Η πανάκριβη καμπάνια των 11 εκατομμυρίων ευρώ φτιάχτηκε με δωρεάν δημιουργικό από το internet

Η πανάκριβη καμπάνια των 11 εκατομμυρίων ευρώ φτιάχτηκε με δωρεάν δημιουργικό από το internet

Με ελεύθερο και δωρεάν δημιουργικό (γραφιστικό) template που μπορεί να βρει μέσω διαδικτύου και να χρησιμοποιήσει ο καθένας μας υλοποιείται η ακριβοπληρωμένη αλά… ΚΕΕΛΠΝΟ καμπάνια των 11 εκατ. ευρώ της κυβέρνησης.

Το λογότυπο με το γνωστό ροζ σπιτάκι του «Μένουμε Σπίτι» αποκτήθηκε εντελώς δωρεάν μέσω μιας online πλατφόρμας και απλώς τοποθετήθηκε από πάνω το μήνυμα στα ελληνικά. Όμως η Νέα Δημοκρατία χρυσοπληρώνει τόσο την ανάδοχο εταιρεία για να «τρέξει» την «εκστρατεία ενημέρωσης» για τον κορονοϊό όσο και τα ΜΜΕ για να την προβάλλουν.

Δηλαδή, η Initiative Media, η διαφημιστική εταιρεία που ανέλαβε με απευθείας ανάθεση την καμπάνια αν και πρέπει όπως έχει οριστεί την στην απόφαση, να εκπονήσει «σχέδιο εκστρατείας» που συμπεριλαμβάνει και το “σχεδιασμό και τη δημιουργία μεταξύ άλλων μακέτας για εφημερίδες, περιοδικά κ.α. φαίνεται προς το παρόν να πληρώνεται για κάτι που έχει ήδη αποκτηθεί δωρεάν!

Όταν το δωρεάν γίνεται… εκατομμύρια

Τα πρώτα μηνύματα της περιβόητης διαφημιστικής εκστρατείας που “βαφτίστηκε” ως “ενημέρωση για την πανδημία του κορονοϊού” φαίνεται να μην είναι τίποτα περισσότερο από μια απλή προβολή και αναπαραγωγή σε σελίδες εφημερίδων και sites του λογότυπου «Μένουμε Σπίτι».

Το δωρεάν λογότυπο μπορείτε να το βρείτε στη σελίδα freepik.com, μια πλατφόρμα με δωρεάν γραφιστικό υλικό προς κατέβασμα. Να το κατεβάσετε και εσείς και να το επεξεργαστείτε όπως εσείς θέλετε.

Όπως γράφει το newsbeast.gr, «Κάποιος από την επικοινωνιακή ομάδα του υπουργείου μπήκε στην ιστοσελίδα Freepik που παρέχει ελεύθερα εκατομμύρια γραφικά, φωτογραφίες, εικονίδια και πολλά ακόμη δημιουργικά εργαλεία, έβαλε ως λέξη κλειδί «home» («σπίτι») και ανάμεσα στις χιλιάδες πιθανές εκδοχές που του έδωσε επελέγη αυτό το καλαίσθητο σχέδιο που όλοι ξέρουμε και αποδείχθηκε ιδιαίτερα επιτυχημένο»…

Αν και η ελληνική κυβέρνηση ορθώς έπραξε να μην πληρώσει για να κατασκευαστεί ένα λογότυπο που μπορούσε να βρει δωρεάν στο διαδίκτυο έχοντας και τις σχετικές άδειες για να δημοσιευτεί, γιατί μοιράζει ζεστό χρήμα που θυμίζει εποχές… ΚΕΕΛΠΝΟ σε συγκεκριμένα ΜΜΕ μέσω μιας ιδιωτικής εταιρείας;

Άραγε, η Initiative Media τί ακριβώς ανέλαβε; Γιατί δεν δημιούργησε το δικό της γραφιστικό όπως ορίζεται ρητά στην απόφαση ανάθεσης για να τρέξει π.χ ως μακέτα στις εφημερίδες; Τελικά ανέλαβε μόνο να μοιράσει τα χρήματα σε συγκεκριμένα ΜΜΕ με απώτερο σκοπό, όπως μπορεί να αντιληφθεί ο καθένας, το χτίσιμο του προφίλ της ΝΔ;

Γιατί ένα δωρεάν δημιουργικό να μην προβληθεί ΔΩΡΕΑΝ, όπως έχει ήδη η κυβέρνηση υποχρεώσει τα ΜΜΕ, να κάνουν; Τί διαφορετική καμπάνια είναι αυτή που αποφασίστηκε να στοιχίσει στον Έλληνα πολίτη 11 εκατομμύρια ευρώ τη στιγμή που ήδη έχει δει το δωρεάν λογότυπο άπειρες φορές τόσο στα ΜΜΕ όσο και σε κρατικούς φορείς;

Η κυβέρνηση δεν απαντά

Όπως έγραψε το documentonews.gr από τις 26 Μαρτίου, η κυβέρνηση και συγκεκριμένα η Προεδρία της Κυβέρνησης με φαρδιά πλατιά την υπογραφή του ανιψιού του Κυριάκου Μητσοτάκη, Γρηγόρη Δημητριάδη (γενικού γραμματέα του πρωθυπουργού), δέσμευσε στις 23 Μαρτίου έντεκα ολόκληρα εκατομμύρια ευρώ για «υπηρεσίες επικοινωνίας» και «εκστρατεία στο πλαίσιο της προστασίας της δημόσιας υγείας και των μέτρων για την αποτροπή της διασποράς του κορονοϊού COVID- 19».

Την ίδια στιγμή που η ΝΔ μοιράζει ζεστό χρήμα αλά… ΚΕΕΛΠΝΟ στα ΜΜΕ, γιατροί και νοσηλευτές που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της “μάχης” ενάντια στον κορονοϊό καταγγέλλουν επωνύμως τις τεράστιες ελλείψεις σε βασικό προστατευτικό εξοπλισμό, όπως μάσκες, γάντια κ.α..

«Είμαστε σε πόλεμο, αλλά χωρίς όπλα είμαστε κρέας στα κανόνια», δήλωσαν οι ήρωες της πρώτης γραμμής στο κυριακάτικο φύλλο του Documento που ήταν αφιερωμένο σε γιατρούς και νοσηλευτές.

Η κυβέρνηση λοιπόν, χωρίς να δώσει εξηγήσεις για τίποτα και σε κανέναν ανέθεσε με συνοπτικές διαδικασίες στην εταιρεία επικοινωνίας Initiative Media να εκπονήσει σχέδιο για την εκστρατεία επικοινωνίας. Με απλά λόγια, έδωσε το «ελεύθερο» ως φαίνεται να μοιράσει τα 11 εκατομμύρια ευρώ στα ΜΜΕ.

Πώς επιλέχθηκε ο ανάδοχος; Τί είδους υπηρεσίες επικοινωνίας θα παρέχει; Ποια είναι τα κριτήρια με βάση των οποίων ήδη δίνονται τα χρήματα; Ποια είναι τα κριτήρια με τα οποία ορισμένα ΜΜΕ αποκλείονται από την καμπάνια;

Τα καίρια αυτά ερωτήματα έχουν θέσει άλλωστε ήδη στον Πρωθυπουργό, τον Υπουργό Οικονομικών και τον Υφυπουργό παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικό Εκπρόσωπο, 62 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ με ερώτησή τους στις 27 Μαρτίου. (https://www.documentonews.gr/article/boyleytes-syriza-gia-thn-kampania-twn-11-ekat-eyrw-as-ginei-me-diafaneia-gia-ola-ta-mesa)

Μάλιστα, έχουν υποβάλλει και αίτημα για την κατάθεση των σχετικών εγγράφων επισημαίνοντας ότι παρακάμπτεται πλήρως η αρμόδια υπηρεσία της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης και φυσικά το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο διαφάνειας για τα επικοινωνιακά προγράμματα του δημοσίου.

Το Documento, το documentonews.gr και το koutipandoras.gr έχουν αποκλειστεί από την καμπάνια (άραγε με ποια κριτήρια και γιατί;) τα χρήματα της οποίας όπως επανειλημμένα έχουμε γράψει θα έπρεπε να διατεθούν στα δημόσια νοσοκομεία. Και όχι στα ΜΜΕ που έχουν επιλεγεί (με άγνωστα κριτήρια) ως φορείς επικοινωνίας της.

Άλλωστε ήδη τα ΜΜΕ είναι υποχρεωμένα από το νόμο και με απόφαση της κυβέρνησης να μεταδίδουν ΔΩΡΕΑΝ μηνύματα για την προστασία της δημόσιας υγείας και των πολιτών από την πανδημία του κορονοϊού.

Αν η κυβέρνηση ήθελε να στηρίξει τον Τύπο, ο οποίος σαφώς και χρειάζεται στήριξη, θα έπρεπε να προσφύγει σε μέτρα οριζόντιας στήριξης. Με αποδέκτες όλα δηλαδή τα ΜΜΕ. Όπως αντιλαμβάνεται ο καθένας, με τον τρόπο που αποφάσισε να πράξει η κυβέρνηση, επιλέγει σε μια τέτοια κρίσιμη περίοδο για τη χώρα να δώσει χρήμα για να… φτιάξει το προφίλ της.

Τελευταίες ΕιδήσειςDropdown Arrow
preloader
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Documento Newsletter