To πολιτικό μανιφέστο των Green Day στο Docville την Κυριακή με το Documento

© Kevin Mazur/ Getty Images/ Ideal Image

Οι Green Day, ένα από τα μεγαλύτερα συναυλιακά απωθημένα του ελληνικού κοινού, έρχονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Ο Γιάννης Πούλλος γράφει για το αμερικανικό πανκ ροκ συγκρότημα που χρησιμοποιεί συχνά τη σκηνή ως πλατφόρμα διαμαρτυρίας και αφύπνισης. Η πολιτικοποιημένη παρέα του Μπίλι Τζο Άρμστρονγκ θα εμφανιστεί ζωντανά την Κυριακή 6 Ιουλίου στο Ejekt Festival φέρνοντας μαζί της τραγούδια για εκείνους που δεν πρέπει να σιωπούν.

Σπιναλόγκα για λίγους. Η εκρηκτική αύξηση του εισιτηρίου στον δεύτερο δημοφιλέστερο αρχαιολογικό χώρο της Κρήτης μετά την Κνωσό, απωθεί τους τουρίστες, μειώνει δραστικά την επισκεψιμότητα και προκαλεί σοβαρά προβλήματα στην τοπική επιχειρηματικότητα. Η Κατερίνα Αγγελιδάκη συνομίλησε με τοπικούς φορείς, οι οποίοι αγωνιούν και αναζητούν λύσεις για να σώσουν τον ιστορικό προορισμό.

Η Παναγιώτα Μπίτσικα παρακολούθησε τη μεγαλειώδη συναυλία για τα 100 χρόνια από τη γέννηση του Μίκη Θεοδωράκη στο Καλλιμάρμαρο και σχολιάζει το κλίμα, τη συγκίνηση και τη συλλογική κραυγή του κόσμου να σταματήσει η γενοκτονία στην Παλαιστίνη.

Αποχαιρετισμός στον εκδότη Γιώργο Γαρμπή, την ψυχή του βιβλιοπωλείου του «Ελεύθερου Τύπου» που έφυγε σε ηλικία 79 ετών έχοντας αφιερώσει τη ζωή του στο εγχώριο αντεργκράουντ κίνημα. Γράφει ο Αντώνης Μποσκοΐτης.

Ο Παύλος Παυλίδης έστειλε ένα ηχηρό αντιπολεμικό μήνυμα υπέρ του παλαιστινιακού λαού χωρίς «ναι μεν αλλά» από τη σκηνή του Release Athens. Και ακούστηκε ως πέρα μακριά. Γράφει η Ειρήνη Δρίβα.

Όσοι περίμεναν χρόνια να ακούσουν ζωντανά τον Τομ Τζόουνς εντυπωσιάστηκαν από την αναλλοίωτη φωνή του, το διαχρονικό ρεπερτόριο, το χιούμορ του και το κοινό όλων των ηλικιών που κατέκλυσε τον Λυκαβηττό. Η Έμυ Ντούρου που ήταν ανάμεσά τους σχολιάζει πώς υποδέχτηκε η Αθήνα τον αειθαλή καλλιτέχνη.

Πολύβουες, πολύχρωμες και πολυπολιτισμικές, οι συνοικίες που αποτελούν σήμερα την 6η Δημοτική Κοινότητα του Δήμου Αθηναίων κρύβουν άγνωστες ιστορίες στα 1470 προπολεμικά κτίρια, στους κήπους, στις αυλές, στις πλατείες και στους δρόμους. Ο Στάθης Γκότσης μας συστήνει τις δράσεις γνωριμίας που θα μας βοηθήσουν να ανακαλύψουμε τα κρυμμένα μυστικά τους.

Πίσω από τον μύθο του Μπρους Σπρίνγκστιν. Η νέα ταινία «Springsteen: Deliver Me From Nowhere»  που θα βγει στις αίθουσες τον Οκτώβριο εξιστορεί τη δημιουργία του άλμπουμ «Nebraska», το οποίο συνδέθηκε με την πιο σκοτεινή  και κομβική στιγμή της ζωής του θρύλου της αμερικανικής ροκ σκηνής. Γράφει η Κατερίνα Αγγελιδάκη.

Στην πλούσια καριέρα του, ο Άλφρεντ Χίτσκοκ, μόλις μια φορά επέστρεψε σε παλιά του ταινία «για να την τελειοποιήσει». Ήταν «Ο άνθρωπος που γνώριζε πολλά», η σημαντική ταινία του 1956 που κυκλοφορεί στις αίθουσες. Γράφει ο Κωνσταντίνος Καϊμάκης. 

Ασύμφορη και φορτωμένη η προσπάθεια εκσυγχρονισμού του έργου «Κατσούρμπος» του Γεωργίου Χορτάτση που σκηνοθέτησε ο Γιάννος Περλέγκας για το Φεστιβάλ Αθηνών. Για την παράσταση γράφει ο Ηρακλής Λογοθέτης.

Η Έμυ Ντούρου διάβασε την αυτοβιογραφία της Έμα Γκόλντμαν, της σπουδαίας προσωπικότητας του αναρχικού κινήματος, στην ολοκληρωμένη ελληνική μετάφραση από τη Ροζίνα Μπέρκνερ που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Βιβλιοπέλαγος, και μας μεταφέρει τις εντυπώσεις της από το βιβλίο-μαρτυρία που είναι ταυτόχρονα το ψηφιδωτό μιας ολόκληρης εποχής.

Ποπ έρωτες στον ήλιο. Ο Αντώνης Μποσκοΐτης επιλέγει τα πιο διαχρονικά ελληνικά ερωτικά τραγούδια που ξεχώρισαν μέσα από τις ταινίες του τέλους της δεκαετίας του 1960 και των αρχών του 1970 και τα αγαπήσαμε επειδή ταυτίστηκαν με τα ανέμελα καλοκαίρια μας.

Στη νέα ταινία «F ο Μπραντ Πιτ ενσαρκώνει μια παλιά δόξα των αγώνων της Φόρμουλα 1 και αποδεικνύει ότι παραμένει – εκτός από νέος- ένας διαχρονικός σταρ, όπως σημειώνει στην κριτική του ο Κωνσταντίνος Καϊμάκης.

Η Ειρήνη Δρίβα γράφει για την έκθεση της ριζοσπαστικής εικαστικού Μαρλέν Ντουμά στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, στην οποία η σύγχρονη φόρμα βρίσκεται σε διάλογο με το παρελθόν.

Η Κατερίνα Αγγελιδάκη σχολιάζει τη φράση του ακαδημαϊκού και σκηνοθέτη Στάθη Λιβαθινού «θα μιλήσω με τον Σαίξπηρ και όχι με τη Γάζα», η οποία ξεσήκωσε έντονες  αντιδράσεις.

Ο Αντώνης Μποσκοΐτης άκουσε το «Ανάδρομο ψάρι», τον τελευταίο δίσκο του Χαλκιδαίου τραγουδοποιού Νάσου Μητράκη και γράφει τις εντυπώσεις του.

 

Διαβάστε επίσης: Air: Μια αέρινη ηλεκτρονική πανδαισία στο Ηρώδειο

ΛΕΞ: Πού & Τι ώρα θα γίνουν οι μεγάλες συναυλίες (Video)

Ραντάρ δίπλα στο μοναδικό μινωικό εύρημα στο Καστέλι Ηρακλείου

Ετικέτες