Η Mercedes-AMG παρουσιάζει τη νέα CLA 35 4MATIC

Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Νέας Υόρκης κάνει το ντεμπούτο της η νέα Mercedes-AMG CLA 35 4MATIC των 306 ίππων.

Το αυτοκίνητο διακρίνεται από τον σπορ χαρακτήρα, το στιλ και τον δυναμισμό του. Και την «εξυπνάδα» του ταυτόχρονα, χάρη στο σύστημα MBUX. Αναφορικά με τον κινητήρα, είναι ένας 2λιτρος, 4κύλινδρος με turbo, ισχύος 225 kW (306 hp, 0-100 χ.α.ω. σε 4,9δλ.), με την κίνηση να μεταδίδεται σε όλους τους τροχούς μέσω 7τάχυτου κιβωτίου.

Εξωτερικά ξεχωρίζουν οι δύο ακμές στο καπό και η χαρακτηριστική γρίλια, με τις εισαγωγές αέρα από εκεί και πέρα, να διαθέτουν περσίδες. Στα πλευρά, δεσπόζουν οι τροχοί αλουμινίου 18 ιντσών (προαιρετικοί αυτοί των 19) και οι πλευρικές ποδιές. Στο πίσω μέρος, νέος είναι ο σχεδιασμός του διαχύτη, το μικρότερο σπόιλερ και οι απολήξεις της εξάτμισης δεξιά και αριστερά. Στενά είναι τα φωτιστικά σώματα, με την πινακίδα κυκλοφορίας να έχει τοποθετηθεί στον προφυλακτήρα, κάνοντας το αυτοκίνητο να μοιάζει πιο φαρδύ.

Η καμπίνα διαθέτει επενδύσεις από δέρμα Artico, κατασκευασμένο στο χέρι, με μικροΐνες Dinamica και κόκκινη αντιθετική ραφή. Οι ζώνες ασφαλείας είναι κι αυτές κόκκινες, αλλά διατίθενται και αυτές σε δέρμα Artico και αποχρώσεις μαύρη/digital γκρι.

Το σύστημα πολυμέσων MBUX μεταφέρει σε άλλο επίπεδο την επικοινωνία του οδηγού με το όχημα. Οι δύο οθόνες μοιράζονται την ίδια επιφάνεια, αλλά χωρίζονται διακριτικά, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως στον προαιρετικό εξοπλισμό το όχημα εξοπλίζεται με το MBUX interior assistant, όπου πολλά μπορούν να ελεγχθούν με απλές χειρονομίες. Έτσι, εξοικονομείται χρόνος και η ζωή του οδηγού κατά την πορεία γίνεται ευκολότερη. Υπάρχει βέβαια και η πρόταση «Hey Mercedes», με την οποία ενεργοποιείται το σύστημα και το οποίο αναγωγνωρίζει σχεδόν όλες τις προτάσεις.

Οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα στα Classic, Sport και Supersport αναφορικά με την απεικόνιση του πίνακα οργάνων. Στο τελευταίο προφίλ, στο κέντρο εμφανίζεται το στροφόμετρο και αριστερά/δεξιά, άλλες πληροφορίες υπό τη μορφή μπάρας. Εκεί, ο οδηγός μπορεί να βλέπει τη θερμοκρασία, τις ρυθμίσεις, τις δυνάμεις G και άλλες πληροφορίες που αφορούν το μοτέρ.

Ο νέος κινητήρας είναι δίλιτρος turbo και αποτελεί εξέλιξη του Μ 260, του 4κύλινδρου που εφοδιάζει τη νέα A-Class. Η ανώτατη ροπή ανέρχεται στα 400Nm και είναι διαθέσιμη από τις 3.000σ.α.λ. Ο στροφαλοθάλαμος από τη μεριά του είναι κατασκευασμένος από χυτό αλουμίνιο και μειώνοντας το βάρος γενικότερα, επιτρέπει περισσότερο τη σπορ οδήγηση.

Το κιβώτιο AMG SPEEDSHIFT DCT 7G είναι διπλού συμπλέκτη και εξασφαλίζει άμεση επιτάχυνση σε όλο το εύρος των στροφών και σε όλες τις ταχύτητες. Οι αλλαγές σχέσεων γίνονται γρήγορα. Η λειτουργία Race-Start επιτρέπει άμεση επιτάχυνση από στάση από τη μεριά της.

Το Σύστημα 4κίνησης μπορεί να κατανείμει τη ροπή στον εμπρός και τον πίσω άξονα και λειτουργεί ηλεκτρομηχανικά. Ελέγχεται έτσι ο κάθε τροχός στην ταχύτητα, την επιτάχυνση (ακόμα και την πλευρική) και στη διεύθυνσή του. Εφόσον το ESP είναι ενεργοποιημένο, το σύστημα 4MATIC παραμένει στο πρόγραμμα Comfort. Αν αυτό αλλάξει σε ESP Sport Handling ή ESP OFF, τότε το σύστημα αλλάζει στο πρόγραμμα Sport, για ανώτερα επίπεδα σταθερότητας.

Διατίθεται πέντε προγράμματα οδήγησης. Πρόκειται για τα Slippery, Comfort, Sport, Sport+ και Individual. Το νέο είναι το πρώτο, που επιλέγεται για επιφάνειες με χαμηλή πρόσφυση, όπως πχ. παγωμένες ή χιονισμένες. Η ισχύς που παρέχεται είναι μειωμένη και οι αλλαγές στο κιβώτιο ομαλές και νωρίτερες. Στο Comfort, ευνοείται η εξοικονόμηση καυσίμου, χάρη στις νωρίτερες αλλαγές, ενώ η ανάρτηση και η διεύθυνση, προσαρμόζονται για πιο άνετη οδήγηση. Αναφορικά με τα προγράμματα Sport και Sport+, ο ήχος του turbo γίνεται πιο έντονος και η οδήγηση πιο σπορ, ενώ το Individual επιτρέπει αρκετές διαφοροποιήσεις, ανάλογα με τις επιθυμίες του οδηγού.

Το σύστημα AMG DYNAMICS προσφέρει εξαιρετικό χειρισμό, ευνοεί τη χρήση του ESP και επεμβαίνει στον εσωτερικό τροχό κατά τη στροφή για να μειώσει την περιστροφή του αν χρειαστεί. Υπάρχουν και δύο προφίλ από εκεί και πέρα, που είναι τα Basic και Advanced. Το πρώτο «συνδέεται» με τα Slippery και Comfort, με τη CLA 35 4MATIC να γίνεται πολύ σταθερή και με μεγαλύτερο εύρος απόσβεσης. Το δεύτερο λειτουργεί με τα Sport και Sport+. Η ανάρτηση γίνεται πιο «σφικτή» και μειώνεται η γωνία κλίσης της διεύθυνσης, επιτρέποντας την οδήγηση, ιδιαίτερα σε περιοχές όπου πνέουν ισχυροί άνεμοι. Στο Individual, ο οδηγός παραμετροποιεί όπως αυτός θέλεις τις ρυθμίσεις.

Στον εμπρός άξονα έχουν τοποθετηθεί γόνατα McPherson, ενώ αξίζει να αναφερθεί πως η λειτουργία των δαγκανών έχει παρθεί από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Στον πίσω άξονα, η ανάρτηση είναι τεσσάρων συνδέσμων, κάτι που κάνει το όχημα γενικότερα σταθερό και ευκίνητο. Προαιρετικό είναι το Adaptive Damping System, πο διατίθεται με τρία προφίλ. Είτε ενεργοποιηθεί για άνεση είτε για σπορ οδήγηση, αυτομάτως προσαρμόζεται η λειτουργία του συστήματος για κάθε τροχό. Αυτό συμβαίνει σε κλάσματα του δευτερολέπτου και ως εκ τούτου, συμβάλλει στην άνετη και ασφαλή οδήγηση.

Πηγή: Mercedes-Benz

ΣΧΟΛΙΑ

Το Documento σέβεται όλες τις απόψεις, οι οποίες ωστόσο απηχούν αποκλειστικά και μόνον τη γνώμη των χρηστών. Διατηρούμε το δικαίωμά μας να μην αναρτούμε υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Σχόλια που παραπέμπουν με ενεργό link σε άλλα sites δεν θα δημοσιεύονται. Χρήστες που δεν σέβονται αυτούς τους κανόνες θα αποκλείονται.