Διαβάστε στο Documento

Documento Newspaper

BMW X2 sDrive18d Steptronic, δοκιμή

H BMW X2 sDrive18d αποτελεί τη νέα, βασική, εκδοχή της σειράς X2 diesel, συγχρόνως δε ένα όμορφο SUV με πολυτελή και σπορ χαρακτήρα.

To σχετικά μικρό μήκος μπορεί να μην επέτρεπε το πηγαίο ξετύλιγμα ενός κλασικού κουπέ σχήματος, αλλά, από ό,τι φαίνεται, λύσεις πάντα υπάρχουν. To πίσω μέρος διατηρεί τα χαρακτηριστικά ενός χατς μπακ σχήματος, οι ώμοι ανεβαίνουν ελαφρώς όσο πλησιάζουν το πίσω μέρος και η οροφή, μπορεί να μη χαμηλώνει σημαντικά, καταφέρνει όμως να επισφραγίζει ένα νεανικό, σπορτίφ και ιδιαίτερα δυναμικό συνολικό σχήμα. Η προσθήκη του σήματος των Bayerische Motoren Werke στις C-pillar προσθέτει δύναμη από την μεγάλη παράδοση της μάρκας.

Αναπόσπαστο στοιχείο της κολόνας C αποτελεί το επονομαζόμενο Hofmeister kink, που είναι ελαφρώς επιμηκυμένο και δε διασταυρώνεται με τη γραμμή των θυρών, προσθέτοντας δυναμισμό και επιχειρήματα στην χαρακτηρισμό της BMW X2 ως Sports Activity Coupe. Η προσθήκη του σήματος των Bayerische Motoren Werke στις C-pillar προσθέτει δύναμη από την μεγάλη παράδοση κλασικών κουπέ της μάρκας, όπως οι 2000 CS και 3.0 CSL.

Το εμπρός μέρος αναπαραγάγει το ίδιο έντονα τον Sports Activity Coupe χαρακτήρα της X2. Έντονα δυναμικό, αναλογικά με το πίσω μέρος χαμηλό με μικρότερο πλάτος στο επάνω μέρος του και παραπέμπει σε ένα καλογυμνασμένο, αθλητικό σώμα. Όμοια, τα φρύδια των φτερών γύρω από τους τροχούς κλίνουν προς τα εμπρός, εκπέμποντας ανάγκη για κίνηση. Σε συνδυασμό με τα επιμέρους σκουρόχρωμα εξοπλιστικά στοιχεία του M εξοπλισμού και τις 19άρες ζάντες, η Χ2 αναδεικνύεται σε μια κορυφαία στιγμή της μάρκας.

Αντίστοιχα σπορτίφ είναι το εσωτερικό, ιδιαίτερα στην έκδοση της δοκιμής με το M πακέτο εξοπλισμού. Η θέση οδήγησης είναι κορυφαία, θυμίζει περισσότερο σπορ αυτοκίνητο και λιγότερο SUV. Το ταμπλό έχει κλίση προς τον οδηγό και το Head up Display σε συνδυασμό με τα paddles του κιβωτίου των ταχυτήτων επιτρέπουν τον οδηγό να επικεντρώνεται στην οδηγική εμπειρία και ικανοποίηση. Το μεταξόνιο των 2,67 μέτρων, κοινό με αυτό της X1 εξασφαλίζει απόλυτα ικανοποιητικούς χώρους για τουλάχιστον τέσσερις επιβάτες στο πολυτελές, προσεγμένο και γενικότερα εργονομικό εσωτερικό. Επιπρόσθετα, τα 470 λίτρα του χώρου των αποσκευών καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος των σχετικών αναγκών.

Από τα πρώτα χιλιόμετρα γίνεται εμφανής η αυξημένη στρεπτική ακαμψία του αμαξώματος, όπως επίσης και η στιβαρότητα της ανάρτησης. Στον αυτοκινητόδρομο, ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες, τα επίπεδα θορύβου στο εσωτερικό παραμένουν ιδιαίτερα χαμηλά, ενώ και οι περισσότερες ανωμαλίες του οδοστρώματος περνούν χωρίς δραματικά εφέ.

Την ίδια στιγμή, οι κλίσεις στις στροφές παραμένουν περιορισμένες, τα ελαστικά επιτυγχάνουν κορυφαίες τιμές πλευρικής πρόσφυσης και το τιμόνι, των 2,6 στροφών από άκρη σε άκρη, μεταφέρει πλήρη πληροφόρηση χωρίς να είναι ιδιαίτερα βαρύ. Στην sport επιλογή των προγραμμάτων οδήγησης αποκτά ακόμη μεγαλύτερη πληροφόρηση και βάρος, υποστηρίζοντας έτσι πολύ πιο γρήγορους ρυθμούς κίνησης. Οι ανωμαλίες συνεχίζουν να φιλτράρονται αποτελεσματικά, εκτός από τις πιο κοφτές εγκάρσιες, που μερικές φορές φτάνουν μέχρι το εσωτερικό, αποτέλεσμα και της διάστασης των 19 ιντσών των τροχών.

Οι γρήγοροι ρυθμοί είναι εφικτοί ακόμη με την κινητήρια εκδοχή της έκδοσης 18d. Πρόκειται για το εντυπωσιακό σε ευστροφία και γραμμικότητα δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα TwinPower Turbo, μέγιστης πίεσης ψεκασμού 2.000 bar και κυβισμού 1,995 λίτρων. Αποδίδει 150 ίππους και 350 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ. Εξασφαλίζει 0-100 χ.α.ω. σε 9,6 δλ. και τελική ταχύτητα 205 χ.α.ω. Το νέο αυτό σύνολο εντυπωσιάζει με την ευκολία που ανεβάζει στροφές, με την άμεση απόδοσή του σχεδόν σε όλο το εύρος των στροφών του, όπως επίσης και με τον ιδιαίτερα ήσυχο και απαλλαγμένο από κραδασμούς τρόπο λειτουργίας του. Στο γεγονός αυτό συμβάλλει και το επίσης εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων, το οποίο θυμίζει, με την άμεση απόκρισή του και την ταχύτητα της αλλαγής σχέσεων, κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Σε κάθε στιγμή επιλέγει την κατάλληλη σχέση προσαρμοζόμενο στον τρόπο οδήγησης του χειριστή του.

Συνολικά, η BMW X2 sDrive 18d αποτελεί ένα ιδιαίτερα ευχάριστο και πολυτελές αυτοκίνητο, το οποίο προσφέρει επιπλέον έντονη οδηγική ευχαρίστηση. Η τιμή του ξεκινά από τα 41.450 ευρώ με χειροκίνητο κιβώτιο, ανεβαίνει στα 44.110 ευρώ με το Steptronic κιβώτιο, ενώ στην M έκδοση της δοκιμής προστίθενται ακόμη 5.043 ευρώ.

Κινητήρας

Κυβισμός (κ.εκ.):

1.995

Διάταξη/κύλινδροι:

Εγκάρσια εμπρός / 4

Τροφοδοσία:

Turbo, άμεσος ψεκασμός

Ισχύς (PS/σ.α.λ.):

150/4.000

Ροπή (Nm/σ.α.λ.):

350/1.750-2.500

Επιδόσεις

0-100 χ.α.ω (δλ.)

9,3

Τελική ταχύτητα (χ.α.ω)

207

Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)

Μικτή

4,5

Αστική

5,1

Υπεραστική

4,1

Μέση δοκιμής

6,8

Εκπομπές ρύπων

Προδιαγραφή

Euro 6

CO2 (γρ./χλμ.)

118

Μετάδοση

Κίνηση

Εμπρός

Κιβώτιο / Σχέσεις

Αυτόματο / 8

Σύστημα διεύθυνσης

Τύπος/υποβοήθηση

Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση

Αμάξωμα / διαστάσεις

Μήκος x πλάτος x ύψος (χλστ.)

4.360×1.824×1.526

Μεταξόνιο (χλστ.)

2.670

Χώρος αποσκευών (λτ./VDA)

470-1.355

Βάρος, καθαρό/μικτό (κιλά)

1.535 / 2.115

Ανάρτηση

Εμπρός

Γόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική

Πίσω

Πολλαπλοί σύνδεσμοι, αντιστρεπτική

Φρένα

Εμπρός / πίσω

Αεριζόμενοι δίσκοι/Αεριζόμενοι δίσκοι

Διαστάσεις ελαστικών

Εμπρός / πίσω

225/45 R19

Προτεινόμενη τιμή λιανικής

Βασική έκδοση (ευρώ)

41.450

ΣΧΟΛΙΑ

Το Documento σέβεται όλες τις απόψεις, οι οποίες ωστόσο απηχούν αποκλειστικά και μόνον τη γνώμη των χρηστών. Διατηρούμε το δικαίωμά μας να μην αναρτούμε υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Χρήστες που δεν σέβονται αυτούς τους κανόνες θα αποκλείονται.