Fiat Tipo 1.6 MJT TCT: Ολική επαναφορά

Fiat Tipo 1.6 MJT TCT: Ολική επαναφορά

Το όνομα Tipo παραπέμπει σίγουρα σε παλιότερες, δοξασμένες για τη Fiat εποχές, στα τέλη της δεκαετίας του ’80 και τις αρχές της δεκαετίας του ’90, τότε που το πεντάθυρο ιταλικό μοντέλο με το χαρακτηριστικά τετραγωνισμένο ντιζάιν έκανε έντονα αισθητή την παρουσία του στην αγορά, ως αντίπαλος των Golf, Escort και Astra.

Σήμερα, η αναβίωση του ονόματος σηματοδοτεί ουσιαστικά την επάνοδο της ιταλικής φίρμας στη μικρομεσαία κατηγορία, με ένα αυτοκίνητο που διατίθεται σε τρεις εκδόσεις: σεντάν, στέισον και πεντάθυρο χάτσμπακ. Το τελευταίο, που ενδιαφέρει άλλωστε περισσότερο την αγορά της χώρας μας, οδηγήσαμε λίαν προσφάτως και εμείς, στην έκδοση με τον πετρελαιοκινητήρα των 120 ίππων και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, διπλού συμπλέκτη.

Παλιό όνομα, νέο μοντέλο και αν ήθελε κάποιος να δώσει το στίγμα του Tipo του 21ου αιώνα, νομίζουμε ότι θα ξεκινούσε από την αίσθηση της ποιότητας και του «δεμένου» που αυτό αποπνέει. Δεν θα πούμε ότι είναι το καλύτερο από άποψη απτής ποιότητας κατασκευής στην κατηγορία του, είναι όμως από τα πιο καλοφτιαγμένα Fiat που μπορούμε να ανακαλέσουμε στην μνήμη μας ενώ ταυτόχρονα βρισκόμαστε και μπροστά σε ένα ιταλικό άλμα στον τομέα της εργονομίας. Επιτέλους, σωστή θέση οδήγησης, ευανάγνωστα όργανα ελέγχου, εύχρηστοι διακόπτες, ποτηροθήκες και θήκες για μικροπράγματα σε βολικές θέσεις. Είναι λοιπόν σχεδόν άψογο το Tipo στον τομέα της εργονομίας είναι και δεόντως ευρύχωρο, αφού οι ψηλοί που θα καθίσουν στο πίσω κάθισμα θα έχουν άφθονο χώρο για τα γόνατά τους και ικανοποιητικό «αέρα» για τα κεφάλια τους. Αρκετά μεγάλο και το πορτμπαγκάζ, που κάτω από το πάτωμά του φιλοξενεί ρεζέρβα κανονικών διαστάσεων.

Η ανάρτηση είναι κάπως σφιχτή, όμως αυτό δε φαίνεται να επηρεάζει αρνητικά την άνεση. Οι ανωμαλίες του οδοστρώματος αντιμετωπίζονται αθόρυβα (η αίσθηση του «δεμένου» που λέγαμε προηγουμένως) ενώ παράλληλα το Tipo δείχνει να «πατάει» καλά στο δρόμο. Δεν θα μιλήσουμε για οδική συμπεριφορά με σπορ αποχρώσεις, καθώς το ιταλικό αυτοκίνητο έχει μια βαριά αίσθηση, είναι όμως σταθερό και προβλέψιμο. Ο πετρελαιοκινητήρας των 1,6 λίτρων μπορεί να σε ξεγελάσει στις πολύ χαμηλές στροφές, όμως αν πατήσεις αποφασιστικά το γκάζι αποκαλύπτει την ισχύ του, επιταχύνοντας γρήγορα το σχετικά βαρύ αυτοκίνητο. Το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που διέθετε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας αποτελεί σύμμαχο στις καθημερινές μετακινήσεις, πραγματοποιεί αρκετά γρήγορα και ομαλά τις αλλαγές, ανάλογα με το στιλ οδήγησης μπορεί να κρατήσει μία ταχύτητα (π.χ. κατά την επιβράδυνση) ενώ ταυτόχρονα δίνει και τη δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών. Δεν είναι το καλύτερο στο είδος του (ο ανταγωνισμός έχει να δείξει καλύτερα δείγματα) είναι όμως τουλάχιστον ικανοποιητικό και σε καμία περίπτωση δεν δυσαρεστεί τον οδηγό.

Τα 7,7 λίτρα/100 χλμ. που είδαμε στο trip computer μπορεί να μην ενθουσιάζουν, ωστόσο οφείλουμε να σημειώσουμε ότι οι διαδρομές που πραγματοποιήσαμε ήταν αρκετά βεβαρυμμένες από κυκλοφοριακή άποψη, οπότε σίγουρα το Tipo μπορεί να τα καταφέρει και καλύτερα. Εκεί όμως που δεν υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης είναι στον τομέα του θορύβου του κινητήρα (ιδιαίτερα στις χαμηλές ταχύτητες) που ήταν και το πρώτο πράγμα που μας χτύπησε άσχημα όταν βρεθήκαμε στο τιμόνι του ιταλικού αυτοκινήτου. Αυτό κατά την ταπεινή μας γνώμη είναι και το πιο σημαντικό μειονέκτημά του. Γιατί κατά τα άλλα το Tipo έρχεται να διεκδικήσει την προτίμησή σας ως μια «Value for money” πρόταση, αφού ο εξοπλισμός του, πέραν των συστημάτων ασφαλείας, περιλαμβάνει αυτόματο κλιματισμό, cruise control, σύστημα U-Connect με έγχρωμη οθόνη αφής 7” και χειριστήρια στο τιμόνι, Bluetooth, θύρα USB, προβολείς ομίχλης, εμπρός φώτα LED, ζάντες αλουμινίου 16” κ.ά.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: 1598 cm3

Ισχύς: 120 PS / 4000 rpm

0-100 km/h: 10,2’’

Ταχύτητα: 200 km/h

Κατανάλωση*: 4,4 / 3,4 / 3,8 lit./100 km

Εκπομπές CO2: 99 g/km

M x Π x Y: 4.368 x 1.792 x 1.495 mm

Πορτμπαγκάζ: 440 λίτρα

Τιμή:** 20.750 €

*Τυποποιημένη (πόλη / εκτός πόλης / μεικτή)

**Τιμή της πλούσιας έκδοσης Lounge, με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT. Με τον ίδιο κινητήρα και χειροκίνητο κιβώτιο, στην έκδοση business, το Tipo κοστίζει 18.350 ευρώ. Όλα τα Tipo καλύπτονται από 5ετή εγγύηση

Υπέρ

Τιμή, εξοπλισμός, επιδόσεις, ποιότητα κατασκευής, «κανονική» ρεζέρβα

Κατά

Θόρυβος κινητήρα

Τελευταίες ΕιδήσειςDropdown Arrow
preloader
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Documento Newsletter