Αποκαλυπτικό έγγραφο: Με κυβερνητική εντολή άφησαν ασυντήρητα τα λεωφορεία με leasing

Μπορεί η ΟΣΥ στην ανακοίνωσή της να περιγράφει το λεωφορείο που ενεπλάκη σε τροχαίο ατύχημα το πρωί της Παρασκευής, με αποτέλεσμα να τραυματιστούν 6 άνθρωποι, ως «άριστο», αλλά η πραγματικότητα ενδέχεται να είναι διαφορετική καθώς έγγραφο – ντοκουμέντο που δημοσιεύει το documentonews.g -απόφαση του υφυπουργού Υποδομών- αποδεικνύει πως ανάλογα οχήματα δεν πέρασαν από τεχνική μελέτη, λόγω… κορονοϊού.

Υπενθυμίζεται πως το λεωφορείο για απροσδιόριστη, μέχρι στιγμής, αιτία εξετράπη της πορείας του και προσέκρουσε σε κολόνα του τραμ επί της Παραλιακής Λεωφόρου στο ύψος του Αλίμου με τον οδηγό να αποδίδει τη σύγκρουση, από την πρώτη στιγμή, σε τεχνικό πρόβλημα ισχυριζόμενος πως δεν «έπιασαν» τα φρένα.

Η απόφαση – απαλλαγή

Στην απόφαση που υπογράφει ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Μ. Παπαδόπουλος, με ημερομηνία 30/3/2022, και θέμα «παράταση χρονικού διαστήματος ισχύος των αδειών κυκλοφορίας αστικών λεωφορείων ΟΣΥ ΑΕ που έχουν παραχωρηθεί με τη διαδικασία της χρηματοδοτικής μίσθωσης», τονίζεται, μεταξύ άλλων: «απαλλάσσονται προσωρινά από την υποχρέωση τεχνικής μελέτης μηχανολόγου – μηχανικού κατά τη διαδικασία της ταξινόμησης». Αφορά τα οχήματα που αποκτήθηκαν με μίσθωση από τις αναδόχους Παπαδάκη και Εθνική leasing μετά την κατακραυγή για τον απίστευτο συνωστισμό στα αστικά λεωφορεία σε μία περίοδο πανδημίας. Στόχος ήταν, πρακτικά, να αυξηθούν τα δρομολόγια και να αποσυμφορηθούν από κόσμο για να περιοριστεί η εξάπλωση της Covid19.

Με υπογραφή, λοιπόν, του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, τα καινούρια λεωφορεία leasing δεν πέρασαν τεχνική μελέτη «προκειμένου να αντιμετωπισθούν θέματα συσσώρευσης μεγάλου όγκου εργασιών κατά τη διαδικασία ταξινόμησης των ανωτέρω λεωφορείων στην οικεία Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας Αττικής, παρατείνεται μέχρι και την 31η Μαΐου του 2022 το χρονικό διάστημα ισχύος των αδειών κυκλοφορίας που χορηγήθηκαν».

Με απλά λόγια, τη στιγμή που η Τροχαία θα κληθεί να ρίξει περισσότερο φως στις συνθήκες του τροχαίου, έγγραφο – φωτιά αποκαλύπτει πως, λόγω covid19, οχήματα όπως αυτό που ενεπλάκη στο ατύχημα της Παρασκευής, είχαν λάβει «αεράτη» απαλλαγή από την υποχρέωση υποβολής τεχνικής μελέτης λόγω πανδημίας.

Το έγγραφο της ΟΣΥ που «καίει» το αφήγημα

Στο μεταξύ, η ιστορία της συντήρησης των λεωφορείων αποκτά ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον καθώς η εταιρεία «Οδικές Συγκοινωνίες ΑΕ» με υπηρεσιακό σημείωμα με ημερομηνία 18/11/2021, και την υπογραφή του διευθύνοντος συμβούλου, Στέφανου Αγιάσογλου, είχε υποστηρίξει πως η ΟΣΥ «έχει την εμπειρία και τις δομές για να καλύπτει την συντήρησης και τις επισκευές του στόλου που δρομολογεί καθημερινά συμπεριλαμβανομένων και των μισθωμένων οχημάτων όπως προβλέπεται στην ισχύουσα Σύμβαση».

Προσθέτει δε: «Στο πλαίσιο της αντιμετώπισης των συνθηκών που δημιουργήθηκαν από τις συνέπειες της πανδημίας covid19 και της τήρησης των επιβεβλημένων μέτρων κοινωνικής αποστασιοποίησης, η ΟΣΥ μίσθωσε 293 αστικά λεωφορεία νεότερης τεχνολογίας. Η ως άνω Σύμβαση ρητά ορίζει ότι ο Ανάδοχος έχει υποχρέωση καταβολής αποζημίωσης για απασχόληση ή οποιαδήποτε άλλη αμοιβή στην ΟΣΥ για την εκτέλεση εργασιών, οι οποίες εμπίπτουν στο συμβατικό Αντικείμενο».

«Στο ανωτέρω πλαίσιο η ΟΣΥ αναλαμβάνει την παροχή τεχνικής συνδρομής και αποδέχεται ρητά και ανεπιφύλακτα την κατ’επιλογή του αναδόχου για εκτέλεση εργασιών συντήρησης τακτικής, προληπτικής, έκτακτης, με ωριαία αμοιβή ανά τεχνίτη όπως ορίζεται από την δήλωση του αναδόχου για την αναγνώριση παρεχόμενων υπηρεσιών», καταλήγει.

Συνεπώς γεννάται αυθορμήτως το εξής ερώτημα: Πώς είναι δυνατόν ο υφυπουργός, ενώ έχει προηγηθεί αυτό το υπηρεσιακό σημείωμα, να επικαλείται την πανδημία και εν τέλει τα μισθωμένα λεωφορεία να μην υπόκεινται σε τεχνικό έλεγχο;

«Άριστο» και το λεωφορείο

Σε αυτό το μήκος κύματος, και σε αντιδιαστολή με όλα τα παραπάνω, η ΟΣΥ έσπευσε από την πρώτη στιγμή του ατυχήματος να ισχυριστεί σε ανακοίνωσή της πως η κατάσταση του λεωφορείου ήταν «άριστη». «Βάσει των αρχείων της ΟΣΥ», όπως συμπληρώνει.

Ίσως το πολυεπίπεδο κυβερνητικό αφήγημα περί «αριστείας» επεκτείνεται και σε άλλους τομείς.

«Το λεωφορείο είναι από τα νεότερα οχήματα του Στόλου της Εταιρείας, η τεχνική του εικόνα βάσει των αρχείων της Ο.ΣΥ. είναι άριστη και διενεργείται έρευνα για τα αίτια της εκτροπής», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Μπορεί να «χαλάει» τη «μαγιά» της αριστείας, αλλά η καλύτερη αυτοψία για την κατάσταση των αστικών λεωφορείων, μισθωμένων και μη, είναι μία απλή μετακίνηση σε ώρα αιχμής. Ή έστω ρωτήστε τους οδηγούς…

Παππάς: «Χωρίς τεχνικό έλεγχο το λεωφορείο του σημερινού ατυχήματος, με ευθύνη Καραμανλή – Παπαδοπούλου»