Ford GT40 Le Mans ’69 Revival

Πριν από λίγες μέρες διοργανώθηκε στο Σπα του Βελγίου μια ξεχωριστή εκδήλωση (Ford GT40 Le Mans ’69 Revival) προκειμένου να τιμηθεί η τέταρτη συνεχόμενη νίκη της Ford στον αγώνα Λε Μαν το 1969.

Την καρό σημαία μπροστά από τις τρεις γενιές των Ford GT40/GT, κυμάτισε ο Τζάκι Ιξ, νικητής του αγώνα το 1969, που είχε παρτενέρ τον Τζάκι Όλιβερ.

Όπως συνέβη 50 χρόνια πριν, τα τρία αυτοκίνητα που τερμάτισαν πρώτα στο «Ford GT40 Le Mans ’69 Revival», ξεκίνησαν από τις τελευταίες θέσεις, πίσω από 69 Ford GT40 και GT. Ειδικά για την περίσταση, το GT40 που πέρασε πρώτο τη γραμμή του τερματισμού, είχε οδηγό την κόρη του Ιξ, Βανίνα.

Λε Μαν-1969

Η νίκη της Ford στον αγώνα τότε, παραμένει ακόμα και σήμερα μοναδική με τον τρόπο που επιτεύχθηκε. Ο Ιξ ήταν δυσαρεστημένος από τον τρόπο εκκίνησης, καθώς τότε οι οδηγοί έτρεχαν προς τα αυτοκίνητά τους, με μερικούς από αυτούς να αναπτύσσουν ταχύτητα, δίχως καν να έχουν βάλει τις ζώνες ασφαλείας τους. Ο Ιξ από τη μεριά του, διαμαρτυρόμενος για την επικινδυνότητα του γεγονότος, απλά περπάτησε έως το όχημά του, κάτι το οποίο τον ανάγκασε να ξεκινήσει τελευταίος.

Χάρη στην προσπάθειά του, όμως, του Όλιβερ, αλλά και της ομάδας, το GT40 κατάφερε 24 ώρες αργότερα να περάσει πρώτο τη γραμμή του τερματισμού. Έτσι, η εταιρεία κατέκτησε το 1969 την τέταρτη διαδοχική νίκη της στον αγώνα Λε Μαν, ύστερα από εκείνες των ετών 1966, 1967 και 1968.

Αξίζει να τονιστεί, πως χάρη στην ενέργεια του Ιξ, οι διοργανωτές αποφάσισαν την επόμενη χρονιά να αλλάξουν τον τρόπο εκκίνησης του αγώνα, κάνοντας ένα βήμα εμπρός προς την ασφάλεια των οδηγών.

Πηγή: Ford

ΣΧΟΛΙΑ

Το Documento σέβεται όλες τις απόψεις, οι οποίες ωστόσο απηχούν αποκλειστικά και μόνον τη γνώμη των χρηστών. Διατηρούμε το δικαίωμά μας να μην αναρτούμε υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Σχόλια που παραπέμπουν με ενεργό link σε άλλα sites δεν θα δημοσιεύονται. Χρήστες που δεν σέβονται αυτούς τους κανόνες θα αποκλείονται.