Η αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων στη σκιά της αντιπαράθεσης κυβέρνησης-ΑΔΕΔΥ

Η αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων στη σκιά της αντιπαράθεσης κυβέρνησης-ΑΔΕΔΥ

Η υπουργός Διοικητικής Ανασυγκρότησης κατέθεσε τροπολογία στη Βουλή για την ηλεκτρονική διεξαγωγή της αξιολόγησης προσωπικού στο δημόσιο, την ίδια ώρα που ο διάλογος με την ΑΔΕΔΥ, η οποία συνεχίζει να αντιδρά, είναι ακόμα σπαρμένος με αγκάθια

Αλλαγές επέρχονται στο νόμο για την αξιολόγηση του προσωπικού στον δημόσιο τομέα, αυτή τη φορά, ενταγμένες στο πλαίσιο της ψηφιοποίησης των υπηρεσιών της δημόσιας διοίκησης. Με τροπολογία την οποία κατέθεσε στη Βουλή η υπουργός Διοικητικής Ανασυγκρότησης Όλγα Γεροβασίλη διευκολύνεται η διενέργεια, μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας, της αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων.

Όμως, η υπόθεση αποκτά πολιτική διάσταση, με δεδομένο ότι δεν έχει βρεθεί ακόμα πεδίο συνεννόησης μεταξύ κυβέρνησης και ΑΔΕΔΥ , η οποία συνεχίζει να αντιδρά στο θέμα της αξιολόγησης. Οι συνδικαλιστές ζητούν επίμονα την απόσυρση ρύθμισης την οποία έχουν χαρακτηρίσει «απεργοσπαστική» (άρθρου 24 α του Ν. 4369/16), γιατί δεν επιτρέπει σε προϊσταμένους υπηρεσιών να μετέχουν σε διαδικασία κρίσεων για την διεκδίκηση θέσεων ευθύνης, αν έχουν αρνηθεί να αξιολογήσουν υφισταμένους τους.

Ο διάλογος που είχε αναπτυχθεί ανάμεσα στο ηγετικό επιτελείο του υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης και στους επικεφαλής της ΑΔΕΔΥ δεν έχει προσώρας καρποφορήσει. Η υπουργός εμφανίζεται σε απαντητική επιστολή της την οποία απέστειλε σήμερα στην ΑΔΕΔΥ να είναι ανοιχτή στη συνέχιση του διαλόγου, με την επισήμανση ότι έχει κάνει βήματα προσέγγισης προς την κορυφαία δημοσιοϋπαλληλική οργάνωση ώστε να βελτιωθούν σημεία του θεσμικού πλαισίου. Μάλιστα, για το καυτό ζήτημα της ρύθμισης του άρθρου 24 α του Ν. 4369/16, η κυρία Γεροβασίλη αναφέρει ότι «η άποψη του Υπουργείου είναι απολύτως ξεκάθαρη: Με τη συμμετοχή των εργαζομένων στις διαδικασίες αξιολόγησης, ρυθμίσεις όπως αυτή καθίστανται άνευ αντικειμένου».

Παράλληλα, επιμένει ότι προχώρησε ήδη σε βελτιώσεις. Διασαφηνίστηκε, όπως αναφέρει, ότι το νέο σύστημα αξιολόγησης δεν προσμετράται στα κριτήρια του συστήματος επιλογής προϊσταμένων κατά την πρώτη εφαρμογή του. Η συγκεκριμένη πρόνοια είναι ρητά καταγεγραμμένη στον νόμο και το Υπουργείο «είναι έτοιμο να προβεί στην έκδοση διευκρινιστικής εγκυκλίου και οδηγιών, εάν διαπιστωθεί τυχόν εσφαλμένη ερμηνεία της». Επίσης, τονίζει ότι το υπουργείο «απέδειξε την ειλικρινή διάθεση του για συζήτηση και συνδιαμόρφωση συνισταμένης και σε άλλα ειδικότερα ζητήματα, όπως η χρήση του λεγόμενου «συντελεστή διόρθωσης»».

Τι λέει η νέα τροπολογία

Μέσα σε αυτό το κλίμα, έχει ιδιαίτερη σημασία η τροπολογία την οποία κατέθεσε στη Βουλή η κυρία Όλγα Γεροβασίλη (Αρ. Τροπολογίας: 1558/182 24.4.2018) στο σχέδιο νόμου «Διαρθρωτικά μέτρα για την πρόσβαση στο λιγνίτη και το περαιτέρω άνοιγμα της χονδρεμπορικής αγοράς ηλεκτρισμού» του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας . Αυτή μπορεί να αποτελέσει μοχλό εξελίξεων, καθώς δίνονται νέες δυνατότητες στη διεκπεραίωση της αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων, με επίκεντρο την ηλεκτρονική διεξαγωγή της. Οι νέες ρυθμίσεις, σύμφωνα με την κυβέρνηση, αποβλέπουν «στη μείωση των διοικητικών βαρών και στην αποτελεσματικότερη προώθηση των δικαιωμάτων των υπαλλήλων». Η διενέργεια της αξιολόγησης μέσω ειδικής πλατφόρμας που εντάσσεται στο Μητρώο Ανθρώπινου προσωπικού του ελληνικού Δημοσίου, επισημαίνει στο προοίμιο της τροπολογίας η κυρία Γεροβασίλη, θα συμβάλει στη διαφάνεια και τον εκσυγχρονισμό της διοικητικής δράσης.

Από την προτεινόμενη τροπολογία προκαλείται, λόγω της ανάπτυξης της ηλεκτρονικής πλατφόρμας, δαπάνη ύψους 12.000 ευρώ σε βάρος του προϋπολογισμού, η οποία θα αντιμετωπισθεί από τις ήδη εγγεγραμμένες πιστώσεις και εντός των ορίων του ισχύοντος Μεσοπρóθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής.

Η τροπολογία αφορά σε τροποποιήσεις άρθρων του νόμου 4369/2016. Προβλέπονται μεταξύ άλλων τα εξής:

– Οι εκθέσεις αξιολόγησης (συντάσσονται εντός α΄ τριμήνου του έτους) θα υποβάλλονται μέσω της ειδικής ηλεκτρονικής πλατφόρμας 

-Η διεύθυνση προσωπικού είναι υπεύθυνη για τον ορισμό των αξιολογούμενων, των αξιολογητών καθώς και για τη σωστή τήρηση των διαδικασιών αξιολόγησης. Οι εκθέσεις μπορούν να συμπληρώνονται και με πρωτοβουλία του αξιολογούμενου ή του αξιολογητή.

-Ειδικά για την αξιολογική περίοδο του έτους 2017 , το χρονικό διάστημα υποβολής των εκθέσεων αξιολόγησης , καθώς και οι επιμέρους φάσεις, ορίζονται με απόφαση του υπουργού Διοικητικής Ανασυγκρότησης.

-Η διοίκηση των φορέων υποχρεούνται να γνωστοποιούν τις εκθέσεις αξιολόγησης στον αξιολογούμενο υπάλληλο, ο οποίος θα μπορεί να έχει πρόσβαση , σε οποιοδήποτε χρόνο επιθυμεί, στις οριστικοποιημένες εκθέσεις.

-Αναφορικά με την αξιολόγηση των προϊσταμένων από τους υφισταμένους τους, ορίζεται ότι αυτή θα πραγματοποιείται μέσω ανώνυμου ερωτηματολογίου (ο υπουργός Διοικητικής Ανασυγκρότησης θα ορίζει τα σχετικά με το περιεχόμενο και τη μορφή του, όπως και τα των εκθέσεων αξιολόγησης) .

-Πριν από την ολοκλήρωση της αξιολόγησης, ο ιεραρχικά πρώτος αξιολογητής καλεί τον αξιολογούμενο για να συζητήσει μαζί του τρόπους βελτίωσης της απόδοσής του. Η ημερομηνία της συμβουλευτικής συνέντευξης σημειώνεται σε ειδικό πεδίο της έκθεσης, με σήμανση για την περίπτωση που ο αξιολογούμενος ζήτησε προθεσμία για να υποβάλει τις αντιρρήσεις του. Εντός δυο ημερών από την πραγματοποίηση της συνέντευξης ο αξιολογούμενο δικαιούται να αναπτύξει τις απόψεις του, οι οποίες αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της έκθεσης αξιολόγησης και λαμβάνονται υπ΄ όψιν από τον αξιολογητή.

https://www.documentonews.gr/filegrid/2018/04/24/5adf5d62cd3a18342d445716.pdf

Τελευταίες ΕιδήσειςDropdown Arrow
preloader
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Documento Newsletter