Η Audi παρουσιάζει τα νέα RS Q3 και RS Q3 Sportback

Τα συγκεκριμένα μοντέλα ξεχωρίζουν για τη σπορ εμφάνισή τους και τις υψηλές επιδόσεις, με τις τιμές στη Γερμανία για το SUV να αρχίζουν από τα 63.500 ευρώ και για το SUV coupe από τα 65.000 ευρώ.

Ο εξωτερικός σχεδιασμός

Τα μοντέλα είναι συνώνυμα με την ισχύ και την απόδοση. Η γρίλια δεν έχει αντιθετικό σε απόχρωση περίβλημα και είναι μαύρη μεταλλική, κυψελωτού σχεδιασμού. Είναι τοποθετημένη πιο βαθιά στη μάσκα, τη στιγμή που ο προφυλακτήρας ξεχωρίζει από τις μεγάλες εισαγωγές αέρα. Οι περσίδες αυτών έχουν το χαρακτηριστικό σχήμα μπούμερανγκ, αποκλειστικά για το RS Q3.

Το RS Q3 Sportback έχει τη γραμμή οροφής coupe και με ύψος 1.557mm, είναι κατά 45mm χαμηλότερο από το RS Q3. Η γραμμή του ώμου που υψώνεται είναι διαφορετική από το αδερφό μοντέλο, χαμηλώνοντας οπτικά το κέντρο βάρους. Έτσι, το σώμα φαίνεται πιο μυώδες και οι τροχοί μεγαλύτεροι. Τα τόξα έχουν επεκταθεί κατά 10mm.

Το πίσω μέρος είναι κι αυτό δυναμικό. Με το χαμηλό πίσω παρμπρίζ και το σπόιλερ στην οροφή σε μαύρη μεταλλική απόχρωση, το RS Q3 Sportback εμφανίζεται να είναι πιο πλατύ. Η νέα γενιά του RS Q3 έρχεται για πρώτη φορά με ιδιαίτερο σύστημα εξάτμισης, με μεγάλες οβάλ απολήξεις και στις δύο πλευρές, χρωμιωμένες. Το σύστημα «κάθεται» στον RS προφυλακτήρα, που έχει διαχύτη και αυτός με τη σειρά του, οριζόντιες λεπίδες, απόχρωσης μαύρης μεταλλικής. Προαιρετικά, οι λεπίδες διατίθενται σε ματ αλουμίνιο.

Στάνταρ είναι οι προβολείς LED, ενώ προαιρετικοί οι Matrix LED με δυναμικά φλας με σκούρο διάκοσμο. Τα πίσω φωτιστικά σώματα είναι κι αυτά τεχνολογίας LED.

Κινητήρας

Είναι 5κύλινδρος, ισχύος 294 kW (400 hp), με ροπή 480 Nm και με σύστημα 4κίνησης quattro. Ο βραβευμένος 2,5 TFSI εμφανίζει αύξηση ισχύος κατά 17%, παρά την «παραμονή» του στα 2.480 cc. Η ροπή είναι άμεση στο εύρος 1.950-5.850 σ.α.λ. και τα οχήματα φτάνουν τα πρώτα 100 χ.α.ω. σε 4,5δλ. Η τελική ανέρχεται στα 250 χ.α.ω. ή προαιρετικά στα 280.

Το μοτέρ είναι συμπαγές και 26 κιλά ελαφρύτερο σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Ο στροφαλοθάλαμος είναι από αλουμίνιο και έτσι εξοικονομούνται 18 κιλά. Οι τριβές είναι μειωμένες και με αυτόν τον τρόπο αυξάνεται η ισχύς, ενώ οι κύλινδροι φέρουν ειδική επίστρωση. Ο στρόφαλος είναι κι αυτός πιο ελαφρύς κατά ένα κιλό, ενώ τα έμβολα από αλουμίνιο διαθέτουν κανάλια για την ψύξη του κινητήρα μέσω του λιπαντικού. Κατά τη διάρκεια μιας έναυσης υπό κρύες συνθήκες, η αντλία, δεν μεταφέρει το ψυκτικό υγρό στην κυλινδροκεφαλή και έτσι το μοτέρ ζεσταίνεται γρηγορότερα. Έτσι, μειώνονται οι τριβές και η κατανάλωση.

Την κίνηση μεταδίδει το 7τάχυτο κιβώτιο S tronic, με το σύστημα 4κίνησης quattro να διανέμει την ισχύ στους άξονες μέσω πολύδισκου συμπλέκτη.

Το σύστημα Audi drive select dynamic handling επηρεάζει την 4κίνηση, αλλά και τη διεύθυνση, την ανάρτηση, το κιβώτιο, το μοτέρ και τον ήχο. Ανάλογα με τα προγράμματα (comfort, auto, dynamic, efficiency και individual ή RS1, RS2), αλλάζουν όλα τα παραπάνω, με τα δύο τελευταία να επιλέγονται μέσω της RS MODE στο τιμόνι.

Ανάρτηση

Η στάνταρ σπορ RS ανάρτηση χαμηλώνει κατά 10mm το όχημα σε σχέση με τα Audi Q3 και Q3 Sportback. Η προοδευτική διεύθυνση επίσης διευκολύνει τον οδηγό σε κάθε περίπτωση, ενώ προαιρετικά, τα νέα RS Q3 και RS Q3 Sportback έρχονται με την ανάρτηση RS sport plus με το Dynamic Chassis Control (DCC). Εδώ, ειδικές βαλβίδες ελέγχουν τη ροή του λιπαντικού στα έμβολα του αμορτισέρ, τα οποία χάρη σε αισθητήρες, διατηρούν σταθερό το όχημα στον δρόμο.

Εσωτερικό

Κυριαρχούν οι οριζόντιες γραμμές, που προσφέρουν άπλετο χώρο. Ο κλιματισμός, η κεντρική κονσόλα και το σύστημα ΜΜΙ, έχουν κλίση 10 μοιρών προς τον οδηγό, διευκολύνοντάς τον. Ο κινητήρας μπορεί να εκκινήσει, χρησιμοποιώντας το προαιρετικό μπουτόν start-stop με το κόκκινο πλαίσιο.

Ο οθόνη του ΜΜΙ ξεχωρίζει από τη μεταλλική του απόχρωση, ενώ προαιρετικά, το Audi virtual cockpit plus, προσφέρει στον χειριστή τη δυνατότητα να αλλάξει σχέση, όποτε απαιτείται, βλέποντας τη σχετική ειδοποίηση. Άλλα στοιχεία, επιτρέπουν την παρατήρηση της πίεσης των ελαστικών, τη ροπή, την ισχύ, το χρονολόγιο, τις δυνάμεις g και την επιτάχυνση.

Τα καθίσματα είναι μαύρα δερμάτινα από Alcantara με το σήμα RS. Τα RS σπορ καθίσματα από τη μεριά τους, είναι από δέρμα Nappa με ειδική κυψελωτή ραφή. Είναι αντιθετική, στάνταρ και σε απόχρωση μαύρη μεταλλική ή προαιρετικά κόκκινη ή μπλε. Αν κάποιος επιλέξει ένα από τα δύο σχέδια RS σε κόκκινο ή μπλε, τα στοιχεία είναι διαφορετικά στη στεφάνη του τιμονιού, τις ζώνες ασφαλείας, τα ταπέτα και στον επιλογέα σχέσεων στον τομέα της απόχρωσης, με το τιμόνι και τον επιλογέα να επενδύονται από Alcantara. Επίσης, παρέχονται ταπετσαρίες και υποβραχιόνια σε Alcantara και άλλες πολλές επιλογές υλικών.

Από εκεί και πέρα, ο φωτισμός καλωσορίζει τους επιβαίνοντες, το σήμα RS εμφανίζεται σε πολλές περιπτώσεις και σε πολλά τμήματα του οχήματος.

Χώροι και άνεση

Αμφότερα τα RS Q3 και RS Q3 Sportback είναι 5θέσια, με την πίσω σειρά να μεταφέρεται εμπρός-πίσω κατά 150mm στο πρώτο και κατά 130 στο δεύτερο. Χωρίζεται σε τρία μεμονωμένα καθίσματα και η κλίση τους έχει επτά στάδια. Ο χώρος φόρτωσης ανέρχεται στα 530 λίτρα και αν οι πλάτες διπλωθούν, φτάνει τα 1.525. Στο Sportback ο αριθμός φτάνει τα 1.400.

Οι αποχρώσεις είναι οκτώ, συμπεριλαμβανομένων των RS, Kyalami πράσινης και Nardo γκρι. Η εξατομίκευση στην απόχρωση, αφορά τη μαύρη μεταλλική, που εμφανίζεται στον εμπρός και πίσω προφυλακτήρα, τα παράθυρα, τις ράγες οροφής, με τον πελάτη, αν το επιθυμεί, να επιλέγει look αλουμινίου.

Πηγή: Audi

ΣΧΟΛΙΑ

Το Documento σέβεται όλες τις απόψεις, οι οποίες ωστόσο απηχούν αποκλειστικά και μόνον τη γνώμη των χρηστών. Διατηρούμε το δικαίωμά μας να μην αναρτούμε υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Σχόλια που παραπέμπουν με ενεργό link σε άλλα sites δεν θα δημοσιεύονται. Χρήστες που δεν σέβονται αυτούς τους κανόνες θα αποκλείονται.