Βρετανία: Η κυβέρνηση Στάρμερ επανακρατικοποίησε σιδηροδρομική εταιρεία – Σήμερα το πρώτο δρομολόγιο

Οι υπουργοί στη Βρετανία χαιρέτισαν τη «νέα εποχή» για τους βρετανικούς σιδηροδρόμους, καθώς οι πρώτες σιδηροδρομικές υπηρεσίες που επανεθνικοποιήθηκαν υπό την κυβέρνηση των Εργατικών ξεκίνησαν τη λειτουργία τους την Κυριακή.

Η γραμμή 6.14 από το Waterloo του Λονδίνου προς το Shepperton επρόκειτο να είναι το πρώτο τρένο με το νέο brand που θα κυκλοφορούσε την Κυριακή, με τα βαγόνια του να είναι διακοσμημένα με την σημαία του Ηνωμένου Βασιλείου και το λογότυπο «Great British Railways: σύντομα» ως μέρος ενός δημόσιου South Western Railway (SWR), που είναι ο «βρετανικός ΟΣΕ».

Η υπουργός Μεταφορών, Heidi Alexander, δήλωσε ότι θα υπάρξει μια «πολιτισμική επανεκκίνηση» για τον σιδηρόδρομο, με περαιτέρω νομοθεσία που αναμένεται φέτος για την αναμόρφωση του κλάδου και την ενσωμάτωση των σιδηροδρομικών λειτουργιών ως Great British Railways (GBR), αντί υπό το Network Rail και ξεχωριστές σιδηροδρομικές εταιρείες.

Η SWR ήταν η πρώτη προγραμματισμένη εθνικοποίηση βάσει του Νόμου περί Επιβατικών Σιδηροδρομικών Υπηρεσιών (Δημόσιας Ιδιοκτησίας) του 2024, ο οποίος ψηφίστηκε αμέσως μετά τις γενικές εκλογές.

Μιλώντας πριν από την αναχώρηση του πρώτου τρένου με την νέα επωνυμία, η Alexander δήλωσε: «Πραγματικά πιστεύω ότι αυτή είναι μια νέα εποχή για τους σιδηροδρόμους μας. Θα αποχαιρετήσουμε 30 χρόνια αναποτελεσματικότητας, σπατάλης, απογοήτευσης των επιβατών και θα προχωρήσουμε με μεγάλη αυτοπεποίθηση προς ένα νέο μέλλον για τους σιδηροδρόμους».

Η Alexander πρόσθεσε: «Φυσικά, η αλλαγή δεν πρόκειται να συμβεί από τη μια μέρα στην άλλη. Πάντα ήμασταν σαφείς ότι η δημόσια ιδιοκτησία δεν είναι μια μαγική λύση, αλλά πραγματικά πυροδοτούμε αυτό το αρχικό όπλο σε αυτόν τον αγώνα για έναν πραγματικά σιδηρόδρομο του 21ου αιώνα, και αυτό σημαίνει ότι θα επικεντρωθούμε ξανά μακριά από το ιδιωτικό κέρδος και για το δημόσιο καλό».

Η SWR θα λειτουργεί από τον κρατικό φορέα εκμετάλλευσης τρένων, DfTO, ο οποίος ήδη εκτελεί μια σειρά από υπηρεσίες – όπως LNER, Northern, TPE και Southeastern – που ανακτήθηκαν υπό δημόσιο έλεγχο λόγω οικονομικών ή συμβατικών αποτυχιών. Τα υπόλοιπα εννέα ιδιωτικά σιδηροδρομικά franchise θα επανεθνικοποιηθούν μέχρι το τέλος του 2027, καθώς λήγουν οι συμβάσεις. Η κυβέρνηση ισχυρίζεται ότι οι αλλαγές θα εξοικονομήσουν 150 εκατομμύρια λίρες ετησίως μόνο σε τέλη.

Η Alexander δήλωσε ότι μεγαλύτερες αλλαγές θα γίνουν εμφανείς με τη δημιουργία του GBR, του νέου φορέα που επιβλέπει όλες τις πτυχές του σιδηροδρόμου, ο οποίος αναμένεται τώρα να ιδρυθεί στις αρχές του 2027.

Μόλις τεθεί σε λειτουργία, οι επιβάτες θα αρχίσουν να παρατηρούν τη διαφορά, είπε. «Όχι μόνο λιγότερες ακυρώσεις και απλούστερα εισιτήρια, αλλά μια πραγματική, θεμελιώδης πολιτιστική επαναφορά με μία σιδηροδρομική εταιρεία που θα εργάζεται ως μία ομάδα.

Η FirstGroup, η ιδιωτική εταιρεία που διαχειριζόταν το SWR από το 2017, ανακοίνωσε από τη μεριά της ότι είχε κάνει «εκατοντάδες εκατομμύρια λίρες βελτιώσεων» στα τρένα και στην εξυπηρέτηση πελατών κατά τη διάρκεια της θητείας της.

Διαβάστε επίσης

Ηλεκτροσόκ τα χρέη για το ρεύμα – Κυβερνητικά σχέδια για mega επενδύσεις στην πλάτη της κοινωνίας

Συγκλονίζει η Καρυστιανού για τις «μαχόμενες μάνες» της Γάζας: «Η δική μας φωνή δεν συντάσσεται με το σκοτάδι»

Ιάσονας Λαλαούνης: Κάλεσμα στο Εφετείο αυτή τη Δευτέρα – Η Δικαιοσύνη να γίνει εργαλείο για να μην προστεθούν κι άλλοι στον κατάλογο

«Αμάρτησαν» για να θρέψουν με παράνομες επιδοτήσεις τα δικά τους παιδιά – Την Κυριακή στο Documento

Καιρός: Κυριακή με καταιγίδες και αφρικανική σκόνη – Ποιες περιοχές αφορούν τα φαινόμενα