Τσίπρας: Ολοήμερο σχολείο σε όλη τη χώρα – Οι αλλαγές στην παιδεία

Να υπάρξει άμεση αντιμετώπιση των προβλημάτων στο χώρο της Παιδείας, που είναι μια σημαντική προτεραιότητα για την κυβέρνηση και τον τόπο, καθώς όλοι ανεξαιρέτως πρέπει να έχουν πρόσβαση σε μια σύγχρονη και ποιοτική δημόσια Παιδεία, τόνισε ο πρωθυπουργός κατά την παρουσία του στο υπουργείο Παιδείας.

Από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο επεκτείνεται το πρόγραμμα του ολοήμερου σχολείου σε όλες τις σχολικές μονάδες της χώρας, σε κάθε απομακρυσμένο χωριό, σε κάθε γωνιά της Ελλάδας, τόνισε ο πρωθυπουργός. Εντάσσονται 800 σχολικές μονάδες με πάνω από 10.000 μαθητές. Επίσης, μειώνεται σταδιακά ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα ώστε σε δυο χρόνια να μην υπερβαίνουν τους 22, ανέφερε ο κ Τσίπρας. Βασικός πυλώνας των μεταρρυθμίσεων στην παιδεία είναι η 14χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση και η υλοποίηση αυτού του στόχου εντός της επόμενης τριετίας, επισήμανε ο πρωθυπουργός.

Ο Αλέξης Τσίπρας ανακοίνωσε ότι και φέτος τον Σεπτέμβριο θα αρχίσουν κανονικά τα σχολεία με όλα τα βιβλία και επάρκεια διδακτικού προσωπικού.

«Θέλουμε να αλλάξουμε τη νοοτροπία της ελληνικής κοινωνίας. Η πραγματική μαθησιακή διαδικασία γίνεται στο σχολείο και όχι στο πάρεργο των φροντιστηρίων», τόνισε ο πρωθυπουργός.

Σε αυτό ακριβώς στοχεύουν όλες οι αλλαγές στις οποίες θα προχωρήσει η κυβέρνηση, είπε ο Αλέξης Τσίπρας, προσθέτοντας πως στο κέντρο του ενδιαφέροντος βρίσκεται η μάθηση και όχι η εξέταση.

Η κυβέρνηση σχεδιάζει την αναβάθμιση των δύο τελευταίων τάξεων του Λυκείου ώστε να οδηγηθούμε στην κατάργηση των εισαγωγικών εξετάσεων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ανακοίνωσε επίσης ο πρωθυπουργός.

Όπως είπε ο Αλέξης Τσίπρας, οι μαθητές θα έχουν λιγότερα μαθήματα, περισσότερες ώρες και το εθνικό απολυτήριο είναι αυτό που θα ορίζει την κατανομή των εισακτέων στις σχολές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Ο πρωθυπουργός παρουσίασε το συνολικό σχεδιασμό της κυβέρνησης στον τομέα της Παιδείας σε ορίζοντα τριετίας οι βασικοί άξονες του οποίου είναι:

– Η περαιτέρω ενίσχυση του δημόσιου σχολείου

– Η αναβάθμιση του Λυκείου

Η ομαλοποίηση της δοκιμασίας των εξετάσεων για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μέσα από την ενίσχυση των δύο τελευταίων τάξεων του Λυκείου.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ