Διαβάστε στο Documento

Documento Newspaper

Δοκιμή: Suzuki Ignis 1.2 DualJet AllGrip

«Αστική» τετρακίνηση… Ένα αυτοκίνητο που κινείται με την ίδια άνεση στο κέντρο της πόλης και στο βουνό...

Το Ignis είναι μια ιδιαίτερη πρόταση στον ευρύτερο χώρο των μικρών αυτοκινήτων κυρίως λόγω της έκδοσης με αυτόματη μετάδοση της κίνησης σε όλους τους τροχούς, που προσφέρει υπολογίσιμες δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου.

Είναι ένα εξαιρετικά ευέλικτο και αρκετά ευρύχωρο με βάση τις διαστάσεις του μικρό αυτοκίνητο κατάλληλο όχι μόνο για χρήση στην πόλη από μια τετραμελή οικογένεια, αλλά και για μικρές εκδρομικές εξορμήσεις γύρω από αυτήν.

Ultra Compact SUV. Αυτός είναι ο χαρακτηρισμός που χρησιμοποιεί η Suzuki για το νέο της μικρό μοντέλο - που μετρά λίγους μόνο μήνες στης ελληνική αγορά – και απ’ ότι φαίνεται όχι άδικα. Είναι προφανές ότι ένα αυτοκίνητο που υπολείπεται κατά 30 ολόκληρα εκατοστά από το «όριο» των 4,0 μέτρων ανήκει στη μικρή κατηγορία ή αν θέλετε τα λεγόμενα «μίνι». Ως τέτοιο, λοιπόν, το Ignis δείχνει να είναι σε πρώτη φάση ότι πρέπει για να το χρησιμοποιεί κανείς μέσα στην πόλη. Μόνο που υπάρχουν δύο ακόμα στοιχεία που το κάνουν λίγο διαφορετικό: το ύψος του, που αγγίζει τα 1,6 μέτρα και η απόσταση από το έδαφος που φτάνει τα 18 εκατοστά. Πολύ περισσότερο όταν το «πακέτο» περιλαμβάνει και τετρακίνηση, όπως συνέβη και στην περίπτωση του Ignis που οδηγήσαμε πρόσφατα.

Ξεκινάμε λοιπόν από αυτό το στοιχείο, έστω και αν αυτό δεν είναι απαραίτητο για να χαρακτηρίσεις πλέον ένα αυτοκίνητο ως SUV, αφού στις μέρες μας η τετρακίνηση απουσιάζει από τα 3/4 της κατηγορίας αυτής. Παρόλα αυτά, όταν υπάρχει κάνει τη διαφορά και στην περίπτωση του AllGrip, η αυτόματη με τη βοήθεια συνεκτικού συμπλέκτη μετάδοση της κίνησης σε όλους τους τροχούς δίνει τη δυνατότητα στο μικρό Suzuki να σκαρφαλώνει με χαρακτηριστική ευκολία σε γλιστερές χωμάτινες ανηφοριές, ενώ οι εξαιρετικά μικροί πρόβολοι (προσέξτε ότι οι τροχοί είναι τοποθετημένοι κυριολεκτικά στις άκρες του αυτοκινήτου) σε συνδυασμό με την υπολογίσιμη απόσταση από το έδαφος επιτρέπουν τις μετακινήσεις στα κατσάβραχα, χωρίς άγχος.

Το πόσο «κόβει» το τιμόνι του Ignis ήταν κάτι που δεν μπορούσαμε να φανταστούμε πριν το οδηγήσουμε. Η αλήθεια είναι ότι η αίσθησή του (στα όρια της ανακρίβειας) δεν είναι ότι καλύτερο έχουμε συναντήσει, ωστόσο η ευελιξία που προσδίδει στο αυτοκίνητο είναι απίστευτη και αυτό είναι εξαιρετικό πλεονέκτημα, για ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Η καθημερινότητα κυλά ήρεμα και οικονομικά, με την πραγματική κατανάλωση να κινείται στην περιοχή των 6,2 λίτρων /100 χλμ. (καλή επίδοση με βάση ότι μιλάμε για 4Χ4 με βάρος περίπου 900 κιλά) γεγονός που δείχνει ότι η προσθιοκίνητη έκδοση θα είναι ακόμα πιο οικονομική. Ο κινητήρας φροντίζει στις χαμηλές στροφές να… κρύβει τη δύναμή του πατώντας όμως αποφασιστικά το γκάζι, διαπιστώνεις αφ’ ενός μεν ότι μπορείς να κινηθείς αρκετά γρήγορα, αφ’ ετέρου δε ότι το Ignis «πατάει» καλά στο δρόμο αρκεί κανείς να μην ξεχνά στις στροφές ότι οδηγεί ένα σχετικά στενό και ψηλό αυτοκίνητο. Η σταθερότητά του πάντως στον αυτοκινητόδρομο ήταν σαφώς καλύτερη από αυτό που περιμέναμε.

Στα υπέρ του μικρού Suzuki περιλαμβάνονται και οι εσωτερικοί χώροι, που μπορούν να φιλοξενήσουν άνετα 4 ψηλούς ενήλικες, ενώ το συρόμενο πίσω κάθισμα που διέθετε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας δίνει τη δυνατότητα για υπολογίσιμη αύξηση της χωρητικότητας του πορτμπαγκάζ. Ενδιαφέρον είναι επίσης ότι η μοντέρνα σχεδίαση συνδυάζεται με αυξημένη λειτουργικότητα, αφού οι θήκες για μικροπράγματα είναι και πολλές και εύκολα αξιοποιήσιμες.

Πλήρης ο εξοπλισμός, περιλαμβάνει στην ακριβή έκδοση GLX (€15.780) που οδηγήσαμε και στοιχεία όπως η υποβοήθηση φρεναρίσματος Dual Camera Brake Support (DCBS), η προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας και η προειδοποίηση εκτροπής αυτοκινήτου, ενώ στη «βασική» έκδοση GL υπάρχουν όλα τα απαραίτητα (6 αερόσακοι, ABS, ESP κλπ.). Σημειώνουμε τέλος ότι η τιμή της βασικής προσθιοκίνητης έκδοσης είναι σημαντικά χαμηλότερη: €11.530.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: 1242 cm3

Ισχύς: 90 PS / 6000 rpm

0-100 km/h: 11,9’’

Ταχύτητα: 165 km/h

Κατανάλωση*: 5,9 / 4,5 / 5,0 lit./100 km

Εκπομπές CO2: 114 g/km

M x Π x Y: 3.700 x 1.690 x 1.595 mm

Πορτμπαγκάζ: 204 λίτρα

Τιμή:** 14.030 €

*Τυποποιημένη (πόλη / εκτός πόλης / μεικτή)

**Τιμή της έκδοσης “GL”

Υπέρ

Εξαιρετική ευελιξία, τετρακίνηση, εκμετάλλευση χώρων, επιδόσεις, κατανάλωση

Κατά

Αίσθηση τιμονιού, κάποιες «φθηνές» λεπτομέρειες

ΣΧΟΛΙΑ

Το Documento σέβεται όλες τις απόψεις, οι οποίες ωστόσο απηχούν αποκλειστικά και μόνον τη γνώμη των χρηστών. Διατηρούμε το δικαίωμά μας να μην αναρτούμε υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Χρήστες που δεν σέβονται αυτούς τους κανόνες θα αποκλείονται.