Μονακό χωρίς… θάλασσα

F1 Grand Prix Ουγγαρίας

Υψηλές θερμοκρασίες, κλειστές στροφές και ντεμπούτο για την πάρα πολύ μαλακή γόμα της Pirelli.

Η πίστα του Hungaroring, που βρίσκεται έξω από τη Βουδαπέστη, τα τελευταία χρόνια αποτελεί, το φινάλε του πρώτου μισού της σεζόν, πριν από το θερινό διάλειμμα. Πολλοί το χαρακτηρίζουν «Μονακό χωρίς λιμάνι», και δεν έχουν άδικο, μιας και το μικρό μήκος του, το στενό της χάραξής του και οι μπαριέρες που καραδοκούν και τιμωρούν το οποιοδήποτε λάθος συνθέτουν ένα σκηνικό που μοιάζει σε πολλά με αυτό του Πριγκιπάτου.

Ίδια επιλογή γομών ελαστικών για την Ουγγαρία με τον προηγούμενο αγώνα στη Γερμανία (μέση, μαλακή, πάρα πολύ μαλακή). Οι δυο πίστες έχουν μερικά κοινά στοιχεία όπως και μερικές σημαντικές διαφορές. Το Hungaroring είναι μια συνεχή αλληλουχία στροφών και αλλαγών πορείας, μοιάζει με το τμήμα του Motordrom στο Hockenheim. Σε αντίθεση όμως με τη Γερμανία δεν υπάρχουν σημεία «ξεκούρασης» για τα ελαστικά στον σχετικό μικρό, σε μήκος, γύρο του Hungaroring. Επίσης δεν υπάρχει σημείο ανάσας και για τους οδηγούς…

Η ΠΙΣΤΑ ΥΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ

• Όπως στη Γερμανία έτσι και εδώ είναι αξιοσημείωτη η διαφορά ανάμεσα στις γόμες των ελαστικών καθώς δεν έχει επιλεγεί η πολύ μαλακή γόμα που βρίσκεται ανάμεσα στην μαλακή και στην πάρα πολύ μαλακή. Η μέση γόμα είναι η πιο σκληρή απ’ αυτές που επιλέγηκαν.

• Είναι η πρώτη φορά που θα χρησιμοποιηθεί η πάρα πολύ μαλακή γόμα στο περίπλοκο και γεμάτο αναπηδήσεις Hungaroring.

• Το προσπέρασμα είναι ιδιαίτερα δύσκολο στην Ουγγαρία έτσι οι κατατακτήριες δοκιμές και η εύρεση αποτελεσματικής στρατηγικής παίζουν κυρίαρχο ρόλο. Το κράτημα και η ακρίβεια στην αλλαγή πορείας είναι πιο σημαντικά στοιχεία από την απόλυτη ισχύ.

• Παίζει ρόλο κυρίως η μηχανική και όχι η αεροδυναμικά παραγόμενη πρόσφυση παρότι έχουμε υψηλά επίπεδα κάθετης δύναμης.

• Πέρυσι ο Σεμπάστιαν Φέτελ κέρδισε με στρατηγική μιας αλλαγής, από πολύ μαλακή σε μαλακή γόμα. Το ίδιο επέλεξαν οι περισσότεροι οδηγοί. Ο αγώνας επηρεάστηκε από την παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας στην αρχή.

Μάριο Ίζολα – ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΑΓΩΝΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

“Μετά από ένα δύσκολο ξεκίνημα φέτος, η Ουγγαρία μας φέρνει στην παραδoσιακή καλοκαιρινή ανάπαυλα οπότε οι ομάδες θέλουν να ολοκληρώσουν το πρώτο μισό της σεζόν με μια δυνατή εμφάνιση. Η Ουγγαρία πολλές φορές κρίνεται στις κατατακτήριες δοκιμές οπότε έχει ενδιαφέρον να δούμε την επίδραση της πάρα πολύ μαλακής γόμας φέτος και πως θα επηρεαστεί από το ζεστό οδόστρωμα όσον αφορά στην πτώση απόδοσης λόγω θερμικής καταπόνησης καθώς τα ελαστικά δε σταματούν να δουλεύουν. Το να κατανοήσουν αυτό οι ομάδες αλλά και τη διαφορά δυναμικής της πάρα πολύ μαλακής γόμας από τις άλλες δυο επιλεχθείσες θα είναι κλειδί για την χάραξη επιτυχημένης στρατηγικής. Για 3η φορά φέτος έχουμε ένα κενό μεταξύ των επιλεγμένων γομών. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα την ίση διαφορά απόδοσης ανάμεσα στις γόμες. Έτσι είναι πιθανές διαφορετικές στρατηγικές επιλογές.”

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΝΕΟ;

• Για πρώτη φορά θα χρησιμοποιηθεί στην Ουγγαρία η πάρα πολύ μαλακή γόμα.

• Το δεύτερο τεστ εντός της σεζόν θα διεξαχθεί μετά το Ουγγρικό Grand Prix. Η Toro Rosso θα διαθέσει ένα δεύτερο μονοθέσιο στην Pirelli για την εξέλιξη των ελαστικών του 2019. Έχουν γίνει δοκιμές εξέλιξης στο Hungaroring και το 2017 οπότε οι ομάδες έχουν πληθώρα δεδομένων από τη συγκεκριμένη πίστα.

• Η πάρα πολύ μαλακή γόμα έτυχε ευρείας αποδοχής για το Ουγγρικό Grand Prix: Η Renault έχει κάνει την πιο επιθετική επιλογή με 10 σετ πάρα πολύ μαλακής γόμας για κάθε οδηγό. 

ΣΧΟΛΙΑ

Το Documento σέβεται όλες τις απόψεις, οι οποίες ωστόσο απηχούν αποκλειστικά και μόνον τη γνώμη των χρηστών. Διατηρούμε το δικαίωμά μας να μην αναρτούμε υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Σχόλια που παραπέμπουν με ενεργό link σε άλλα sites δεν θα δημοσιεύονται. Χρήστες που δεν σέβονται αυτούς τους κανόνες θα αποκλείονται.