Τρέξιμο σε ανηφόρα ή κατηφόρα; Τελικά τι είναι πιο επίπονο;

Ανηφόρα ή κατηφόρα; Έχετε αναρωτηθεί όμως ποια από τις δύο πορείες καταπονεί περισσότερο τον οργανισμό μας; Πιθανότατα το μεγαλύτερο ποσοστό να απαντούσατε η ανάβαση διότι πολύ απλά νιώθετε περισσότερο κουρασμένοι απ’ ότι στην κατάβαση.

Τι λένε οι έρευνες:

Κατά την ανάβαση, το σώμα σας καταναλώνει περισσότερη ενέργεια, διότι οι μύες σας εργάζονται πολύ πιο σκληρά για να σηκώσουν το βάρος, αλλά ταυτόχρονα δημιουργούν και μια ”ασπίδα προστασίας” γύρω από την άρθρωση, η οποία όμως, λόγω της μικρής γωνίας που κάνει, μειώνει τα επίπεδα έντασης στους μύες του τετρακέφαλου.

Αντίθετα στην κατάβαση, οι γωνίες είναι μεγαλύτερες και η επιβάρυνση στον τετρακέφαλο υψηλότερη. Επίσης, η βαρύτητα έλκει το βάρος σας προς τα κάτω, με αποτέλεσμα η επιγονατίδα να δέχεται αυξανόμενες δυνάμεις τριβής, λόγω του συνεχούς φρεναρίσματος.

Συμπέρασμα: Η ανάβαση είναι πιο απαιτητική, όσον αναφορά στο έργο που παράγει ο οργανισμός, αλλά η κατάβαση είναι πιο επίπονη για τους μύες και τις αρθρώσεις και οι πιθανότητες τραυματισμού είναι περισσότερες.

Πηγή: runnfun.gr

ΣΧΟΛΙΑ

Το Documento σέβεται όλες τις απόψεις, οι οποίες ωστόσο απηχούν αποκλειστικά και μόνον τη γνώμη των χρηστών. Διατηρούμε το δικαίωμά μας να μην αναρτούμε υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Σχόλια που παραπέμπουν με ενεργό link σε άλλα sites δεν θα δημοσιεύονται. Χρήστες που δεν σέβονται αυτούς τους κανόνες θα αποκλείονται.