Με έναν γιατρό θα μείνει από τα μέσα Ιουνίου η Νευροχειρουργική Κλινική του Νοσοκομείου Ρόδου, η μοναδική σε ολόκληρο το νότιο Αιγαίο, μετά την παραίτηση του διευθυντή της και μιας νευροχειρουργού εξαιτίας των τεράστιων ελλείψεων προσωπικού. Ετσι, χιλιάδες κάτοικοι και τουρίστες του νότιου Αιγαίου μένουν χωρίς άμεση πρόσβαση σε εξειδικευμένη φροντίδα σε περιπτώσεις εγκεφαλικών, τραυματισμών ή άλλων κρίσιμων περιστατικών.
Τα πράγματα γίνονται ακόμη χειρότερα, καθώς η έλλειψη προσωπικού αναστέλλει όχι μόνο τα τακτικά αλλά και τα απογευματινά χειρουργεία, με αποτέλεσμα οι λίστες αναμονής να διογκώνονται μέρα με τη μέρα. Μάλιστα, οι γιατροί των απογευματινών χειρουργείων στο Νοσοκομείο Ρόδου, όπως και σε άλλα νοσοκομεία της χώρας, είναι απλήρωτοι εδώ και πέντε μήνες, παρόλο που τα απογευματινά χειρουργεία είναι χρηματοδοτούμενα από την Ευρωπαϊκή Ενωση με απόφαση της κυβέρνησης και το υπουργείο χειρίζεται ένα κονδύλι συνολικού ύψους 55 εκατ. ευρώ.
Εργαζόμενοι του Γενικού Νοσοκομείου Ρόδου μιλούν στο Documento αποδεικνύοντας ότι στόχος της κυβέρνησης είναι να εντείνει τις κοινωνικές ανισότητες στην υγεία και να ενισχύσει τα ιδιωτικά συμφέροντα.
Πλήττεται όλο το νότιο Αιγαίο
Στις 16 Ιουνίου δύο από τους τρεις υπηρετούντες νευροχειρουργούς του Νοσοκομείου της Ρόδου αποχωρούν μετά την παραίτηση που κατέθεσαν εξαιτίας των δραματικών ελλείψεων, οι οποίες δημιουργούν ένα ασφυκτικό σκηνικό για το προσωπικό, το οποίο καλείται να υπερβάλλει εαυτόν με εξαντλητικά ωράρια και ένα γενικευμένο καθεστώς υπερεφημέρευσης και μπαλωμάτων. Ετσι, η Νευροχειρουργική Κλινική οδηγείται σε διάλυση, καθώς μένει με έναν μόλις νευροχειρουργό.
Ο Σάββας Καραταπάνης, πρόεδρος του Συλλόγου Νοσοκομειακών Γιατρών Ρόδου, μιλώντας στο Documento για την τραγική κατάσταση στην οποία έχει επέλθει το νοσοκομείο, επισήμανε χαρακτηριστικά: «Εχουμε μια κάλυψη προσωπικού στο 55% λίγο πάνω από το μισό. Το Νοσοκομείο της Ρόδου είναι το πιο σημαντικό στο νότιο Αιγαίο. Πολλά περιστατικά διακομίζονται στη Ρόδο και λόγω της ΜΕΘ και λόγω της Νευροχειρουργικής, που είναι οι μόνες. Εχουμε ΜΕΘ που λειτουργεί με έξι αντί για οκτώ κρεβάτια. Λειτουργεί με τρεις γιατρούς και οι εφημερίες καλύπτονται από γιατρούς άλλων περιοχών και μπαλώματα. Η Νευροχειρουργική θα έπρεπε να έχει πέντε έξι γιατρούς. Υπάρχουν τέσσερις οργανικές θέσεις και είναι καλυμμένες οι τρεις. Η Παθολογική είναι με έξι γιατρούς και οι τρεις είναι για συνταξιοδότηση. Το νοσοκομείο μας είναι του 2000, έχουμε επτά χειρουργικές αίθουσες και τώρα λειτουργούν δύο λόγω έλλειψης προσωπικού».
Προβλήματα και στα απογευματινά χειρουργεία
Το λουκέτο στη Νευροχειρουργική του Νοσοκομείου της Ρόδου φέρνει αλυσιδωτές επιπτώσεις και στα απογευματινά χειρουργεία, καθώς δεν γίνεται να πραγματοποιηθούν ούτε καν τα τακτικά χειρουργεία. Σημειώνεται ότι τα απογευματινά χειρουργεία είναι χρηματοδοτούμενα από το Ταμείο Ανάκαμψης με κονδύλι 55 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, ο υπουργός Υγείας Αδωνης Γεωργιάδης είχε ανακοινώσει με τυμπανοκρουσίες την έναρξή τους για τη δήθεν αποσυμφόρηση του ΕΣΥ, παρότι στην πραγματικότητα αυτά αποτελούν «δωράκι» στους κλινικάρχες, καθώς γίνονται κατά βάση στις ιδιωτικές κλινικές.
Τελικά, το υπουργείο Υγείας όχι μόνο οδηγεί σε λουκέτο τις χειρουργικές κλινικές, αλλά αφήνει απλήρωτους και τους γιατρούς στα απογευματινά χειρουργεία, παρά τα εκατομμύρια που έλαβε από την Ευρώπη, ενώ την ίδια ώρα στέλνει τους ασθενείς στους ιδιώτες.
Ο Ιωάννης Ψαρομπάς, ειδικευόμενος παθολόγος και γενικός γραμματέας του Συλλόγου Νοσοκομειακών Γιατρών Ρόδου, καταγγέλλει στο Documento: «Μια παπάτζα και μισή είναι τα απογευματινά χειρουργεία. Τα πολυδιαφήμισαν και δεν είναι ούτε 100 τα χειρουργεία. Γύρω στα 85 έγιναν. Οι συνάδελφοι είναι απλήρωτοι. Δυσκολευόμαστε να βγάλουμε το πρόγραμμα των τακτικών χειρουργείων, θα βγάζουμε και απογευματινά; Με τι προσωπικό; Το υπουργείο Υγείας άσκησε πιέσεις στο προσωπικό για να συμμετέχει στα απογευματινά για να μην υπάρχουν επιπτώσεις. Είναι πέντε μήνες απλήρωτοι. Είμαι δύο μήνες στη θέση του γραμματέα και κάθε μέρα συμβαίνει κάτι χειρότερο από την προηγούμενη».
Διαβάστε επίσης
Μηχανοδηγοί προς Κυρανάκη: Τηλεδιοίκηση χρειάζεται ο σιδηρόδρομος – Όχι… GPS