«Εκδημοκρατίζεται» η τεχνητή νοημοσύνη

Και μικρότεροι retailers στην κατανόηση της δυναμικής στην αγορά μόδας το 2021

Η τεχνητή νοημοσύνη θα αποτελέσει δύναμη καινοτομίας στο ηλεκτρονικό εμπόριο μόδας για το 2021, σύμφωνα με την ετήσια ανασκόπηση της ψηφιακής πλατφόρμας αναζήτησης μόδας GLAMI για το 2020.

Σύμφωνα με την ανασκόπηση, από το 2020 είδαμε μια τάση «εκδημοκρατισμού» της τεχνητής νοημοσύνης καθώς, ενώ στο παρελθόν μόνο οι μεγάλοι παίκτες του ηλεκτρονικού εμπορίου χρησιμοποιούσαν αλγόριθμους μηχανικής μάθησης (machine learning) για να καταλάβουν τις τάσεις των πωλήσεων, τώρα πλέον και μικρότεροι retailers χρησιμοποιούν την ίδια τεχνολογία για να κατανοήσουν τη δυναμική της αγοράς μόδας, η οποία μπορεί να τους προσφέρει περισσότερες ευκαιρίες επιτυχίας.

Σύμφωνα με την πλατφόρμα, οι τομείς που οι fashion retailers βλέπουν τη μεγαλύτερη δυνατότητα χρήσης της τεχνολογίας τεχνητής νοημοσύνης είναι οι εξής: • Αναζήτηση βάσει εικόνας και υπερεξατομίκευση. Η οπτική αναγνώριση γίνεται πλέον διαθέσιμη σε ευρύ φάσμα καταστημάτων. Ο χρήστης μπορεί να χρησιμοποιήσει ένα στιγμιότυπο οθόνης ή μια φωτογραφία με προϊόντα που του αρέσουν και στη συνέχεια να βρει τα ίδια ή παρόμοια.

• Μείωση επιστροφών. Το λάθος μέγεθος και η κακή εφαρμογή εξακολουθούν να είναι στην κορυφή των λόγων επιστροφής στις online αγορές προϊόντων μόδας. Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να βοηθήσει και σε αυτό τον τομέα, ξεκινώντας από την προτεινόμενη επιλογή μεγέθους βάσει προηγούμενων αγορών και επιστροφών έως την εικονική δοκιμή, δίνοντας την ευκαιρία στον πελάτη να δοκιμάσει εικονικά αυτά που έχει επιλέξει, για να δει τις επιλογές του φορεμένες. • Εικονική εξυπηρέτηση πελατών. Τα chatbots με τον βοηθό φωνητικής αναζήτησης γίνονται ολοένα και περισσότερο διαισθητικά και ακριβή, αν και η εφαρμογή τους εξακολουθεί να χρειάζεται ισορροπία. • Σχεδιασμός και βελτιστοποίηση της παραγωγής. Η τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης χρησιμοποιείται ήδη και για την κατασκευή νέων σχεδίων, την εύρεση ελαττωμάτων στα υφάσματα κ.ά. • Ζήτηση προϊόντων και προβλέψεις τάσεων. Η τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιείται και για την πρόβλεψη πωλήσεων, τάσεων και αναμενόμενων αλλαγών σε απαιτήσεις συγκεκριμένων προϊόντων.

Γερμανός: Προσαρμοστικότητα και ευελιξία κατά το 2020

Προσαρμοστικότητα και ευελιξία επέδειξε το 2020 η εταιρεία Γερμανός, σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν στο ετήσιο συνέδριο συνεργατών της, που φέτος για πρώτη φορά διοργανώθηκε ψηφιακά.

Οπως σημειώθηκε, παρά τις αντιξοότητες η Γερμανός πέτυχε τους στόχους της αντισταθμίζοντας τις απώλειες από το lockdown και τον περιορισμό στην επισκεψιμότητα, μέσα από το e-shop της, με τη χρήση ψηφιακών εργαλείων, με κατάλληλες προτάσεις για τους καταναλωτές, αλλά και με δυνατές προσφορές που έτρεξαν όλη τη χρονιά.

Επίσης, σε σχέση με πέρυσι η Γερμανός πέτυχε ενίσχυση των πωλήσεων των τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών Cosmote σε σταθερή, κινητή και τηλεόραση. Σημαντικά αυξήθηκαν και οι συνδέσεις Γερμανός Mobile Internet καθώς και οι συνδέσεις VDSL.

Οπως αναφέρθηκε, τα καταστήματα Γερμανός διατήρησαν τη θέση τους ως Νο1 προορισμός για service προϊόντων τεχνολογίας και κινητού, ενώ το 2020 πάνω από το 55% των επισκευών πραγματοποιήθηκε άμεσα εντός καταστήματος.

«Αποδείξαμε ότι μπορούμε να προσαρμοζόμαστε αποτελεσματικά στις νέες συνθήκες, πάντα προς όφελος των πελατών μας. Γιατί η αλλαγή είναι στην κουλτούρα μας, είναι στο DNA της Γερμανός. Με κατανόηση, φροντίδα και εμπιστοσύνη θα συνεχίσουμε να επενδύουμε στον πελάτη, βάζοντάς τον στην καρδιά της τεχνολογίας» δήλωσε σχετικά ο chief customer operations officer του ομίλου ΟΤΕ Θανάσης Στράτος (στη φωτογραφία).

Greca DHL: Συνεργασία για την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου

Τη συνεργασία τους ανακοίνωσαν ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GRECA) και η DHL Express Ελλάδας, με στόχο την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου του ηλεκτρονικού εμπορίου στη χώρα. Οι δύο οργανισμοί θα επικεντρώσουν τις κοινές ενέργειές τους τόσο στην εκπαίδευση των επαγγελματιών στις νέες λύσεις όσο και στη βέλτιστη αξιοποίησή τους, μέσα από το πρόγραμμα GRECA Friday’s Workshops. Το πρόγραμμα έχει στόχο την εκπαίδευση των επαγγελματιών πάνω σε επίκαιρα θέματα του ηλεκτρονικού εμπορίου –αλλά και γενικότερα του ηλεκτρονικού επιχειρείν– όπως το web και mobile development, τα analytics, τα logistics και τις μεταφορές, τις ηλεκτρονικές πληρωμές, το ψηφιακό marketing κ.ά.

Endeavor Greece: Πρωτοβουλία για ταλέντα σε ελληνικές startups

Τη δημιουργία της πρωτοβουλίας workintech.gr που απευθύνεται σε ταλαντούχους Ελληνες και μη του εξωτερικού που ενδιαφέρονται να συμβάλουν με την εμπειρία τους στον μετασχηματισμό της ελληνικής αγοράς. Στη βάση της πρωτοβουλίας αυτής μπορεί κάποιος/α να εκδηλώσει ενδιαφέρον για να εργαστεί σε ελληνικές εταιρείες τεχνολογίας, συμπληρώνοντας μια σύντομη φόρμα με την οποία μπορεί να προσθέσει το προφίλ του σε ένα μητρώο διεθνών ταλέντων και αυτό θα προωθηθεί σε υπεύθυνους προσλήψεων σε όλη τη χώρα. Στόχος του WorkinTech είναι να δώσει την ευκαιρία σε οποιονδήποτε το επιθυμεί να εργαστεί σε μια από τις πιο καινοτόμες τεχνολογικές εταιρείες στην Ελλάδα και να πάρει έτσι μέρος στον μετασχηματισμό του ελληνικού οικοσυστήματος.

Ετικέτες