Ζητούνται τουρίστες για τα μνημεία

ÄÇËÏÓ-ÁÑ×ÁÉÏËÏÃÉÊÏÓ ×ÙÑÏÓ

Προσφάτως η Marketing Greece σε συνεργασία με την Εφορεία Αρχαιοτήτων Κυκλάδων διοργάνωσε workshop με τίτλο: «Πολιτισμός & Τουρισμός: Ενα βήμα πιο κοντά». Αφετηρία της συζήτησης ήταν η διαπίστωση ότι παρόλο που η Ελλάδα αποτελεί το πέμπτο ισχυρότερο brand του κόσμου στον τουρισμό, βρίσκεται εκτός δεκάδας στον πολιτιστικό τουρισμό. Στα ποιοτικά χαρακτηριστικά η μελέτη του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ) –βασίστηκε σε έρευνα του 2019, όταν είχαμε μόλις βγει από τα μνημόνια, αλλά η χαμηλή επίδοση της Ελλάδας παραμένει ίδια– έδειξε ότι έχουμε χαμηλότερη βαθμολογία από τον μέσο όρο της νότιας Ευρώπης όσον αφορά την κατάσταση των αρχαιολογικών χώρων, την καθαριότητα, τις αγοραστικές επιλογές στα πωλητήρια και τις ηλεκτρονικές εφαρμογές – το ηλεκτρονικό εισιτήριο ξεκίνησε το 2018.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Μύκονος. Κάθε χρόνο φτάνουν 2,5 εκατ. επισκέπτες αλλά μόλις 180.000 επισκέπτονται τη γειτονική Δήλο. Στην περίπτωση δε της Μυκόνου μπαίνουν κι άλλες παράμετροι, όπως η αλλοίωση της φυσιογνωμίας της κυκλαδίτικης αρχιτεκτονικής από την άναρχη δόμηση – μην ξεχνάμε τον ξυλοδαρμό–εκφοβισμό του αρχαιολόγου Μανώλη Ψαρρού.

Σε έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Documento («Βατερλό Μενδώνη στον πολιτιστικό τουρισμό», 29.4.23) είχε καταγραφεί η σημαντική μείωση επισκεπτών σε αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία το 2022 σε σχέση με το 2019 συγκρίνοντας τα δύο έτη.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, η απώλεια εισιτηρίων άγγιζε τα 3,7 εκατ. και η μείωση των εσόδων τα €9,8 εκατ.!

Φανταστείτε να γίνει νέα μελέτη μετά το φιάσκο στην Ακρόπολη, όπου οι τουρίστες στριμώχνονταν όλο το καλοκαίρι στις ουρές των εισιτηρίων με ντάλα ήλιο και ορδές επισκεπτών από τις κρουαζιέρες συνωστίζονταν στον ιερό βράχο. Στο κριτήριο της ποιότητας παροχής υπηρεσιών θα πάρουμε κάτω από τη βάση.