έχει γραφτεί από AI – Σοκάρει νέα έρευνα
Η ραγδαία εξάπλωση της χρήσης του AI και τα αποτελέσματα στην παραγωγή περιεχομένου.

Το κείμενο που διαβάζετε είναι γραμμένο από ανθρώπινο χέρι ή από AI; Σύμφωνα με την έρευνα της εταιρείας SEO, Graphite,η οποία αναρτήθηκε από την ιστοσελίδα Axios, οι πιθανότητες να κλικάρετε σε δημιούργημα τεχνητής νοημοσύνης στο διαδίκτυο έχουν ξεπεράσει το 50%. Για την ακρίβεια, στα μέσα του 2025, το 52% των άρθρων είχε την «υπογραφή» του AI έναντι του 48% που προήλθε με τον παραδοσιακό τρόπο.
Μάλιστα, η εξαγωγή των ποσοστών έγινε με δείγμα 65.000 κειμένων που γράφτηκαν στα αγγλικά και δημοσιεύθηκαν στο διαδίκτυο.

Η έρευνα έρχεται να δώσει απάντηση στο ερώτημα που έχει τεθεί τα τελευταία χρόνια για το εάν το AI περιεχόμενο έχει ξεπεράσει σε «ποσότητα» το ανθρώπινο υλικό.
Ήδη, από το 2022, η έκθεση της Europol είχε προειδοποιήσει ότι μέχρι το 2026, το 90% του περιεχομένου που αναρτάται στο διαδίκτυο θα είναι δημιούργημα της τεχνητής νοημοσύνης.
Η ανάλυση της Graphite έλαβε υπόψιν 65.000 URL που δημοσιεύτηκαν στο διαδίκτυο μεταξύ 2020 και 2025. Στο γράφημα που συνόδευσε την έκθεση, παρατηρείται αλματώδης αύξηση από το 2023 και έπειτα, κάτι που εξηγείται από το «λανσάρισμα» του ChatGPT.
Η Graphite χρησιμοποίησε έναν ανιχνευτή τεχνητής νοημοσύνης που ονομάζεται Surfer για να αναλύσει ένα τυχαίο δείγμα URL από βάση δεδομένων ανοιχτού κώδικα με πάνω από 300 δισεκατομμύρια ιστοσελίδες. Η βάση δεδομένων καλύπτει εύρος 18 ετών και προσθέτει 3-5 δισεκατομμύρια νέες σελίδες κάθε μήνα.
Οι σελίδες ταξινομήθηκαν με ημερομηνίες δημοσίευσης από τον Ιανουάριο του 2020 έως τον Μάιο του 2025 και ταξινομήθηκαν ως άρθρα ή λίστες. Ως «AI κείμενα» ταξινομήθηκαν αυτά που το περιεχόμενό τους επεξεργάστηκε ανθρώπινο χέρι κατά 50% ή λιγότερο, μέσω του Surfer.
Δύσκολη η διάκριση
Στην έκθεση της Graphite επισημαίνεται πόσο δύσκολα μπορεί να διακρίνει κάποιος εάν ένα κείμενο έχει γραφτεί από άνθρωπο ή από ΑΙ.
Για να αξιολογήσει την ακρίβεια του Surfer, η Graphite έτρεξε δοκιμές με τη δική της δεξαμενή άρθρων τα οποία δημιουργήθηκαν με ΑΙ και ένα σύνολο κειμένων που αναρτήθηκε πριν την κυκλοφορία του ChatGPT. Το Surfer έκρινε λανθασμένα μόνο το 4,2% των κειμένων που δημιουργήθηκαν από ανθρώπους (κατατάσσοντάς τα ως AI) και μόλις 0,6% στα κείμενα που δημιουργήθηκαν από την τεχνητή νοημοσύνη και ταξινομήθηκαν ως… ανθρώπινα.
Πάντως, σύμφωνα με την εταιρεία Graphite, οι εταιρείες παραγωγής περιεχομένου γνωρίζουν ότι το «ξερό» ΑΙ περιεχόμενο δεν «βγαίνει» εύκολα στις μηχανές αναζήτησης. Η Graphite διαπίστωσε ότι το 86% των άρθρων που «βγαίνουν» στην αναζήτηση της Google γράφτηκαν από ανθρώπους και το 14% δημιουργήθηκαν από τεχνητή νοημοσύνη.
Το μοτίβο αυτό ισχύει και για τα chatbots.
Το 82% των άρθρων που αναφέρονται από το ChatGPT και το Perplexity γράφτηκαν από ανθρώπους και μόνο το 18% δημιουργήθηκαν από τεχνητή νοημοσύνη, σύμφωνα με την έρευνα της Graphite.
Επίσης, τα άρθρα made by… AI εμφανίζονται χαμηλότερα στην αναζήτηση της Google απ’ ότι τα υπόλοιπα.
«Συμβίωση»
Καταλήγοντας, οι ερευνητές της Graphite δήλωσαν ότι είναι αδύνατη η απόλυτη καταμέτρηση στο χαοτικό πεδίο του διαδικτύου. Επίσης, όπως σημειώνουν, οι άνθρωποι περισσότερο συνεργάζονται, παρά αναθέτουν τον απόλυτο έλεγχο του περιεχομένου στην τεχνητή νοημοσύνη.
«Υπάρχουν τόσοι διαφορετικοί τρόποι με τους οποίους κάποιος μπορεί να χρησιμοποιήσει την τεχνητή νοημοσύνη στην εργασία του, που είναι δύσκολο να πούμε με βεβαιότητα αν κάτι έχει δημιουργηθεί από τεχνητή νοημοσύνη ή όχι», δήλωσε εκπρόσωπος της Google στο Axios.
Ο καθηγητής πληροφορικής στο UCLA, Στέφανο Σάτο, ήταν σαφής: «Θεωρώ ότι μιλάμε περισσότερο για μία ” συμβίωση”, παρά για πλήρη διαχωρισμό στη δημιουργία περιεχομένου»…















