Διαβάστε στο Documento

Documento Newspaper

Audi e-tron GT concept, συνδυασμός ισχύος, οικονομίας και χώρων

Στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης παρουσίασε η Audi το e-tron GT concept, με την εταιρεία να προγραμματίζει να το εισάγει στην παραγωγή, σε περίπου δύο χρόνια.

Το αυτοκίνητο είναι χαμηλό, φαρδύ και με μεγάλο μεταξόνιο, όπως δηλαδή ένα Gran Turismo. Το μήκος ανέρχεται στα 4,96μ., το πλάτος στα 1,96μ. και το ύψος στα 1,38μ. Η κατασκευή του περιλαμβάνει πολλά υλικά, όπως πχ. ανθρακόνημα για την οροφή, αλουμίνιο και χάλυβα υπερυψηλής αντοχής.

Το μεταξόνιο του οχήματος ανέρχεται στα 2,9 μέτρα και αυτό είναι φυσιολογικό στο να προσφέρει άπλετο χώρο στους επιβάτες. Το κοκ-πιτ είναι οδηγοκεντρικό, κάτι που σημαίνει πως η κεντρική κονσόλα, η μεγάλη οθόνη αφής στο πάνω τμήμα και ακόμα και η θύρα, προσαρμόζονται σε αυτόν. Στο πάνω μέρος του ταμπλό, η απόχρωση είναι ανοικτή, αλλά όσο κατεβαίνει, γίνεται πιο σκούρα, δίνοντας την αίσθηση του βάθους. Τα καθίσματα της πρώτης και δεύτερης σειράς είναι εμπνευσμένα από το motorsport και παρέχουν υψηλά επίπεδα πλευρικής στήριξης, κάτι χρήσιμο σε στροφές όπου το όχημα αναπτύσσει μεγάλες ταχύτητες.

Όλες οι οθόνες είναι φινιρίσματος μαύρου και υπογραμμίζουν από τη μεριά τους τον ήρεμο σχεδιασμό του εσωτερικού, ενώ διάφορες ενδείξεις διευκολύνουν τον οδηγό στην αναζήτησή του.

Ισχύς

Είναι 434 kW/590 hp. Ξεχωριστά ηλεκτρικά μοτέρ σε κάθε άξονα μεταφέρουν την κίνηση σε όλους τους τροχούς, κάτι που σημαίνει πως το εν λόγω Audi είναι quattro, ένα ηλεκτρικό quattro για την ακρίβεια, καθώς δεν υπάρχει κανένας μηχανικός σύνδεσμος ανάμεσα στους δύο άξονες. Το σύστημα ελέγχει την κίνηση σε αυτά τα σημεία, αλλά και στους δύο τροχούς της κάθε πλευράς. Το αυτοκίνητο μπορεί να επιταχύνει έως τα 100 χ.α.ω. σε 3,5δλ. και έως τα 200, λίγο πάνω από τα 12. Η τελική ταχύτητα που αναπτύσσει, είναι τα 240 χ.α.ω.

Η αυτονομία του από την άλλη ανέρχεται σε 400 χιλιόμετρα βάση κύκλου WLTP και η ενέργεια παρέχεται από μια μπαταρία ιόντων-λιθίου, χωρητικότητας άνω των 90 kWh. Είναι επίπεδη και τοποθετημένη στο μέσο του οχήματος, ανάμεσα στους δύο άξονες, βελτιώνοντας το κέντρο βάρους και τον χειρισμό του.

Η ανάκτηση μπορεί να γίνει με διάφορους τρόπους και μπορεί να αυξήσει την αυτονομία κατά 30%. Αφορά τα ηλεκτρικά μοτέρ και το ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα ελέγχου πέδησης. Η ανάκτηση λοιπόν γίνεται μέσω paddles πίσω από το τιμόνι, αυτόματα μέσω πορείας και ιδανικού προγράμματος και μέσω της πέδησης, όταν γίνεται η επιβράδυνση ηλεκτρικά και υδραυλικά. Έως τα 0,3g, το Audi e-tron GT concept ανακτά την ενέργεια αποκλειστικά από τα ηλεκτρικά μοτέρ, δίχως τη χρήση των συμβατικών φρένων, τα οποία καλύπτουν το 90% όλων των επιβραδύνσεων.

Αναφορικά με τους τρόπους φόρτισης, μπορεί να γίνει με καλώδιο, η άκρη του οποίου τοποθετείται στο πάνω και πίσω μέρος του εμπρός αριστερού φτερού ή ασύρματα, μέσω του Audi Wireless Charging. Σε αυτή την περίπτωση, ένα ειδικό δάπεδο με πηνίο, τοποθετείται στο σημείο όπου σταθμεύει το αυτοκίνητο και συνδέεται με την παροχή. Το αυτοκίνητο, στο κάτω του μέρος έχει κι αυτό charging pad με πηνίο και το μαγνητικό πεδίο που δημιουργείται, φορτίζει την μπαταρία. Με δυνατότητα φόρτισης 11 kW, το αυτοκίνητο φορτίζεται σε μία νύχτα.

Η ενσύρματη φόρτιση, πάντως, είναι πιο γρήγορη, καθώς το e-tron GT concept εφοδιάζεται με σύστημα 800V. Έτσι, μειώνεται ο χρόνος φόρτισης, κάτι που σημαίνει πως σε περίπου 20 λεπτά, έχει φορτιστεί το 80% της μπαταρίας, παρέχοντας 320 χιλιόμετρα αυτονομίας βάση κύκλου WLTP. Επίσης, δυνατότητα φόρτισης παρέχεται σε διάφορα σημεία, με τον οδηγό να μπορεί να χρησιμοποιεί ολόκληρο το δίκτυο.

Πηγή: Audi

ΣΧΟΛΙΑ

Το Documento σέβεται όλες τις απόψεις, οι οποίες ωστόσο απηχούν αποκλειστικά και μόνον τη γνώμη των χρηστών. Διατηρούμε το δικαίωμά μας να μην αναρτούμε υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Χρήστες που δεν σέβονται αυτούς τους κανόνες θα αποκλείονται.