Η Seat παραθέτει πέντε ερωταπαντήσεις σχετικά με τα ηλεκτρικά οχήματα

Σύμφωνα με τους κανονισμούς της ευρωπαϊκής Ένωσης, το 40% των πωληθέντων οχημάτων το 2030, πρέπει να μην εκπέμπουν καθόλου ρύπους ή να εκπέμπουν πάρα πολύ λίγους

Σύμφωνα με τους κανονισμούς της ευρωπαϊκής Ένωσης, το 40% των πωληθέντων οχημάτων το 2030, πρέπει να μην εκπέμπουν καθόλου ρύπους ή να εκπέμπουν πάρα πολύ λίγους.

Με την κινητικότητα να αλλάζει σελίδα, η Seat παραθέτει παρακάτω πέντε ερωτήσεις και ισάριθμες απαντήσεις, μέσω των οποίων αποσαφηνίζει τα οφέλη των ηλεκτρικής κίνησης.

1. Πόσα είδη ηλεκτρικών οχημάτων υπάρχουν;

Υπάρχουν τρία είδη οχημάτων που λειτουργούν με ηλεκτρισμό σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό. Πρώτον, το υβριδικό, με κινητήρα καύσης και ηλεκτρικό μοτέρ, όπου η μπαταρία επαναφορτίζεται όταν το όχημα μειώνει ταχύτητα. Δεύτερον, το plug-in, όπου η μπαταρία μπορεί επίσης να φορτιστεί απευθείας συνδέοντάς την. Τέλος, το 100% ηλεκτρικό αυτοκίνητο, με αποκλειστικά ηλεκτρικό κινητήρα και μπαταρία. Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, οι πωλήσεις αυτοκινήτων μηδενικών ή χαμηλών εκπομπών από το 2030, εκείνων που εκπέμπουν λιγότερα από 50 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο - πρέπει να ανέλθουν στο 40% του συνόλου. Για το 2025 ο στόχος είναι 20%.

2. Πού μπορούν να φορτιστούν;

Τα σημεία επαναφόρτισης είναι δημόσια ή ιδιωτικά. Οποιοσδήποτε χρήστης μπορεί να έχει έναν σταθμό φόρτισης εγκατεστημένο στο προσωπικό του ή κοινόχρηστο γκαράζ, εφόσον έχει επιμεληθεί από εξουσιοδοτημένο επαγγελματία και πληροί όλες τις νομικές απαιτήσεις. Στην πραγματικότητα, εκτιμάται ότι το 70% όλων των επαναφορτίσεων πραγματοποιείται στο σπίτι και στην εργασία. Σε κάθε περίπτωση, αν χρειαστεί να επαναφορτιστεί το αυτοκίνητο στον δρόμο, το δίκτυο τροφοδοσίας αυξάνεται καθημερινά. Σήμερα υπάρχουν περίπου 100.000 σταθμοί φόρτισης στην ΕΕ και μέχρι το 2025 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένει ότι ο αριθμός αυτός θα αυξηθεί 20 φορές, έως και δύο εκατομμύρια. Ο χρόνος επαναφόρτισης μειώνεται σταδιακά. Για παράδειγμα, το Seat el-Born θα διαθέτει αυτονομία 420 χιλιομέτρων μετά την επαναφόρτιση μόλις 47 λεπτών. Και πάνω από όλα, η εφαρμογή εξαιρετικά γρήγορων σημείων φόρτισης θα φορτίζει πλήρως τις μπαταρίες σε μόλις 10 λεπτά. Για να διευκολυνθούν τα μακρινά ταξίδια, την επόμενη χρονιά η Ευρώπη θα έχει δίκτυο 400 γρήγορων σταθμών επαναφόρτισης (350 kW) που θα τοποθετούνται κάθε 120 χιλιόμετρα.

3. Πόση είναι η μέση αυτονομία;

Οι μπαταρίες παρέχουν εύρος από 200 έως και 400 χιλιόμετρα. Με το Seat el-Born, η εμβέλεια θα είναι μέχρι 420 χιλιόμετρα χωρίς επαναφόρτιση. Η διάρκεια τους θα εξαρτηθεί από τον τρόπο χρήσης του αυτοκινήτου, καθώς σε αντίθεση με τα αυτοκίνητα που διαθέτουν κινητήρα καύσης, τα ηλεκτρικά οχήματα καταναλώνουν λιγότερο στην πόλη. «Αυτή τη στιγμή προετοιμάζουμε ένα χαρτοφυλάκιο προϊόντων που θα επιτρέψει την επιλογή της αυτονομίας, ανάλογα με την αναμενόμενη χρήση του οχήματος, έτσι ώστε να υπάρχουν διαφορετικές δυνατότητες χωρητικότητας μπαταριών για να καλύψουν τις ανάγκες όλων των ειδών των χρηστών», λέει ο Γιόσεπ Μπονς, επικεφαλής της ηλεκτρικής και ηλεκτρονικής ανάπτυξης της Seat. Από την άποψη αυτή, η εταιρεία θα λανσάρει έξι νέα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα στις αρχές του 2021.

4. Μπορεί ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο να επιτύχει μηδενικές εκπομπές;

Θεωρούνται οχήματα μηδενικών ρύπων. Επιπλέον, είναι πιο βιώσιμα από την άποψη του συνολικού κύκλου ζωής τους, παράγοντας από 17% έως 30% λιγότερες εκπομπές σε σύγκριση με ένα ντίζελ ή βενζινοκίνητο όχημα. «Και αν η μπαταρία επαναφορτιστεί και με ενέργεια που παράγεται αειφόρα, όπως ο άνεμος ή η ηλιακή ενέργεια, τότε οι εκπομπές είναι σχεδόν 90% λιγότερες από αυτές ενός συμβατικού αυτοκινήτου καθόλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής του», τονίζει ο Μπονς.

5. Είναι πιο ακριβό από ένα συμβατικό αυτοκίνητο;

Τα ηλεκτρικά οχήματα γίνονται όλο και πιο προσιτά. Στην πραγματικότητα, η Seat και ο Όμιλος Volkswagen δεσμεύονται να κάνουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα «για εκατομμύρια ανθρώπους και όχι για εκατομμυριούχους». Οι τεχνολογικές βελτιώσεις συμβάλλουν στη μείωση της τιμής στα ηλεκτρικά μοντέλα. Για παράδειγμα, το κόστος των μπαταριών μειώθηκε κατά 80% την τελευταία δεκαετία. Ένα άλλο πράγμα που πρέπει να ληφθεί υπόψη είναι ότι το κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας είναι σημαντικά χαμηλότερο από το κόστος της βενζίνης ή του ντίζελ. Επιπλέον, υπολογίζεται ότι κοστίζει μόνο το 1/3 για τη συντήρηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου σε σύγκριση με όχημα εφοδιασμένο με συμβατικό κινητήρα. Τέλος, οι αγοραστές στις περισσότερες χώρες μπορούν να επωφεληθούν από κρατικές επιχορηγήσεις ή φορολογικές ελαφρύνσεις όταν αγοράζουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Στη Seat, η αυξανόμενη οικονομική προσιτότητα όλων των τύπων ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα συνδυαστεί με άλλες βιώσιμες επιλογές, όπως το CNG (συμπιεσμένο φυσικό αέριο), προκειμένου να παρασχεθεί στους πελάτες μια λύση κινητικότητας που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες τους.

Πηγή: Seat

ΣΧΟΛΙΑ

Το Documento σέβεται όλες τις απόψεις, οι οποίες ωστόσο απηχούν αποκλειστικά και μόνον τη γνώμη των χρηστών. Διατηρούμε το δικαίωμά μας να μην αναρτούμε υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Σχόλια που παραπέμπουν με ενεργό link σε άλλα sites δεν θα δημοσιεύονται. Χρήστες που δεν σέβονται αυτούς τους κανόνες θα αποκλείονται.